11.7.2015 PROTEST PROTI ZHROMAŽDENIU KOTLEBOVCOV V ŽILINE; Žilina

Autor: DeeGee | Počet videní: 907

Na poslednú chvíľu sa v Žiline usporadúva protest proti protestu proti imigrantom pod taktovkou Žilina bez náckov. V týchto časoch, kde človek šetrí každý cent na festivaly, ktoré sú pred nami, nie je jednoduché len tak sa vypraviť cez pol Slovenska, ale po zvážení všetkých pre a proti, sa rozhodujem, čo je pre mňa dôležitejšie, či jeden vinyl zakúpený na koncerte, poprípade nejaká iná zbytočnosť alebo podporenie niečoho takého ako je toto. Vyhrážanie sa na sociálnych sieťach, že ulice Žiliny nebudú bezpečné je úplne normálne a práve proti tomuto je tento protest. Nie proti tomu, či imigranti áno, imigranti nie, či kvóty áno, kvóty nie, ale poukázanie na to, aby sa naši kamaráti nebáli chodiť von do ulíc, lebo priestor budú zaberať tieto primitívne individuá. Ako to býva, ľudia ako Magát, Kotleba využívajú tieto citlivé témy na manipulovanie ľuďmi a presne takto je to aj teraz. Neviem či to bol zámer, ale myslím že áno, protest náckovia zorganizovali práve vtedy, keď sa v Trenčíne koná najväčší hudobný festival Pohoda. Je celkom jasné, že ľudia, ktorí by prišli náckov konfrontovať sa práve na tomto festivale nachádzajú. Organizátori objednali dva autobusy, ktoré pôjdu na Pohodu a privezú ľudí ktorí chcú podporiť protest proti xenofóbii. Nakoniec sa naplnil myslím len jeden autobus.

