2.50 €

(24.10.2015) COCO - BONGO, CINNAMON WIND, THE WILDERNESS, THE CITADEL, DISTAX - Svidník, Holíčstvo (report)
Ani neviem kde začať, po dlhom čase koncert opäť vo Svidníku, koncerty v  Holičstve sú väčšinou kvalitné, aj keď nie až tak veľmi rád sa tam vraciam keďže na koncertoch sa tam vyskytujú rôzne indivídua, ktoré vám kazia večer a nebolo tomu inak ani tentoraz, ale k tomu sa ešte dostaneme. Naša posádka tvorí 5 kusov z kolaborácie medzi Prešovom a Bardejovom. Cesta trvala asi 2 hodiny, keďže úsek medzi Bardejovom a Svidníkom je čiastočne uzatvorený, ale tak nevadí, bola sobota, išli sme trocha skôr, tak sme nič nepremeškali.
Na miesto prichádzame okolo ôsmej, klub je poloprázdny, väčšina kapiel je už na mieste, ako vždy kopec známych tvári, privítania a tak podobne. Ako prvá kapela, so vtipným zvučením začínajú COCO - BONGO zo Spišskej Novej Vši. Pánov som už mal možnosť vidieť niekedy v lete. Priamočiary punk, úprimný, vtipný s chybami tak ako to ma vyzerať. Prvý dojem vyzerá tak, ako keby sa včera rozhodli, že ideme hrať a hrajú, a to je na tom to super. Veľmi rád ešte niekedy zavítam na ich koncert. Super otvorenie večera. Medzitým pri bare nejaké idividum chytá našu kamošku za zadok. Krása. Už to začína.
Ďalší páni sú Svidničania CINNAMON WIND. Mosh hc alebo ako to nazvať, cover od HANBY, ľudia celkom lietajú. Ja takýto druh nevyhľadávam, tak nechcem súdiť, ale ľudí to baví, tak prečo nie. Príhovory celkom k veci a po minulej skúsenosti trochu menej macho a viac chaotickejšie aspoň na mňa to takto pôsobilo, čo je celkom dobre.
Medzi kapelami sa musíme vetrať pretože je dnu celkom dusno a jukebox nám nehrá veľmi do nôty (kabát a kabát...). Ochutnávame guľáš, ktorý je z  nepochopiteľných dôvodov zadarmo, neviem prečo, ale chuťou tak minimálne za 3 ečka. The WILDERNESS z Trnavy celkom prekvapenie, na Ffude som to premeškal, tak som si to vynahradil teraz. Skvelý punk, trocha mi to pripomínalo kapelu MY O VLKOCH, neviem možno sa mýlim. Trošku mi bolo nejasné to polemizovanie o Bohu medzi skladbami, niečo také som pár krát postrehol, ale možno mi len jebe a snáď sa netvorí ďalší vyjebaný "ezočad". Hodnotím veľmi dobre, ani chvíľu ma to nenudilo.
Opäť trocha prevetrania a postávania pri nelegálnej trestnej činnosti mojich kolegov a po návrate šokujúce zistenie, že neznáme idividum sa opäť pokúsilo získať srdce tentoraz mojej priateľky obchytkávaním. Našťastie tam bola motorizovaná mexická úderka, ktorá v čas zasiahla. A na okraj by som povedal, že je celkom zaujímavé, že cudzinec (v dobrom slova zmysle) musí brániť česť slovenských "kresťanských" dievčat pred útokmi nadržaných Slovákov ... to len tak k dennodennej nenávisti na Slovensku. A pár slov by som doplnil od kamoša z Mexika, ktorý sa zúčastnil konfliktu priamo na mieste: "Isn´t enough with having to protect ourselves from police and nazis? It´s frustrating that we have to protect us even FROM EACH OTHER in places which are supossed to be free from sexism, or any kind of discrimination. Somebody would say ´why did you go there if you know that place is full of drunk guys searching for having "fun"´? But damn, it´s a hardcore punk show! Im not talking about disco (even there it shouldn´t happen). It is suppossed that hardcore punk is a contraculture, wich means we have values opposing the establised mainstream culture, where the woman is viewed as sexual object, weaker, inferior ... Maybe I haven´t written anything new and most of us are aware and AGAINST sexism, so then why do we permit/tolerate/ignore these things in our scene? Yesterday one guy was bothering several girls, and nobody did anything about it, the only ones who reacted were some friends of the guy who actually were backing him up saying ´excuse him you know is drunk´, SO FUCKING WHAT? Doesn´t matter if is your friend, or is drunk, doesn´t matter where in the world it happens, the response should be the same. No tolerance for SEXISM." Konec.
Na scénu idú the CITADEL. Nekompromisný nástup a pre mňa jedna z  naj kapiel na Slovensku. Dokonalá dávka emócie, agresie a všetkého čo si tam chceš nájsť, tak si to tam zaručené nájdeš. Každý song je pre mňa hitovka, takže nie je o čom, akurát ako stále mi chýba ten "holub". Spikey behá pomedzi ľudí skoro až k baru, ľudia opäť jak handry. Krásna show. Škoda že v našich končinách nehrávajú až tak často. Na konci aj nejaký prídavok z prvého dema a je koniec.
DISTAX zo Svitu je už myslím na svk scéne celkom pojem. Nejako som tvorbu dávnejšie nesledoval, aj keď som pár koncertov zažil, no práve show na tohto ročnom Ffude ma presvedčila žeby som mal začať. Parádne pomalšie pasáže skoro neocrustové strieda rýchly disbeat, všade sklo, spotení ľudia, das jedna hodina ráno, áno aj takto to môže vyzerať u rusnákoch v sobotu v noci. Taktiež jeden z naj crustov na svk. Dokonca sa tam mihla nejaká dievčina v triku Burzum. Len dúfam že jej išlo iba o hudbu ako sa na Slovensku traduje, že keď je hudba dobrá, tak názor sa nerieši.
Pre mňa silno príjemný večer až na jedného kokota, ale keď si to prirovnáme k tomu že žijeme na Slovensku a zoberieme si percentuálny počet kokotov na meter štvorcový, tak je to celkom úspech, že to len takto dopadlo. Na konci trochu lúčenia a rýchlo domov na 2 hodinovú cestu aj keď to je len nejakých 60 km. Dík opäť Bubovi za skvelú akciu, za guľáš a tak podobne.

Tento report už bol zobrazený 876 krát!
 Autor: DeeGee
1 2 3 4 5