ORIGIN OF M - STRUGGLE 12"

Autor: Adrik | Počet videní: 406

Insane society
Ďalšou japonskou takifugou v obrovskom barvákovom rybníku sú ORIGIN OF M. Pre mnohých, tak ako aj pre mňa úplná neznáma. Kapela je z Hirošimi a keby si hľadal, nájdeš v nej veterána japonskej scény Mr. Guy (predtým GUDON - nepoznáš, riaditeľ Bloodsucker records - duplom nie). Toto je ich druhý album, ktorý v roku 2010 vyšiel iba na CD. No a čo na tejto LP nájdeš za muziku? Poviem ti, čo nie. Možno niekoho sklamem, naopak sa niekto možno poteší, ale žiaden noise dbeat hraný pomocou cirkulárky, ale energický rocknroll vychádzajúci z burning spirit hard core (tento štýl má u nás rovnako fandov ako zbieranie štipcov na záclony alebo nosenie kravát na crustové koncerty). Po prvých vypočutiach som bol trochu na vážkach, čo je to za muziku, ale po viacerých otočeniach som si začal pokývkaváť ku všetkým vyhraným basovým a gitarovým linkám, niektoré až jazzové alebo ejsídísíovské. Hudobníci sú to teda fakt kvalitní a šialení, stále sa vymýšľa niečo nové, sólo alebo zmena riffu. Bubeník celú muziku tlačí pekne dopredu, ale čo tomu totálne podlieva šťavu, je spev v japončine. Psychopatický jazyk aj napriek tomu, že niektoré zborové refrény v angličtine znejú celkom srandovne "Sunshine, sunshine, sunshine ...". 5. song má dokonca intro, v ktorom sa spomína aj Czechoslovakia, posledný song je úplný chill out a oddychovka. Desať skladieb s intrami a outrami na 45 dohrá ako nič. O textoch vám veľa nanapíšem, všetky sú po japonsky, až na krátke refrény alebo komentáre, ale vraj sú hlavne o jadrovom odzbrojení a mierovom súžití. O čom inom by mala kapela z Hirošimi spievať? Farebný obal, ako býva u Barváka zvykom, tradične prepracovaný, kartón, potlačená kapsa (je to slovenské slovo, viď slovník) s textami a meniacou sa úvodnou tvárou a veľký plagát navrch. Nakoniec to nie je až taká jedovatá šťuka, muzika skôr pohodová do baru k dobrému pivku, ako na rozbíjanie sa v telocvični. Odporúčam aj mäkším povahám, LP si môžeš vypočuť alebo objednať tu.

1. STRUGGLE - our struggle starts toward the happy ending
  2. 阿呆の政 -まつりごと-
  3. Suicide