CINNAMON WIND

DAMATO, BOILING POINT, SHEEVA YOGA (12.5.2018, Sereď, Kemping)

NAPALM DEATH IS DEAD / SPACEGRINDER / CUNTS / SEDEM MINÚT STRACHU MC

Sami sobě #6 / 2002

Balkánsky syr

(17.9.2017) APORIA, 365 DNI - Košice, Collosseum (report)
Už dlhšie bolo vidieť na stránke košického Collossea avizovanú akciu dvoch poľských kapiel pod organizáciou Not positive collectiveu, tak načo nad tým zbytočne premýšľať. Idem. K poľskému HC/punku mám v poslednej dobe nejakú zvláštnu pozitívnu slabosť. APATIA, WLOCHATY, POST REGIMENT, ... poľský jazyk celkovo mi znie veľmi ľúbivo. Ak ešte spomeniem, že cez leto som absolvoval výlet s rodinou do Gdansk a okolia, ktorý aj napriek uplakanému počasiu dopadol viac než veľmi dobre, tak včerajší koncert môže byť toho príjemnou bodkou (alebo pokračovaním). Po príchode na miesto diania vidím všetky známe tváre, neskôr i menej známe, čo si myslím, že je super s celkovým výsledkom cca 12 platiacich návštevníkov. Esej na tému "12 platiacich. Je to veľa či málo?!" dodá neskôr pani Servítková z Prešova. Furt lepšie jak nič. Kapely vyzerali byť spokojné aj za to málo.

Prvý nastupujú APORIA, ktorí sa predstavili s parádnym EmoHC. Ak toto v niekom nezanechalo aspoň nejaké dojatie, či inú emočnú stopu, tak vaše srdce je z ľadu. Spomaľovačky, zrýchľovačky, vyhrávky i zimomriavky. Pred každou skladbou skvelé, a veľmi k veci, príhovory (v poľštine), ktoré vystúpeniu dodávalo ešte väčšie grády a istý punc úprimnosti, ktorý táto muzika, na to aby oslovila, potrebuje ako soľ. APORIA toho všetkého mala aj na rozdávanie. Dojem, že sa jedná o niečo viac ako "len" hudbu z nich sršal na kilometre. Výborný koncert. Niet čo dodať.

Po nejakej tej pauze prichádzajú na stejdž chlapíci z kapely 365 DNI. Idú na to trocha rýchlejšie, agresívnejšie, ale aj tak nejak popovejšie a pesničkovejšie. Gitaristove tričko s motívom LINKINK PARK asi hovorí za všetko. Sú kapely, ktorých hudbu by som si asi doma nepustil, ale na koncerte to baví. Nasadenie stopercentné. Rozhodne spevák zaslúži metál za svoj výkon. Bezchybne a mocne odspievané skladby a v kontraste s tým, odškriekané, či odšepkané príhovory medzi skladbami spôsobené nachladením. Mám pocit, že niektorý z ďalších koncertov turné asi odspieva gitarista APORIAe, ktorý pribiehal spoluodspievavať refrény a oživoval trocha statické publikum. Hudobná stránka je jedna vec. Je to forma, ktorá môže niesť dôležitý odkaz, čoho je 365 DNI ďalším skvelým príkladom, pričom upozorňuje na všetko to svinstvo čo sa tu deje. A to je dnes KURVA dôležité.

Pozdravujem kapely, organizátorov i návštevníkov! Bol to skvelý večer! Dík!

Tento report už bol zobrazený 228 krát!
 Autor: Ondrej / ZINTAER