EMPTY HALL OF FAME (CZ), SAMORAST (SK), ROŽAVA (CZ)

16.10.2015 TOY PIŠTOĽS, ZNOUZECNOST, PIVNICA; Banská Bystrica, 77

Autor: Wrbo | Počet videní: 829

Už 11. ročník klubového festu Hodoštiak zorganizovala bystrická punková stálica PIVNICA. Posledné roky sa už štandartne odohráva na pôde klubu 77. Kedysi sa táto udalosť slávila v Tartarose, či Tirishy - niekdajšej mekke punku a metalu. Potom tam ale bez hanby začali hrávať ns bandy (niektoré sa alibisticky označujú aj ako identity rock, arrogant rnr, či hatecore) typu Ortel, Averzia, Compresor, či niekdajšia Justícia pod novým názvom Old Firm (NSBM sa mi menovať nechce, ten je tam každý mesiac) . Čo už, život ide ďalej a názor na podporu, či nepodporu nech si vytvorí každý sám (úprimne dúfam, že drvivá väčšina má v tom jasno). Ospravdlňujem sa za citový výlev :).
Bol som snáď na polovici týchto fesťáčikov a stále sa chalanom podarilo vytvoriť rozmanitý program kapiel, ktoré pritiahli solídny počet návštevníkov. Pre tentokrát okresali zoznam bánd zo zvyčajne piatich na tri. Z toho jeden tajný hosť, čo bola nielen podľa môjho názoru zlá taktika, keďže práve to meno mohlo pritiahnuť ešte viac ľudí, ale samotná utajená kapela si to tak želala, takže asi nie je čo riešiť (pri pozdejších debatách si aj tak 90% ľudí myslelo, že to budú práve oni).
Do klubu prichádzam niečo pred ôsmou. Uvítací drink, pár debát, kopec známych. Zatiaľ dosť slabá návštevnosť oproti minulým ročníkom. To sa ale po chvílke zmenilo a konečný počet platiacich sa vyšplhal niečo cez 110.
Z tajného hosťa sa nakoniec vyklulo bystrické kvarteto TOY PIŠTOĽS. Šťastné tváre nastúpené pod pódiom a spustila sa show. Chalani poriadne poslednú dobu neskúšajú a bolo to veru cítiť. Kopec chýb a hlavne neskutočne kokotský zvuk!!! Sakra, keď si už niekto platí za zvukára (a to nemalé peniaze), tak by sa mal aspoň snažiť. Tu ale nula bodov. Basa úplne zanikla, gitara raz hlasno, raz potichu a totálne nezrozumiteľný spev. Celkovo sa zvuk kolísal počas každej skladby, a tak to zanechalo nie moc lichotivý dojem. Inak klasický prierez hitovkami z posledných dvoch albumov a jedna prerábka od ZNC - "Bastila" v hc/punkovom prevedení sa im skutočne vydarila. ZNOUZECNOST je pre mňa kapelou nenapočúvanou. Nemal som k nej nijaký vzťah. Prvýkrát som sa s ňou hlbšie stretol len pred pár rokmi na jednej fuške, kde Jardo z T.P. doniesol kazetu s jeho osobným výberom piesní, ktorým sme si v temnej hale spríjemňovali prácu práve muzikou od tejto českej legendy. Bol som zvedavý, ako to bude znieť naživo. Traja starší páni, každý jeden z nich úsmev na tvári, muzika zahraná priamo od srdca - nemám čo vytknúť. Zvuk sa tiež mierne polepšil (i keď mikrofón pískal v polovici celého setu), dav si zveril. Sem tam nejaká hitovečka, ktorú som spoznal aj ja. Zaujímavé bolo to, že ZNCčko pritiahlo komplet celú generáciu punx od násťročných až po 50-tnikov, čo sa až tak často nevidí. Na záver pieseň "Hoří", kedy som sa rozbehol do kotla - hroziac päsťou a spoločným "spievaním" refrénu. Poslední páni na holenie a zároveň oslávenci PIVNICA, pre ktorých bola táto akcia vlastne aj "krstom" (v úvodzovkých preto, že samotný krst ani neprebehol :) ) ich nového sedempalca (recku si prečítaš dúfam, že už v nasledujúcich dňoch). Tu opäť zvukárovi tlieskam za kokotský zvuk a neustále zvukové výkyvy. Odhliadnuc od toho a pár chybičiek to bolo fajn. I keď vizuálne to pôsobilo žiaľ trochu nudne. Predsa 3 členovia na veľkom pódiu, kde sa o spev delia navzájom tam nemôžu robiť saltá - to úplne chápem :). Spestrenie bolo hosťovanie dvoch bývalých členov (pôvodne troch, ale jeden sa z neznámych príčin nedostavil ). Ako prvý, bývalý gitarista Genco si odspieval svoju pieseň a hneď tomu celému dodal viac štavy. Ďalej bývalý spevák Majči. Človeče, ak si ešte pamatáš na ich staré koncerty, tak tento chalan bol tornádo, valcoval všetko čo mu prišlo do cesty (občas aj aparát, či členov :). Opäť som mal pred očami tie úžasné akcie, ktoré sme spolu pozažívali. Set pozliepaný z druhého CD "Ráno slnko zapadá" a dvoch sedmičiek, kde sa sem tam zatúlala aj úplná starina.
Okey, koncert skončil - presúvame sme sa do domovskej základne Bosorky, kde sme si ešte vyladili večer nestárnúcimi hitovkami z džúboxu a nezmyselným polemizovaním o podstate nepodstatného. Dík za parádnu akciu. A ak chalani z PIVNICI vytrvajú v tradícii, tak sa vidíme aj na rok :)