MOTHER - THROUGH THIS DISAPPEARING LAND 12"

Autor: Hovlado | Počet videní: 832

Insane society
Po singly, ktorý bol predzvesťou tohto LP, je konečne vonku aj celý album od Mother. Na prvé vypočutie sa mi singel nepáčil, ale nakoniec som si hudbu na ňom obľúbil...To však nebol prípad tejto platne, tu ma muzika chytila hneď od začiatku...Na platni nájdete sedem skladieb, jednu through disappearing land pt.I ste si už mohli vypočuť na spomínanom promo singly, ostatné sú novinky.
Po tom, čo položíte platňu na gramec vás privíta tajomné vybrnkávanie, po hodnej chvíli sa k tomu pridajú aj ostatné nástroje, chvíľku sa to rozbieha a už to jede...teda ne, že by sa to nejak rapídne rozbehlo, hudba Mother sa skôr tak pomaly prevaľuje, ale má to riadnu dávku energie. Celé je to také temné, hypnotické doplnené emotívnym vokálom, ktorý ste už mali možnosť počuť v Theme 11. Oproti nim je však hudba Mother jednoduchšia a pomalšia, miestami tu možno nájsť až sludgeove pasáže, ale stále je to dosť pestré. Prvú stranu ukončuje melancholická vybrnkávačka doplnená zúfalým krikom a trochou noisu, hudbu tejto skladby už tiež bolo možné počuť na singly v druhej skladbe, čo na ňom bola, čiže through disappearing land pt.II, tam to však bolo čisto inštrumentálne. Z druhej strany sa to začne pekne zhurta, ale pomaly sa to dostáva do klasického tempa, čož sa však neskôr zase zmení a presne to sa mi na Mother páči. V niektorých pasážach sa vyžívajú a hrajú ich pekne dlho, ale nie tak dlho až to začne nudiť, vždy stihne prísť zmena tempa, nový nápad alebo aspoň nejaká fajna melodická vyhrávka, ktorá to celé spestrí a zaujme.
Ďalšou vecou, ktorá na tomto albume zaujme je šumný obal. Logo Mother a názov albumu dopĺňa krásna, detailná, čiernobiela kresba od Štěpána Adámka, ktorá zobrazuje páva, ktorý už stratil všetko svoje pozlátko a vyľakaný odlieta preč pred nejakou temnou guľou, ktorá má predstavovať neviem presne čo, ale každý si pod tým môže predstaviť, čo sa mu zažiada :) Booklet, vo veľkosti obalu na platňu, je zložený na 3-krát, pričom po rozložení na vás z jednej strany svieti kresba z obalu platne a z druhej strany sú texty a Adámkové kresby dopľňujúce hlavný motív. Texty sú stručné, dvojveršové „básne“ typické pre podobné kapely. Tým myslím, že až na jeden nič nie je povedané priamo a väčšine z nich asi bude rozumieť iba ten, kto ich písal, ale keď sa nad tým zamyslíš určite ti to niečo dá...
Záverom len skonštatujem, že mne po vypočutí si tohto albumu za Themou 11 už rozhodne smutno neni. Bonus ku každej platni je aj download kód, takže sa nemusíš namáhať s grabovaním platne a možeš to počúvať nonstop, doma na gramci a na ulici v sluchátkach.

1. Warm spell
  2. Gold
  3. Man behind the sun