SANGRE DE IDIOTAS, DADCARE, ONA SNOP, FAMILY VACATION (19.7.2022, Lovčica - Trubín @ Pohoda)

2 MANKY HOOKERS AND A RACIST DWARF - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

POZVÁNKA NA HELVETE FEST 6

Autor: Róbert Smith | Pridané: 19.6.2010 | Počet videní: 873

Všetkým fanúšikom extrémnej hudby by som rád dal do povedomia o šiestom ročníku akcie na pamiatku Mieszka Talarczyka z kapely Nasum, o HELVETE FEST-e, ktorý sa uskutoční v sobotu 26.júna 2010. Tento ročník snáď prináša novú "éru" u HF, pretože je to prvýkrát open air celodenný festival plne nasadený grind core, fastcore, crust a rýchlymi punk kapelami, ktoré snáď potešia mnoho uší a očí na Slovensku. akcia sa bude opäť konať v Lučenci vo dvore mestskej knižnice na ulici J.Karmana 2. Privítame dokopy 13 kapiel z 8 krajín, vrátane Slovenska.

Hlavná kapela večera za relatívne krátku dobu ich existencie už dosiahla mnohé koncerty a tour po európe či amerike a tentokrát sa po prvý raz ukážu aj na Slovensku a to hneď ako headlineri šiesteho pokračovania HELVETE FESt-u. Kapela pochádza zo zalesnenej Škandinávie, konkrétne zo švédska a nesie názov Afgrund. Myslím, že nikomu nemusím už túto kapelu viac predstavovať, keďže zrejme mnohým, rovnako ako mne sa dostali do povedomia ich skvelým debutovým albumom "Svarta dagar" a uchvátili ním všetkých fanúšikov kvalitného grind core-u. Tentokrát ale zahrajú skladby už aj z nového počinu, ktorý nesie názov "Vid helvetets grindar" a ktorý jednoznačne ukazuje neskutočný posun a vývoj kapely dopredu a myslím, že to samé nám dokážu aj naživo a ani jeden z nás nebude sklamaný !!

Tak ako každý rok, aj tento privítame zopár českých susedov a zamerali sme sa na kapely, ktoré sa na slovensku neobjavujú v posledných časoch tak často. Jedným z nich bude už pekne stará a zabehnutá klasika s (ešte vlastne stále) novým bubeníkom a úplne novým počinom, grind core masaker Needful things. Fanúšikovia skutočne extrémnych žánrov vedia veľmi dobre čo môžu čakať od tejto kapely a tí, ktorí to náhodou nevedia...uvidíte a neuveríte !:) Ďalšou z kapiel je kapela Sheeva yoga, ktorá je už tiež klasikou medzi svojimi fanúšikmi a tak priaznivci grind core a fastcore-u určite nebudú sklamaní !! Čo sa týka dvoch posledných kapiel, tak jednou z nich je hodne stará kapelka, ktorá má už v názve náznak na svoj vek a volá sa Škoda 120 :) skurvene rýchly a rovnako hustý grind, ktorý poteší všetky špinavé ušká :) a nakoniec ich bratrská kapela 6mas, ktorá u nás ešte nemá až tak zabehnutú históriu ako ich starší brat Škoda 120, no poskytujú rovako skvelé potešnie všetkým crustovým fandom !

Novinkou tohto roku bude rakúska účasť a to v podaní skvelej grind core kapely Distate. Ich posledný počin je splitko s tiež rakúskou kapelou Bastard Peels, kde kapela Distate ukazuje svoje skvelé umenie a môžem potvrdiť, že ich živé vystúpenie stojí skutočne za to a je to ohromne úderný zážitok !! Rovnako skvelá novinka bude i nemecká účasť a to v podaní kapely Trigger, ktorá je vo fastcore kruhoch dosť známou kapelou aj napriek svojmu mladému veku a nezvyčajnou zostavou a to trio, ktoré obsahuje bicie, spev a neskutočne vraždiacu basu !! energia z tejto kapely ubije každého k zemi, tak ako ich speváka zvykne počas vystúpení :)

No snáď najväčšiu vzdialenosť prekonávajú chlapi a žena hrajúci pekne nasraný disbeat toho pravého zrna a to kapela Touched by nausea, ktorá pochádza z Juhoafrickej republiky ! myslím, že všetci budú s nimi maximálne spokojní :)

Po druhýkrát tu privítame pod "značkou" HF poľských susedov, no tentokrát v podaní ultra rýchlej fastcore kapely Suffering mind so ženským spevom, ktorý by ste počas hádky s druhou polovičkou určite nechceli pregĺgať, prípadne by vás to tak nabudilo, že by hádka v momente prešla do iných dimenzii :) ...fanúškovia ultra rýchlej hudby sa do tejto kapely zaručene extrémne zamilujú !!

Rovnako druhýkrát budeme mať česť privítať na HF kapelu zo susedného maďarska a tohto roku v podaní skvelej kapely Gyalazat, ktorá hrá pravoverný, rýchly a hustý grind core ! Určite nesklame ani jedno uško, ktoré pozná korene tohto žánru.

No a nakoniec a v neposlednom rade nás bude čakať vystúpenie 3 slovenských kapiel, z ktorých jedna na milión percent poteší všetkých slovenských (snáď aj mimoslovenských) fanúšikov, pretože táto kapela nevystupovala už niekoľko rokov a pritom je kapelou dosť dôležitou v chabučkej histórii slovenskej grind core "scény"...štvorica drtičov z Prievidze, ktorí vedia spraviť skutočne extrémny chaos v mysli a sú nimi už klutová kapela Embolism !! či toto vystúpenie rozbehne kapelu opäť do kolobehu koncertovania a pravidelného fungovania, to snáď ukáže čas, no každopádne tento festival nevynechajú a prídu nám všetkým ukázať ako sa to má robiť ! :) Nuž a okrem kapely Embolism ešte bude môcť privítať dve fantastické triá a to kapely Čad a Jakubysko, kde kapela Čad konečne všetkým vynahradí to, že im nebolo vlani umožnené sa dostaviť a som si istý, že vďaka tomu zahrajú minimálne dvojnásobne intenzívny koncert, z ktorého výjdeme všetci vyštudovaní :) všetci vieme aké sú vystúpenia kapely Čad úžasne energické a živé, takže sa máme na čo tešiť a to samé platí aj pre mladšiu kapelu Jakubysko, ktorá ale napriek svojmu veku už pobehala mnoho koncertov a prezentovala svoju krajinku i mesto svojím fešne nasraným fastcore-om !! Ani hovoriť snáď nemusím, že ich živé vystúpenia klincujú ľudí do zeme svojou energiou, takže si doneste statívy, nech to prežijete :)

Pevne dúfam, že tento ročník začne jednu dlhú tradíciu každého roku, kedy sa budeme môcť všetci stretnúť a dobre zabaviť v spoločnosti skvelých kapiel a pod širákem s dobrou a priateľskou náladou po celú dobu trvania akcie. Snáď sa tento rok teda stretneme všetci, ktorí tieto akcie máme radi! Bližšie informácie a detaily o akcii nájdete na stránkach www.bandzone.cz/fan/robinko alebo na www.myspace.com/helvetefest ... všetci ste vítaní a dúfam, že si to parádne všetci spoločne užijeme ! ...veľa zdaru priatelia !!!