BITTER YOUTH, PRIMITIVE LIFE (15.8.2017, Lučenec, Slimák)

ENZYME - Abuse of power 7"

V úzkostnej depresii vzbury

Express your feelings #10 / KAZ #5 / 0

Echt kapustnica

(21.10.2016) CATASTROFY, LAHAR, PIVNICA - Banská Bystrica, 77 (report)
Človek by ani nepovedal, že od posledného Hodoštiaku ubehol už skoro rok (teda presnejšie 10 mesiacov). Zatiaľ čo sa minulý ročník niesol skôr v punkovom duchu, tento to vypálil naplno. LAHAR je myslím zvučné meno, na ktoré človek, ktorý zakopol o hardcore, či thrash musí počuť. CATASTROFY ich ale celkom rýchlo dobiehajú a myslím si, že v našej malej krajine patria k špičke, ak nie aj k vrcholu vo svojom štýle. Teda textami, či živým vystupovaním jednoznačne bezkonkurenčne!
Do klubu 77 prichádzame niečo po osmej. Z predošlých ročníkov som sa poučil, že počiatočné obavy z nízkej návštevnosti absolútne nie sú opodstatnené a klub sa do polhodiny naplní k prasknutiu. Kopec cezpoľných, od metlákov až po punky beštie, kde osobitnou kapitolou v tomto panoptiku je ZVHC crew 0% sXe - 161% primitive, ktoré to na koncerte vždy roztočí až tak, že sa miestami aj zuby vybíjajú :). Vegánske jedlo je taktiež už neodmysliteľnou tradíciou tohoto malého sviatku. Tentoraz nám Kalach navaril klasický guláš, šošovicový prívarok, či chleba v hraške. Paráda!
Páni z CATASTROFY idú ako prví. Stojím pri vchode do sály, kde je na moju stranu natočený reprák, ktorý nejako prapodivne chrčí. Nevadí, dodávalo to celému vystúpeniu noise nádych. Ku koncu setu ma to ale už trochu iritovalo. Zo začiatku sa spevák snažil trochu vyhecovať publikum k pohybu. Keď pochopil, že to asi nemá význam poznamenal: "Asi málo piva". Hneď ma chytilo do újebov :-). Trafil klinec po hlavičke! Inak ich set môžem popisovať len v superlatívoch. Nadupané riffy, zbesilé rytmy, parádne a aktuálne texty. Málokedy sa mi stane, že kapelu, ktorá hrá 30 minút a viac sledujem sústredene celý čas a ani na chvíľu ma nenudí. Trochu som nepochopil (tak isto aj u LAHAR) oznámenie poslednej piesne, po ktorej ale ešte nasledovalo pár ďaľších :-). To ale nevadí. CATASTROFY to odpúšťame :-). LAHAR sekal od začiatku do konca nekompromisné tempá s výnimkou nového songu, ktorý sa niesol v MOTORHEAD štýle a coveru od DEBUSTROL (Iny poznamenal, že kto ten song nespozná od prvého tónu, mal by sa hneď ráno hodiť do Hrona :-) ). Zazneli hlavne songy z posledných dvoch dosiek, ktoré nemám až tak moc napočúvané a miestami sa mi zlievali do jednej dlhej predlhej piesne. Bol som zvedavý, ako sa Iny popasuje s Banánovým frázovaním a ako to celkovo bude znieť. Musím ale poznamenať, že akákoľvek obava v tomto smere bola zbytočná. Nedá mi ale trochu nepodpichnúť pána basáka, že sem tam by nejaký drobný rozklad nebol na škodu :-). Oslávenci z PIVNICE idú na rad ako poslední, kedže ich basák, len chvíľu pred začatím, prišiel z práce. Prvý krát premiéra vo štvorici so sólovým spevákom Kalachom. Pod pódiom sa to trochu preriedilo, a tak som si to mohol vychutnať pekne zblízka. Personálna zmena im jednoznačne prospela, pretože na pódiu to neskutočne žilo. Stratená energia sa vrátila a Kalachov prejav u mňa suverénne prevalcoval aj pódiovú show ich prvého speváka Majčiho. Koncert končí, presúvame sa už štandartne do Bosorky, kde zakončujem svoj mexický týždeň tequilou s citrónom a červeným vínom.
Tohtoročná návštevnosť prevalcovala všetky predošlé ročníky. Neni divu. Špička českej a slovenskej thrashovej scény na jednom pódiu? To chceš aj nabudúce!

Tento report už bol zobrazený 605 krát!
1 2 3 4 5