DERKOVBOIS, BOILER, LA INQUISICIÓN, INFA-RIOT (3.2.2018, Bratislava, Fuga)

ABSOLUT / SVAVELDIOXID 12"+7"

V úzkostnej depresii vzbury

Purulent grind #1 / 1999

Cuketa na kari

(22.1.2018) CINNAMON WIND, MEDICATION TIME, DAY BY DAY, BLIND AUTHORITY - Košice, Collosseum (report)
Akcie hore v Collosseu sú famózne. Chalani z Outcasstu a Slayerized poskladajú dobrý line up a ľudia to podporia nielen návštevou, ale prakticky zakaždým aj strašným bordelom. Takže keď dostaneš ponuku na takej akcii si zahrať, neváhaš ani sekundu. Pali nás s touto showkou oslovil strašné mesiace dopredu a je to vôbec nás prvý booknutý a odohraný gig v tomto roku.

Prichádzame tak akurát načas, cesta nebola prekvapivo na piču a prvá kapela je v procese chystania. Zvítame sa, nanosíme veci, debatíme. Medzitým spustia set CINNAMON WIND zo Svidníka. Nahrávka vonka ešte žiadna, ale celkom svižne uchopený hardcore dávajú chlapci. Sledujem zboku, lebo si tam chystám výbavu pred hraním, ale znie to dobre. Očividne majú tento žáner nabehaný a vedia, akým smerom sa chcú hudobne uberať. Má to hlavu aj pätu, aj zohraté to je. Cesta je vyšlapnutá dobre, už len hrať, získavať v tom väčšiu istotu a pohodu a tlačiť to dopredu. Hlavne je pozitívne vidieť novú kapelu, ktorú netvoria ľudia z iných kapiel, ale niekto nový.

My sa nachystáme rýchlo, aj keď najprv stres bo nám nehrá hlava, lebo však treba to do zlého vstupu pichnúť. Potom ako naschvál zase Oli patália so zvukárom, od ktorého vypýta predlžovačku na efekt, ten na neho zagáni a  zajebe mu nepríjemným tónom: "Hádam prosím, nie!" Svidničanom zase pri zvučení bicích: "Hraj dačo, to je jedno, len už hraj!" Zrejme ho tento kšeft bavil, haha. Dilinko. Na každého slnko svieti. Nevadí. Hneď sa na to zabudlo, akonáhle sme spustili set. Oli s Tomym medzi ľuďmi pod pódiom, dávame intro a potom sa spustí tlak. Ľudia sa naším setom bavia, odozva na naše pomery neskutočná a adrenalín vybehne okamžite do káblov. Feeling top, citíme sa neskutočne a atmosféra je jedna z najlepších, akú sme zatiaľ zažili. Skvelé otvorenie plesovej sezóny. Sme totálne nadšení.

Veci si balím totálne dopotený a na endorfínových dojazdoch. Vypadne mi z ruky závit z jedného stojanu, preklínam, neviem nájsť, svietim si telefónom. Nájdem. Fasa. Dobalím sa, chytám telefón vo vrecku a on nikde. Panika, behanie hore dole po klube ako kokot. Šesť krát medzi chystajúcu sa kapelu do backstagu, kde som si predtým prezliekal gate. Nič. Väčšia panika. Nakoniec ho nájdem na parapete, kde som ho odložil potom, čo som s nim svietil. Čistý kokotizmus v praxi. A to som ešte nefajčil. Bože. Spokojný s výsledkom a s kritickým úsmevom nad svojou debilitou začínam sledovať DAY BY DAY z Floridy. Energický, rytmický pestrý a zahustený hardcore new yorského strihu. Má to v sebe náboj, energiu, agresiu. Na druhej strane chalani hrajú s úsmevom, ľahkosťou a prehľadom. Skrátka, zohratá kapela s pestrou a dynamickou muzikou. Samozrejme obecenstvo na seba nenecháva čakať a od prvých tónov využívajú stavebné úpravy v klube a ľudia lietajú sprava doľava. Vyťahuje sa aj fúrik. Týpci nemôžu uveriť, čo sa to pod nimi deje. Energia lieta priestorom. Pravá podstata hardcore koncertov. Esencia.

BLIND AUTHORITY nezaostávajú a predvedú obdobne energetickú show. Akurát ich muzika je viac priamočiarejšia. Inak ale plávame v podobných vodách, pekne od podlahy natrieskaný hardcore, ktorý nejde ďaleko po lopatu, ktorou ťa tresne po krížoch. Kapela hrá rovnako posadene a s entuziazmom, ako ich kolegovia na turné. A takisto dostáva rovnako kráľovskú odozvu. Bordel totálny, ľudia ako keby boli na poslednom koncerte v živote. Čávo sa počas setu zapáli vo veľkom kožáku a moshuje zapálený. Potom prehodia kabát do fúrika a behá sa s ním v circle pite. Übertlak. Toto sa bežne nedeje. Len tu. Atmosféra je v takýchto momentoch neskutočná. Treba vidieť, treba zažiť.

Je odohraté, ešte blednem pri merchi a chalani s posádkou niekde v klube. Spracovávam všetko z dnešného večera. Od nášho setu po to, že sú tu ľudia ochotní sa v rámci zábavy seba a ostatných zapáliť. Nakoniec balíme niečo po jedenástej, kým sa rozlúčime a pozbierame do auta, je pol dvanástej. Cesta prebehne hladko, je jasná noc a nejakým zvláštnym spôsobom nestretneme žiadnu zver. Doma líham niečo po druhej, ale energetický nájeb mi nedovolí vypnúť sa ešte silnú polhodinu. Tip-top akcia. Díky Košice, na toto nezabudneme.

Tento report už bol zobrazený 415 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 1.6