Na miesto prichádzame v značnom predstihu, stretávame pár ľudí, ku ktorým sa pridávame a sledujeme ako sa na hornom námestí prišli "predpiť" slušní ľudia, strategicky ako z ľavej strany, tak aj z pravej, sedia na terasách naši bravčoví spoluobčania. Pár poznámok na nás od okoloidúcich dôchodcov v štýle či my sme tí hašišáci, čo sú proti fašizmu, že to že nechú v EÚ negrov neznamená, že sú fašisti a podobné výlevy. Radšej sa poberáme tam, kde sa o má celé odohrávať, na mieste sa podávajú limonády, koláče, prichádzajú umelci, ktorí majú vystupovať, kopec transparentov, väčšinou s vtipnými hláškami. Svojou návštevou nás poctil aj "fuhrer" banskobystrickej ríše M. Kotleba so svojou ženou a delegáciou zelených mužíčkov. Prešiel sa okolo a tváril sa ako pápež, ktorý prišiel pozdraviť svoje ovečky. Privítali ho pozdravy "napláž" a podobne. Sem tam sa medzi nás zatúlali biedne duše našich chorých neonacistických spoluobčanov, ktorí prišli bojovať za kresťanské hodnoty s tchorovými kladivami na krkoch, no bohužiaľ neuspeli, keďže proti protest je nenásilný a provokácia je ignorovaná. Neskôr sa väčšia skupinka vydala priamo cez dav, povrážali do ľudí a šli si honiť egá na spodné námestie, kde sa mala konať prezentácia ľudskej hlúposti. Akcia sa otvára príhovorom a následným sólovým koncertom na violončele v podaní Jozefa Luptáka. Zvuk violončela doprevádzal hlas, beatbox alebo ako to nazvať Jozefa Luptáka, celkovo príjemné počúvanie. Po pár piesňach je koniec, Keďže umelec sa ponáhľa na spomínaný festival Pohoda. Ďalší umelci sú Lyrik a Bene, svojrázny hiphop, na počudovanie výborný zvuk, príjemné texty, ľudí sa nazbieralo vskutku dosť, môj odhad je tak 150 - 200 návštevníkov, plus ľudia spolusediaci na terasách všade navôkol. Ďalej sa na pódium chystá Juraj Šulek a Michaela Hrbáčková, čo nie je až tak moja šálka kávy, ale sto ľudí sto chutí a poberám sa pozrieť na dolné námestie ako to tam vyzerá. Medzitým sa tam objavil aj Samo Marec a niekto z vedenia mesta a ich príhovory. Dole, balóny, pár dôchodcov, zelený mužíci, polovojenské organizácie, neonacisti, výkriky "na stráž", a podobne sa ozývajú Mariánskym námestím. Môj skromný odhad je cca 300 ľudí, čo sa dá považovať za fiasko oproti protestu v Bratislave, kde neonacisti ukázali svoju pravú tvár. Na sociálnych sieťach sa píše, že ich tam bola hŕstka, na stránkach neonacistov zas že tisíc. Ak by si tam bol vieš, kde je pravda. Je celkom šokujúce ako sa tieto dezinformácie šíria internetom ešte počas protestu, kde stojíš na námestí pozeráš na tých ľudí a na FB si prečítaš, že ich tam je tisíc, asi musia chlapci dosť silné drogy brať, keď vidia trojmo. Medzi tým pán Mihály z nepochopiteľných dôvodov nabehol medzi dáv neonacistov a tí ho v momente konfrontovali (asi 10-ti na jedného ho rozkopali, aj tu ukážka ich ľudskosti). Na internete nájdete aj video. Neviem o čo ide tomuto pánovi, keď sa necháva zatýkať na každej demonštrácii, a potom vykrikuje "policajný štát", asi to bude nejaký psychický problém. Ak to pán Mihály bude čítať, rád by som bol keby sa vyjadril, čo ho vedie k takýmto činom. Vraciame sa späť, lebo sa mi začína zdvíhať žalúdok. Na pódiu je akýsi pútnik zo Švajčiarska, ktorý sa na poslednú chvíľu pridal k proti protestu a zahral svoj set s príhovorom. Ako posledný bod programu je akustický umelec, ktorého musí asi každý poznať, a to je DÁŠA FON FĽAŠA. Medzitým sa prehliadka ľudskej obmedzenosti skončila a prišli tiež "podporiť" našu akciu. Dášové tri piesne sprevádzané pokrikmi ako "čisté, biele Slovensko" alebo "vlastizradcovia". Dáša burcoval náš dáv dokonalo a myslím, že tri piesne boli tak akurát, aby sa dav veľmi nevyburcoval. Pieseň "Kazisveti" bohužiaľ nezaznela, a to z pochopiteľných dôvodov, ako sám Dáša povedal, lebo iba za tým čakajú. Zaznela aj pieseň "Strom", ktorú si spieval asi každý. Podľa mňa jeden z top Dášových koncertov. Absolútne žiadna drzosť a pár náckov sa snaží zmiešať s davom, no nápisy ako tchor štejnar neprehliadneš. Ešte pár pokrikov ako "náckovia do práce" a je po celej tejto udalosti. Na konci nejaký mladíci z druhého tábora sa vydávajú na výpravnú misiu a snažia sa ukradnúť transparent, no zasahujú policajti, a keď si predstavíte ako gazdiná nesie zajaca za kožu na krku, tak nejako takto niesol 2,5 metrový policajt 16 ročného výrastka a karhal ho, či je ten transparent jeho.

Myslím že táto akcia dopadla výborne, aj keď ľudí mohlo byť viac, ale aj tak veľké pozitívum, že sa na akcii podielali Stanica Žilina - Záriečie,  Mestské divadlo Žilina, žilinskí poslanci - nezávislí kandidáti, Bábkové divadlo Žilina, RMŽK - Rada mládeže žilinského kraja a s podporou Žilina - mesto s tvárou a myslím že kopec ďalších. Prebehla aj zbierka po eure za každého nácka na námestí, myslím že sa vyzbieralo o dosť viac ako ich tam bolo. Ako bonus na mestských obrazovkách zneli nápisy, ktoré vítali náckov ako "sme otvorené mesto a vy to nezmeníte" ako aj baner visiaci z múzea. Ak som niečo zabudol kľudne ma doplňte, tí čo tam boli, bolo toho veľa a ťažko sa dá všetko pamätať. Treba si pamätať hlavne, že nacizmus nie je riešenie a pochodovanie ľudí ako Vzdor Kysuce, ĽSNS prináša len zlo. ZLOVENSKO ZLOVÁKOM!