ONDREY ZINTAER, SEDEM MINÚT STRACHU, MAREK MARCHIN (22.5.2021, Bardejov, Bašta)

SEDEM MINÚT STRACHU / the WILDERNESS MC

MEDICATION TIME (Česko + Nemecko)

Igor Bancer strávi narodeniny vo väzení

ZOZOO (SLOVENSKO)

Autor: Paľo & Aďo & Adrik | Pridané: 24.12.2015 | Počet videní: 675

Kapela vznikla tento rok sa mi zdá a tvoria ju dvaja anusáci (gitara zostala gitarou a spev presedlal na bicie) + jeden uzjapaný vegankuchár na speve. Teraz vyšla tá kazeta, čo je vlastne ako prvé demo s názvom "Demo 2015" :) Zatiaľ sme mali dva koncerty 1. neoficiálny na Opičom bále, kde sme to vlastne celé otvorili ešte pred oficiálnym začiatkom a druhý oficiálny v Martine vo Včelíne. Teraz mame pred sebou 2 koncerty z toho jeden opäť v MT a druhý BB. Viac neviem.

Paľo

Adrik: Takže ako? ANUS nestačil? Aký je rozdiel medzi týmito kapelami?

Paľo: Vzniklo to celé nejak tak spontánne v období, keď bubeník z ANUSU robil na 3 zmeny. Keďže bola chuť hrať a skúšalo sa vtedy pomenej, vzniklo ZOZOO. Ale nebolo to o tom, že by ANUS nestačil, proste sa to nejak tak prirodzene vyvinulo. Rozdiel je napríklad, že v ZOZOO hráme bez basy a samozrejme je aj zloženie iné. Ako som písal gitara zostala ako bola, spev prešiel na bicie a pribudol jeden typ na spev. Celkovo hudba je jednoduchšia, primitívnejšia. Taký bol plán nejak sa stým nesrať len zajebať 1, 2 riffy, dáky beat, trochu poškriekať a vybavené za 15 min máš hotový a nacvičený song. Ďalší rozdiel je v textoch. Tie sú kratšie a ... iné (ale výborné!), neviem ako to opísať.

Adrik: Takže za pol hodinu zvládate aj koncert ANUSU a ZOZOO?

Paľo: Presne tak, vrátane premeny.

Adrik: Poriadne nasrané texty! To je to tak so slovenským štátom a národom až tak na piču?

Paľo: To je skôr otázka na speváka, on ich píše ... Ja si osobne myslím, že každý vie o negatívnych javoch v spoločnosti tvoriacu tento štát, či už z vlastných skúsenosti, z rozprávania od známych alebo z médií. Je to taká bežná medziľudská téma ... trochu si odpľuť. Preto by som to môžno zobral z inej strany. Je množstvo aktívnych ľudí, ktorý robia zaujímavé veci, či už to robia vo väčšom alebo v menšom. To je ten "smysl malých činú", ktorý zjemňuje dopad tých negatívnych momentov. Nemám na mysli len veci a ľudí okolo punku, ale aj bežných ľudí, ktorí tvoria rôzne občianske iniciátívy, komunity a pod. v rôznych sférach. Práve týchto aktívnych ľudí treba podporovať. Niekedy stačí len dobré slovo, prejaviť záujem prípadne prísť s niečim pomôcť, všetko sa cení. Keď už nič hodnotné nevytváraš a si nasratý na všetko okolo, toto je jedna z ciest, ako prispieť k tomu aby to tu nebolo až tak na piču.

Aďo: Táto spoločnosť so svojou nedozretosťou, zakomplexovanosťou, baláchaním seba samej o nejakých fiktívnych cnostiach alebo hejkokotmi, ktorým sa česť a morálka sype z huby je fakt mimoriadne kvalitnou zásobárňou inšpirácie na čierne texty. Ale znechutenie a pasívna sebaľútosť nad tým, že kde sme sa to my chudáčikovia ocitli, sú dve rozličné veci, čiže do bodky súhlasím s Paľom.

