SAMORAST, GATTACA (9.12.2017, Trnava, Kubík)

BROKEN DEAD - Extent of pain CD

V úzkostnej depresii vzbury

Express your feelings #10 / KAZ #5 / 0

Cuketa na kari

(27.11.2015) CHEAP TALK, RÚBANISKO - Sereď, Afrikola (report)
18:50 nám ide z Trnavy autobus. Stretávame sa na stanici, v konečnom dôsledku, traja. Cesta trvá asi 20 minút. Vystupujeme v Seredi, kde nie sme poriadne ani 5 minút, a už si dávame bum fight s dvomi najebanými bezďákmi, ktorí začali do nás vyrývať. Keď sme ich poriešili, smerujeme do Afrikoly, kde sa dnes rysuje nechutná akcia. Prišli sme tak, že sa nám konečne podarilo chytiť si miesto a sadnúť si. Postupne sa to tam napĺňa, prichádza ďalšia Trnava + Bratislava atď., začína sa točiť pivo a netrpezlivo vyčkávať, kedy to všetko začne. Ešte sme si nakúpili splitká, kým sa to dalo, pretože bolo jasné, že sa to tu rozpráši vo veľkom a po koncerte možno už nebude ani čo kupovať.
Keď vidím Spikeyho, ako si to mašíruje cez podnik so šatkou už uviazanou na hlave, tuším, že to o chvíľu začne. Malá zvukovečka, nejaké pokriky, a CHEAP TALK zadeľujú. Na úvod klasicky antimäsojedový manifest, prezentovaný ako song o Santa Clausovi, ktorý žerie vlastných sobov. A je to tu - Spikey už hystericky vykrikuje do mikrofónu a poletuje sem a tam vo svojom nádhernom, vianočne ladenom svetríku. S čo najmenšími prestojmi jebú jednu vec za druhou. Celé demo, nové veci zo splitka, nejaké to venovanie (dík!) ... ja ich vidím už po tisíci raz a hovorím si, či existuje nejaká iná kapela, ktorá by ma vždy bavila rovnako a nikdy nenudila. Tento hardcore, čo chlapci jebú, je unikátny. Tá energia, ktorá z ich vystúpení ide, je taká, že aj ja, zarytý netancovač, mám občas nutkanie sa vrhnúť dopredu a nechať sa rozflákať telami, ktoré vždy vpredu nepríčetne poletujú na každom koncerte CHEAP TALK. Pipo niekedy v strede ešte poďakoval všetkým za príchod, oboznámil nás so splitkom, a potom sa vyjebal na to a odklepal ďalšiu vec. Spikey občas nabúra do davu, občas podstrčí mikrofón svojej Wewine alebo svojmu Marcelovi, hehe, a potom ťa zas rozjebe nepríčetným krikom. Radko a Jarko sú dvojka, ktorá reže nekompromisné riffy tak, že normálne nestíham niekedy vyčíhať, že čo to tam je vlastne za akordy. Tá muzika je bezcitná, ide po primárnych pudoch. A keď to ešte Pipo umocní svojimi výpadmi na bicích, neni o čom. Najlepšia vec naživo! lUBqáM a vELiCE mUciNQujEM túto svorku.
Chystá sa RÚBANISKO, časť trnavskej posádky sa dostáva do svojej štandardnej hladinky a my sa vykecávame s kým sa dá. Pokiaľ ide o RBNSK, kúpil som si kazetu ešte na minuloročnom Ffude, keď to chalani vyrábali priamo na pódiu. Cestou domov som ju požičal Martinovi, s tým, že tak si to teda vypočujem neskôr. Odvtedy som tú kazetu videl naposledy keď ju raz v noci Martin, predtým, ako z bytu von oknom letela kopírka, jebol z celej sily o zem. Kokod! Takže ja sa moc nevyznám v tých názvoch a tak, ale proste z toho, čo som mal možnosť počuť, či už nejaké tie nahrávky alebo vtedy, keď sme chalanom robili v TT koncert, viem, že je to jeba. A teraz som ešte viac čumel, pretože Dáša to dával fakt na ozajstný nihil, keď po pesničke namiesto "ďakujem" povie "choďte do piče!", alebo si vytiahne taký dobrý chrcheľ až z päty, ktorý bez otázok vypľuje do publika, či negácia Pipovej výzvy, aby si ľudia kúpili splitko. Naozaj brutálny prejav, ktorý sa mi strašne páči. Valia jeden vál za druhým, všetko sú to v podstate také malé hymničky. Čím dlhšie hrajú, tým slabšie je počuť vokál. Ale ako zaznelo z "pódia", pred niektorou z pesničiek, "nebudete to počuť, ale budete to cítiť". (Mimochodom, keď rozbiehali svoj set, predstavili sa ako "legendárni Wajldŕnes". Toho bolo za celý večer viac, až som si hovoril, že či si tu niekto z nás náhodou nerobí piču alebo čo :D A čo, zaslúžili by sme si :D) RBNSK si ide bez kompromisu, s hitom z Fun rádia na záver, "Vám musí jebať". A keď prišlo na prídavok, nekonali sa žiadni BARONESS, ako avizoval Dáša, ale dvojsekundový výgrc, nádherná bodka za všetkým. Celá kapela, bicie, gitary, basa, všetko neskutočne šlapalo, a toto si tiež budem chcieť pozrieť toľkokrát, koľko to bude možné. Perfektná kapela.
Po koncerte DJ Arnoštek. Pozri, o tom, jak sa to všetko začalo zvrhávať, nemusím písať, nie? To už s koncertom nič nemá. Obidve kapely ešte pôjdu niekoľko koncertov spoločne, takže tam choď, choď, choď...

Tento report už bol zobrazený 330 krát!
 Autor: Denis
1 2 3 4 5