11.3.2017 SAMOTÁR, ZRADA; Martin

Autor: DeeGee | Počet videní: 659

Na minulotýždňovom koncerte v Prešove sme dostali pozvanie do Martina na párty v skúšobni na Ukrajincov ZRADA, s ktorými sme už mali skúsenosť minulý rok, či na FFUDe alebo v Košiciach. Hudba síce nuda, ale koncerty na skúšobňach sú jedno z naj vecí čo sa ohľadom koncertov deje, ak nerátam "ilegál" niekde na ulici. Najprv sa hovorilo že predkapelou by mali byť SAMORAST, no nakoniec sa nepodarilo a ostalo pri one-man projekte SAMOTÁR. Ak by išlo o SAMORAST, samozrejme neváham trepať sa 200 km na pár minútový koncert, no teraz sme boli trocha na vážkach, keďže ZRADA deň pred hrali vo Svidníku a v nedeľu je v Colle naplánovaný koncert pod hlavičkou Not positive collective, kde vyváram pre kapely. V ten istý deň "blokáda" v Bratislave naznačovala, že účasť nebude na koncerte privysoká. Do BA sa bohužiaľ nepodarilo nikoho presvedčiť aby šiel, potom kotlebovci zrušili pochod, tak som sa rozhodol pre toto. Aj keď každý prejav antifašizmu je v dnešných časoch dôležitý, a viem že som mal byť určite v BA ako v MT, ale zase 500 km tam a späť sám je náročnejšie či finančne, tak aj časovo.
Na tento výlet sme sa zozbierali traja, čo nám ponúklo ísť autom a volíme cestu na otočku. O nejakej pol tretej vyrážame z PO, cestou stojíme na Dechtároch, hneď stretávame prešovských náckov, zazeráme a ideme ďalej, ideme k vode, kde sa trocha vyzliekam na móle kvôli fotkám a skoro sme fasli od lokálnych dedov, ale nakoniec sa zľakli a nechali nás tak. Potom stojíme v pizzerii Via grande v Martine, k tomuto by som povedal, že nikdy si nedávajte pizzu so sebou, lebo možno krabicu dostanete zadarmo, ale na úkor pizzy, ktorá bola možno o polovicu menšia ako keď to zjete u nich. Takže sklamanie. Presne o pol šiestej prichádzame na miesto ktoré nám ukázali súradnice, kde už pakujú Ukrajinci a pomaly vypadávajú z áut. Nikoho z nich takmer nespoznávame, na chvíľu sme v neistote, že sme prišli na inú kapelu, no napokon sa prišli privítať, síce nejakí noví členovia tam sú a nejakí ľudia naviac, ale zisťujeme, že sme tu správne. Nevieme kde je vchod, tak isto ani kapela, voláme ústrediu a prichádzajú po nás na parkovisko pred budovou. Akurát prichádza "medzinárodná" martinská crew, ktorá ma väčšinou na svedomí jedlo, ktorého nie je nikdy málo, tak pomáhame vyniesť veci na miesto, zistujeme že sme skoro prví návštevníci, dávame si nejaké nealko a vyčkávame čo sa bude diať. Abstinencia si nevyberá a padá na mňa požiadavka, či neodveziem pár ulíc ďalej jedného z Ukrajincov, lebo mu je zle a že by sa chcel vyspať. Tak nenamietam, odvážam, vraciam sa späť a pozerám, že pár ľudí už došlo.
Asi kvôli malej účasti sa začiatok trocha posúva, čo úplne chápem a SAMOTÁR začína asi o pol ôsmej ak sa nemýlim. Folk líznutý crustom, úprimné texty, či príhovory, samozrejme vokál identický SAMORAST a príjemný začiatok koncertu. Asi pol hodinový set a už sa vetráme na chodbe. Nebol by to Kubko keby 3 krát po ceste nesral, tak pokrstil aj tento priestor, predtým pizzerku a potom ešte benzínku. Keby sa aspoň toaleťák nehanbil popýtať. ZRADA sa medzitým začína zvučiť, zas sa im pokazila hlava, tak si požičiavajú od miestnych, už to prestáva vyzerať ako náhoda, ale čo, veď solidarita je naší zbraní. Aj keď niekto s tým môže vyjebávať. Predieram sa dnu do priestoru 4x3 metre, pozerám že aj basák je nový, keďže tamtoho prednedávnom náckovia pobodali na nejakej akcii. Príjemný hc punk, aj keď tento druh nejako nevyhľadávam, tak ma to celkom baví, karate výskoky, bubeník fakt ako z inej dimenzie. Z publika zazneli výkriky, niečo v zmysle jebať Rusko a niečo s Ukrajinou, čo mi neprišlo až tak v pohode nakoľko to, aký majú systém v Rusku nenaznačuje to, že to niekoho oprávňuje to takto kategorizovať, ale možno to bolo len zle podané, alebo čo, ale každopádne to bolo divné. Ako keby na Slovensku je v parlamente hnedá špina a niekde v Nemecku sa na koncerte nejakej Českej kapely vykrikuje jebať Slovensko. Ako však hej jebať Slovensko, ale nie v tomto podaní. Ok jebať mňa, možno som len precitlivený alebo čo.
Po koncerte si prisadáme k jedlo, lebo sa nás na chvíľku zmocnila panika, že sa to minulo a nám sa neušlo, no ušlo a ešte sme aj dostali zabalené na cestu, díky ešte raz. Posedávame, lúčime sa, cestou káve na pumpe a o  nejakej pol dvanástej sme doma. Trocha hlúpši ako keď sme vyražali, ale v poriadku. Kolaborácia KE/PO väčšinou takto dopadá že ti IQ trocha klesne po 5 hodinách v aute.