Adrik: Keď už ste načali ten aktivizmus aj mimo punku, pri Martine máte napríklad kemp, kde sa ľudia bez domova snažia byť aspoň trochu sebestační a nezávislí od tohto štátu. Zapojil sa niekto z vás do tejto alebo podobnej "mimopunkovej" aktivity?

Aďo: Pravdupovediac, o tomto počujem prvý krát, ale znie to dosť zaujímavo. V spojení s ANUSOM, ZOZOO, anusáckym a ROPA-ckym organizovaním koncertov zbierame spolu s mojou polovičkou Michelle nejaké peniaze za jedlo na koncertoch a posielame ich do Sarajeva, kde sú na tom ešte horšie s útulkami a celkovo s právami zvierat a do Indie na priamu akciu pomoci zvieratám. Okrem toho, hlavne Michelle na toto robí punkové serepetičky ako odznaky, nášivky a zisky posiela tiež tam.

Paľo: Kemp registrujem už zopár rokov. Ja osobne som sa k týmto ľuďom nikdy nedostal a do ich aktivít som sa nezapojil. Jedine, čo som ich podporil nejakou tou korunou. Vydávali taký nízkonákladový plátok Priestor pre život. Kto by chcel tu nájde info o kempe: priestorprezivot.sk. Je to veľmi sympatický projekt a držím im palce. Čo sa týka aktivít mimo punku, tak napríklad sme robili minulý rok na Vianoce kapustnicu pre ľudí bez domova podľa vzoru Feldek :), pár krát sme boli zbierať odpad v neďalekom lese...
Kedysi som fungoval počas školy v jednom environmentálnom občianskom združení v BB a donedávna som bol členom občianskeho združenia u nás v MT, to je zamerené skôr takým socialno-ekologickým smerom. Momentálne sa hlavne venujem kapelám a organizovaniu koncertom a snažím sa venovať aj záhrade, nie že by to bol pre mňa relax, ale učím sa pestovať plodiny, aby som do budúcna vedel byť aspoň čiastočne sebestačný, čo sa týka potravín ... a celkom je to časovo náročne, keď musíš popri tom všetkom chodiť do práce.

Adrik: Vo svojom meste organizujete aj koncerty. Ste spokojný s návštevnosťou a s klubom Včelín? Aké kapely by ste radi v budúcnosti privítali?

Aďo: To je viac otázka na Paľa, ale aj s Bačom sme začali robiť piadikoncerty aj na skúšobni a je to trošku o inom - veľmi málo ľudí, žrádlo, nejaké to pivo. Vlastne také stretnutie kamošov pri hudbe. Je to moc fajn a berie ma to. Osobne by som si dal MASSOLU.

Paľo: Ľudia sa za tie roky naučili chodiť na naše koncerty, za čo som rád. Aďo vždy narobí parádne jedlo, a to tiež priláka ľudí. Tak štandardne chodí na akcie 40-60 ľudí, niekedy viac niekedy menej. Vždy to tak nejak výjde, aby sa aspoň cesťáky vyplatili. Najviac, čo sme mali ľudí bolo na koncerte GATTACA, REMEK, ROSA PARKS a ANUS. Tam bolo asi 120-130 platiacich. To bolo super. Ešte okrem toho chceme sem-tam spraviť koncert na skúšobni ako spomínal Aďo. Zatiaľ bol 1 a je to o niečom inom ako koncert niekde v krčme.Tento rok sme tiež spravili prvý ročník diy minifestu Opičí bál, ktorý dopadol nad očakávania a plánujeme spraviť budúci rok dvojdňovú akciu. Dúfam, že to vyjde, už teraz sa na to teším. Kto nebol, môže doma plakať v kúte.
Čo sa týka kapiel tak napríklad som sa v poslednej dobe snažil dotiahnuť RUIDOSU INMUNDICIU, ale s nimi je to na dlhé lakte, čo mi už potvrdilo viacero ľudí. Stále dúfam, že to raz vyjde.

zozoo.bandcamp.com