2.50 €

AHOJ, NABOSOPOSKLE, PURE CONFUSION, SAMORAST (7.9.2019, Trnava)

(27.6.2015) UAFA CUP - Trenčín (report)
Tento report bude trošku nezvyčajný, a to tým, že nebudem písať o žiadnom koncerte, ale o futbale. Nie, nebojte sa, nebudem písať o vyjebaných terčoch, ale o fanušíkoch futbalového klubu AS Trenčín. Pre tých, ktorí sa nezaujímajú o futbal, tak vám týchto fanušíkov predstavím. Ultras Trenčín je vynimočný tým, že na tento futbal nechodia terče, ale antifašisticky zmýšlajúci ľudia. Sám som sa zúčastnil na ich niektorých zápasov, takže viem o čom píšem. Ide o ultras, kde rasizmus a ine píčoviny nemajú miesto. Videl som na jednom ich domácom zápase, kde sa vytiahla dúhová vlajka a na všetkých zápasoch zneli antifašistické heslá ako je "Trenčania proti razismu a proti fašizmu" atď. Dokonca známa slovenská kapela ROZPOR naspievala o nich pesničku ("Laugaricio"). Kto ju nepozná, odporúčam si ju vypočut. Trenčania sú známi pre svoje zmyšľanie po celom Slovensku vo futbalovom svete, čo som aj videl na jednom zápase v Bratislave, keď počas polčasu sa priblížila ku nám jebnutá belasá šlachta a začali hádzať po nás kamene a vykrikovať antifa ha ha ha - veď na nič iné sa nezmôžu (s IQ 88 ťažko niečo nové vymyslíš alebo spravíš). Takže toľko ku predstaveniu Ultras Trenčín.
Túto sobotu som sa zúčastnil na benefičnom antirasistickom futbalovom turnaji v Trenčíne - UAFA cup, ktorý usporiadal už spominaný ultras Trenčín. Chcel som vytvoriť tím a ísť si zabaviť futbal na túto akciu, no žiaľ, kvôli lenivosti mojich kamarátov sa mi to nepodarilo. Nevadí, idem sám. Ráno sadam na vlak z Prešova a idem smer Trenčín, kde prídem o 40 minút neskôr kvôli meškajúcim vlakom. Prichádzam na štadión, kde sa to celé odohrávalo a na celý štadión vyhrávalo "Skinhead reggae". Všetko je rozbehnuté, tak vyberám foťak, aby som si niečo aj vyfotil. Medzitým sa zvítavam s ľudmi, ktorých poznám zo zápasov, na ktorých som sa zúčastnil. Sú celkom radi, že som sa tam jebal až z takej diaľky, ale bolo to zamozrejmosť tam prísť, lebo celé to malo peknú myšlienku. Ako som spomínal, bola to benefičná akcia a peniaze z tejto akcie išli pre Občianske združenie Trenčianske Labky, ktoré sa venuje pomoci a záchrane opusteným a týraným zvieratám v trenčianskom kraji, zabezpečujú pre ne starostlivosť, opateru, adopcie a náhradnú starostlivosť. Bolo tam vegan žrádlo, chutné pivo a pekné ženy. Celý turnaj prebehol bez akýkoľvek problémov a hralo sa fair play. Bol tam celkom pekný mix ľudí; punkáči, skinheadi aj dreďáci. Ale ako som tam zaznamenal - jebať na vlasy, jebať na rasu, jebať na národnosť. Ako poznamenal Cass Pennant: "Nezáleží na tom, akú máš farbu pokožky, ide o to, aký si vo vnútri, vo svojom srdci". A celý tento turnaj bol v tomto duchu. Túto akciu prišli podporiť aj chlapci z Bohemians Praha a Bielorusi z Partizan Minsk. A čo som nečakal, prišiel aj samotný Datra zo spominanej kapely ROZPOR, čo som bol aj celkom prekvapený. Počasie vyšlo, bolo pod mrakom a teploty sa dali zniesť, slnko nepražilo, takže ideálne počasie, keď máš byť celý deň vonku a hrať pri tom futbal. Trošku som pri tom fotení a vítaní sa s ľudmi vysmädol, tak si idem pre pivo, kde si rovno kupujem tričká a nálepky, aby som mohol zase oblepiť celé moje mesto a pri tej príležitosti som si pochutnal aj na vegánskej žemli. Spraví sa jedná spoločná fotka aj z efektami :D (za pomocou pyrotechniky) a po tejto fotke sa odohrajú ešte posledné zápasy, a tak celý turnaj končí, vítazi sú vyhlasení, ceny rozdané a všetci sa presúvame to neďalekého klubu, kde budú prednášky, a potom koncert. Prvá prednáška je so Sebastienom Luisom na tému: Ultras a politika, kde rozprával o jebnutých terčov na tribúnach. Ďalšia prednáška je so Cassom Pennantom, ex-člen chuligánskej skupiny ICF (Inter City Firm - West Ham United), kde rozprával, aké to bolo prísť ako černoch na futbal v Anglicku v 80-tých rokoch.
Po týchto dvoch prednáškach nasledoval koncert JEŽIŠOVI PIVO NELEJ, na ktorý som sa strašne tešil a nesklamali. Gitarista počas jedného príhovoru spomenul aj Košice a že je rád, že tam vznikol novy squat s názvom Klub. Ďalej mali ísť hrať kapely ako sú FYASCO, OI OI PIRATOI a DÁŠA FON FĽAŠA, ktoré som už nevidel pre celkovú únavu, tak som sa rozhodol ísť domov. Aj tak som videl všetky tie kapely a všetko, čo som mal vidieť a počuť, tak sa to aj stalo.
A na záver chcem dodať, že po každej návšteve Trenčína, som čím ďalej tým viac hrdý na to, že nie som debilko s IQ 88, ktorý dvíha pravú ruku a šíri nenávisť na futbalových zápasoch, ale aj v uliciach. Love football hate racism!

Tento report už bol zobrazený 762 krát!
 Autor: Vinco
1 2 3 4 5