TOMORROWS HELL / TUMMO 12"

Autor: Adrik | Počet videní: 633

Waking the dead
Pamätám si, keď som sa dostal k prvému singlu TOMORROWS HELL. Položil som ho na tanier a odrovnal ma už pri prvej sekunde. To sa písal rok 2009 a v kapele ešte spievala Blanka. Po jej odchode nebolo o kapele dlhú dobu nič počuť, mnohí vraveli, že o už nebude ono, ale tento rok vydali hneď dve dosky, ladené viac do metalu, split 7" s MARCH OF THE HORDES a split 12" s TUMMO, o ktorom sa tu pokúsim napísať zopár slov. Obalu a potlačenej vnútornej kapse dominuje farebný artwork z pera Pauly z Storm in the temple, ktorá má toho už viac na svedomí. Celej maľovánke dominujú fialové farby, k tomu sa zladila aj farba platne. Na kapse sú texty v angličtine a češtine, síce v trochu nečitateľnom písme. LP ešte obsahuje download kód. Prvých volím pre mňa známejších TOMORROWS HELL. Štyri kruté uragány zaviate k nám zo severu Európy. Masívny zvuk, v ktorom sú čitateľné všetky nástroje, ktorým vládne hrubočizný spev. Nie je to síce Blanka, ťažko to porovnať, ale určite nie je o nič horší ako bývalá kolegyňa. Takže obavy, že kapela stratí svoj šmrnc, neboli na mieste. Dosť už o minulosti, o tom asi nerada číta žiadna kapela. Ako si už možno bol zvyknutý, aj teraz sú skladby poprekladané mnohými gitarovými vyhrávkami, ktoré ich robia ešte energetickejšími a ťahajú ich viac dopredu. Keď tak nad tým premýšľam, možno je to ešte väčšia nálož s akurátnou štipkou metalu, ako spomínaný singel. Crust core fon Otrokovice. Posúď sám. TUMMO. Túto stranu mal asi recenzovať niekto iný. Prvá doska týchto Brňákov ma akosi neoslovila, koncert zahraný s vysokým nasadením a hráčskymi schopnostiami, o ktorých môžem ja iba snívať, ale nič pre mňa. Tak isto je to aj s touto stranou, hodne podladený metalický hard core zachádzajúci až do bahenných končín, spev je fajne záhrobný, kopec zaujímavých nápadov, basa a gitara spolu pulzujú ako pri meraní EKG, ale mne tam stále čosi chýba. Asi vyššie otáčky. Ak sa pohybuješ v podobných alebo ešte pomalších vodách, určite budeš mať na túto kapelu iný názor, možno bude patriť aj medzi tvoje top kapely, mne proste viac reže druhá strana, možno som v tomto hudobný analfabet, ale druhá strana sa mi točí v kuse. Ak ťa tiež zaujali viac TH, tak si určite zožeň aj ich nový split 7" s MARCH OF THE HORDES, ktorý vyšiel len v 318 kusovom náklade. Na doske sa podieľalo 8 labelov a ľahko ju zoženieš aj u nás.

bandzone.cz/tomorrowshell
tummo.bandcamp.com

1. TOMORROWS HELL - Burial ground