Čurby

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

Predstavujeme: ČAK NOJS (SLOVENSKO)

Autor: Adrik & Rado | Pridané: 8.11.2013 | Počet videní: 1134

ČAK NOJS vznikol z nudy a nedostatku vážnej hudby v Liptovskom Hrádku 17. februára 2011 v zostave: Roman bicie, Rado gitara, spev a Ivan basa. Na prvej skúške sme nacvičili dva songy z nášho dema "Bezohľadnosť" a "Bielu smršť". V tejto zostave prebehli len dve skúšky, potom sme na rok prestali hrať. Bubeník sa odsťahoval z našej dediny, nájsť dobrého bicmana je veru ťažké v týchto končinách, za bicice som si sadol ja (Rado), mastil som čo to šlo nech môžme hrávať a čuduj sa svetu som sa dačo aj za ten rok naučil :) Na gitaru prišiel náš dlhoročný kamoš Jarko. Už sme predtým spolu hrali v jednej goregrindovej vesielke ... Nacvičili sme pár songov a 14.10.2012 prebehol náš prvý koncert v Liptovskom Mikuláši. Natočili sme jedno demo, ktoré môžeš stiahnúť z našeho bandzone profilu, alebo ak ho chceš mať doma, napíš, ja ti ho pošlem zadara ... alebo za pivo :) Časom sa ku nám pridal ďalší gitarista Norko. Tiež sme spolu hrali v tej goregrindovej kapele ... a nakoniec teraz poslednú dobu sa vrátil náš starý bubeník Romko a chytil sa mikrofónu. Snažíme sa, cvičíme a chystáme sa nahrať zopár songov na splitko s kamošmi z NOSTALGIE...

Rado

Adrik: Takže splitko s NOSTALGIOU. Prečo? Kedy? Zdieľate aj nejakých spoločných členov nie?

Rado: Chalanov z NOSTALGIE poznáme roky, poznáme sa od čias základnej školy. Po rozpade kapely ANTIPATIA Pulec založil NOSTALGIU ako one man band a poviem, že všetci sme boli z toho v piči ... Po prvom ich vystúpeni som utekal poctivo z roboty na každý ich koncert. Odišiel im basák, oslovili mňa ako kamoša a šiel som s nimi do toho. Čo sa týka koncertov, pomaháme si so všetkým, sme ako taká rodina ... Chceli sme nahrať zopár nových songov s Čakom, lebo myslím, že sme sa po hudobnej stránke posunuli, hlavne ja ako bubeník a hlavne aj po tej textovej stránke ... a nesmiem zabudnúť, že aparát do skúšobne sa tiež zbieral roky po kúskoch, týmto chcem pozdraviť pána farára, čo má faru oproti našej skúšobni, že za nami prišiel a ochotne nám ponúkol z kostola starý aparát na spev ... sám od seba, či náhodou nepotrebujeme a vtedy sme naozaj potrebovali. Som si myslel, že začnem veriť až ... veď my nie sme zlí chlapci, my len tak vyzeráme ... chalani z Jakubovian a hlavne Mikulášťania hrávajú roky rokúce, ANTIPATIA, ŽIVELNÁ POHROMA, AENEMA, VEREJNÁ BEZPEČNOSŤ atď ... patrilo sa nám niečo vydať, a preto sme sa rozhodli si to spravit takto.

Adrik: Čo ten posun z goregrindu na politickejší crustpunk? Ktorú kapelu ľudia skôr rozdýchali na koncertoch?

Rado: Nezmenili sme štýl ani muziku, my hrávame to, čo nás baví, ak by niekto chcel vedieť, tak prvá skúška crustu prebehla este pred grindom naším ... dali sme dokopy dva songy. Ako som už spomínal, sme tu jedna veľká rodina na Liptove. Kamarát náš mal tiež taký svoj malý projekt HYDROUS PURULENCY a dostal možnosť vystúpiť v Kolotočove, tak sme s tým pomohli. My robíme hudbu pre zábavu, pre nás hlavne, a keď sa bavia ľudia je to pocit na nezaplatenie :) Nemyslím si a hlavne sa nepovažujeme za dáky politický crustpunk, spievame a hráme muziku, ktorá je zrkadlom nášho hnevu, našej bezmocnosti, niečo s tým spraviť. Pre mňa je to ako terapia .... Nevidím rozdiel v koncertoch, my sa tu všetci poznáme, na nás chodia aj ľudia, čo hrávajú elektro hudbu, preto že sme kamoši. Nejde o štýl, o muziku, o názor, treba si pomáhať se vším všudy, ale pozor, kto do nás zaseje hnev, bude žať nenávisť! A je dosť pravdepodobné, že sa objaví niekde v našom texte!

Adrik: Ako to vyzerá s kapelami na Liptove? Čas od času sa sem tam niečo zomelie v Kolotočove, tak to nemôže byť až také zlé, či?

Rado: Je tu veľa kapiel, ktoré stoja za to, či po hudobnej stránke alebo ako ľudia, všade sa nájdu kokoti ... my nemáme problém vystúpit s kapelami hocijakého žánru. Týka sa to hlavne ľudí, kamošovi prídeme zahrať vždy, pomáhame si. Poviem to takto, ja osobne som nikde na svk ani v cz, inde som možnosti veľa nemal, nevidel takú scénu ako máme tu na Liptove. Chalani tu robievajú dnb akcie Mimóza, tekno loud frequency a isto si počul aj festivale Otras, ktorý sa nakoniec uskutočnil ako ilegal párty. Kvôli fotke Jara Slávika s kakáčom týždeň pred zrušil starosta obce celý fest ... Podporujeme sa navzájom, snažíme sa, vždy je kam ísť sa zabaviť, na koncert. Ortodox v každom smere je na piču ... peace!

Uhol pohľadu

Ľudia veľa vecí nechápu
nechcú ich chápať