SISTEM ERORR, ADACTA, ROZPOR (8.12.2018, Košice)

BLACK PASSENGER

HEVER, MENTAL TENSION, PROTEIN, REGRES (7.12.2018, Brno, Bajkazyl)

YARVAR COCHA - Taky možnost 12"

Bakteria #3 / 2005

(6.7.2018) CAMELEON, MYCOP, DAMATO - Banská Bystrica, Farhof (report)
Do Banskej Bystrice sa mi dlhšie nedarilo dostať na nejakú akciu. Tu ma zaujal line up plus to, že som chcel vidieť priestory tohto podniku. Ono nie je veľa miest, kde ti toto dovolia. A keď sa pozvoľna tieto akcie začínajú niekde riešiť, každý nový spot budí pozornosť. Tlakujem v robote a doma nech postíham všetko a stihnem vybrať Dejva zo stanice načas. Ideme len dvaja a prichádzame niečo po ôsmej. Priestor je prakticky v centre, má to príjemný alternatívny feeling a veľkú záhradu, ktorá poskytuje pekné útočisko. Hrá sa v pivničnej časti, miestnosť je tak akurát. Poobzeráme sa, objednáme nealko pivko. Je tu kopa známych a kamošov, takže než sa začne, vykecávam sa, hlavne s posádkou DAMATO.

Vrbo to preruší nástupom na scénu s oznamom, že sa začína. Ideme teda dole pozrieť prvú kapelu, CAMELEON zo Žiliny. Je to príjemná šialenosť. Sludgeové pasáže pokombinované s rýchlejšími motívmi. Basa a bicie, hutný prebublaný zvuk a neurotický vokál. Nedá sa tomu uprieť strih a to sa mi páči. Nechýba ani gitara, aj keď by to pekne dohustila. Dneska je to ale s ľuďmi ochotných do kapelovania zaťažko, takže za funkčnú dvojčlennú zostavu si môžu chalani zatlieskať. Niekedy aj z mála vyťažíš. Ideme vonka poblednúť a viesť si pri brku nemiestnu konverzáciu. Opäť behá Vrbo podnikom a oznamuje, že je druhé kolo. MYCOP z Česka v trojčlennej zostave. Pestrá zmeska dynamického hardcore/punku obohatená rôznymi vyhrávkami a emotívnymi momentmi. Songy majú netypické štruktúry a kapela sa jednoznačne snaží o vlastný ksicht a cesta je vytýčená dobre. Set optimálne dlhý a prepletený vtipnými komentármi medzi songami. Pestré, svojské a zapamätateľné.

Chalani do publika naznačia, že by po sete zapálili, takže ich po koncerte vychytávam a zapalíme jedného macka. Zaberieme sa do dlhšieho rozhovoru, kde preberieme neskutočné množstvo tém. Výborná debata sa natiahne, až si uvedomím, že by bolo skontrolovať dianie dnuka. Zbehnem do pivnice a set DAMATO v plnom prúde. Prekľučkujem sa ľuďmi a vychytávam posledné dva songy. Som zo seba sklamaný, lebo chalanov som už videl v Seredi a mocne ma bavili. Atmosféra bola riadne dusná, keď som pribehol. Musel to byť tlak. Takže si troška nakladám, že som ich nestihol. Ešte sa vyčítavo pýtam Vrba, prečo zase neobehol podnik. Škoda. Pre mňa. Ich temne podaný hardcore s  dvoma vokálmi a hutným zvukom má veľa do seba. Každopádne o tejto kapele ešte budeš počuť, to mi ver.

Dohraté a tak sa prirodzene motáme po priestore a trávime čas. Plánujeme odchod tak, aby Dave stihol vlak o tretej domov, ale na druhú stranu nečakal na stanici zbytočne dlho. Relatívne rýchlo po dohratí sa mení osádka klubu, miznú ľudia z koncertu a podnik obsadzujú cudzie tváre. V určitom bode tam rozpoznávam už len nás dvoch a DAMATO. Odchádzame aj my, ešte tlačíme fazuľovú nátierku s pečivom, ktorá ostala po vegánskej večeri. Rozlúčka pri ich aute a cesta domov, ktorá mi pripadá tak tri krát dlhšia, než by mala. Perinu vidím o pol tretej zničený po celom dni jak kokot. Ale všetko na poriadku. Fajn klub, super ľudia, kvalitné sety a kopa srandy. Troška únavy patrí k tomu.

Tento report už bol zobrazený 150 krát!
1 2 3 4 5