2.50 €

DOWNFALL OF GAIA, DER WEG EINER FREIHEIT (15.9.2019, Košice)

(25.5.2017) KING OF PIGS, JADES EYES, RIISTETYT - Sheffield (report)
Katastrofa. Inak sa nedá ani nazvať počet ľudí, ktorí sa rozhodli podporiť túto akciu. Do klubu prichádzam v momente, keď sa zvučí prvá kapela. Je tam asi 5 ľudí. Dlhé chvíľe si skracujem rozhovormi z local punx komunitou. Tiež sú veľmi prekvapení, že je tu dneska tak málo ľudí. Prvé miesto si dnes vyžrebovali KING OF PIGS z Nottinghamu. Videl som ich už dosť dávno, ale dneska je to milé prekvapenie. Taký rýchlejší hardcore, trochu aj s thrash feeelingom. Fajne im to odsýpa. Majú také minútové songy a hrajú skoro bez prestávky. Pozerám na ich setlist a je tam riadny zoznam skladieb, takže ich set trvá skoro pol hodinky a pritom zahrajú hádam komplet ich diskografiu. Možno aj dva krát. Nakoniec ešte cover GG ALLINA v trochu rýchlejšom podaní. Na začiatok celkom fajn. To ďaľšia vec JADES EYES je už trochu inde. Kamarát to nazval že "intelektuálny punk". Moc ma to nebaví. Tak viac ako sledovanie kapely, sledujem facebook na telefóne. Smartfone punx never die!! Songy mi pripadajú všetky rovnaké bez nejakého zaujímavého nápadu. Ale zas nechcem byť veľmi zlý, hudobne je to veľmi dobre zahraté. Sorry, možno nabudúce ma to viac osloví. Počas pauzy idem obzrieť distro, berem staré znovuvydané LP "Valtion valkina" of Fínov. Škoda, že len čierny vinyl (posledný limitovaný ružový sa predal včera, sakra). A kecám s babenkou, ktorá sa stará o merch kapely. Je z Brazílie a žije v Európe už 15 rokov. Keď zisťuje, že som zo Slovenska hneď začne vychvaľovať scénu z východnej Európy. Že sú tam koncerty lepšie, ľudia si užívajú, kecajú s kapelami, čo sa o Anglicku povedať nedá. Príjemný pokec. Tak a nastupujú legendy z Fínska RIISTETYT. Nakoniec sa podľa môjho odhadu vyšplhá číslo na 25 platiacich alebo neplatiacich. Nemám slov. Od začiatku pália svoj d-beat punk do davu a začína predstavenie, ktoré som ešte nevidel. Nejaké slečny v šatách, ktoré idú asi rovno z diskotéky, v rukách fľaše toho najlacnejšieho cideru rozpútajú také peklo, že nastáva vpredu boj o život. Jedna má dokonca na šatách nášivku DISCLOSE. Brutal. Za také pogo sa môžu hanbiť aj pankáči. Vpredu lietajú nonstop a mám aj strach či mi nejaká tá fľaša neskončí na hlave. Fíni hrajú aj nové aj staré skladby a v polovici setu si spomínam, že som ich už vlastne videl pred 8 rokmi na Play fast or dont festivale a až teraz som si na to spomenul. Keď vidíš toľko kapiel, potom aj zabúdaš, že si dávaš vlastne repete. Čas je veľmi pokročilý a ja musím stihnúť posledný bus domov, lebo ráno vstávam do práce. Padám z klubu von a počujem, že ohlasujú poslednú skladbu. Takže som videl skoro celý set. Celkom fajn koncertík, takéto kapely majú čo ešte povedať. Po koncerte švédov ANCHOR, kde bolo 7 ľudí sa RIISTETYT dostáva na druhé miesto v počte slabej návštevnosti. Som zvedavý aká ďaľšia kapela sa dostane do predných priečok. Nechám sa prekvapiť.

Tento report už bol zobrazený 324 krát!
 Autor: cocotello
1 2 3 4 5