EINLEITUNGZEIT – HUMAN SCRAP: ANATOMIC PRAYER CD

Autor: Adrik | Počet videní: 755

Ars morta universum
Priznám sa, že radšej mám noise core naživo ako počúvať z CD milovníkov kovošrotu. A "projekty" z notebookov idú už úplne mimo mňa. EINLEITUNGSZEIT aneb východzí znak majú podľa discogs kopec vydaní, dokonca aj štyri vinyly, no ja sa o ich existencii dozvedám až zo zásielky od Nomad sky diares. "Táto slovenská skupina existuje už viac ako 14 rokov. Ranné experimenty neskôr viedli k neprekonateľnému death - industriálnemu zvuku, ktorý priniesol EINLEITUNGSZEIT status jednej z vrcholných klasík žánru." Tak poďme teda na to. Obal CD je zaujímavo spracovaný, nejde o žiadnu plastovú škatuľku, ktorá by sa v obálke polámala, ale o dve drevotrieskové doštičky spojené drôtom, ktorý musíte odstrániť, aby ste sa dostali k CD. Najprv som rozmýšľal, že ho normálne preštiknem kombinačkami, ale priateľka sa s tým pohrala a drôt elegantne odmotala. CD je rozdelené na dátovú a audio stopu. Na tej dátovej nájdeš flash video a fotky z koncertu, zvuková stopa obsahuje 11 trackov napasovaných do 60 minút. Jednotka začína ako keby zákulisnou hudbou z nejakého sci-fi filmu, kedy posádka hľadá vo vnútri lode mimozemského votrelca, a keď sa im to podarí, tak sa to zvrhne na brutálnu psychiatriu s metalurgovým fetišom, chvíľu vesmírneho kľudu a opäť kovofília s elektronickým outrom, ktoré prechádza až do pískania. Dvojka začína zhurta a znie ako keď ide po rozjebanej ceste plne naložená tatrovka, z ktorej sem tam niečo vypadne. To snáď nemôže byť nahrávané inde ako vo Vítkoviciach. V ďalšej skladbe tá tatrovka musela dostať defekt a za jazdy sa z nej vysypáva viac a viac obrovských plechov. Asi tak minútu sa ten defekt opravuje popri čom zo zeme dvihnú nejaký pokrivený plech a tatrovka ide lesom veselo ďalej. "Kastration" je päť minút totálneho industrial techna. Dovolenka na Ibize skončila, treba vyložiť tatrovku, a to sa deje na začiatku ďalšieho tracku, lenže popri tom majú v prehrávači roboši pustený živák z náletov z Dráždan zo 45. Wow, v ďalšej skladbe sa dostávame do čias ČSSR do Mladej Boleslavi do závodu Škodovka, kde sa to rôznymi brúskami a zváračkami len hemží. Sedmička je taká tichá pohoda z vesmíru, alebo len ticho pred búrkou? Bé je správne. Pri ďalšej skladbe to už zase chrčí a hučí, ale tentoraz je to viac chaotické a nepravidelné, asi najzaujímavejšie, čo tento album ponúka. V "Limbo isent" je pomiešaný vesmírny chlad so sobotňajšou brigádou v železiarňach plus tam hučí aj nejaký zaujímavý podmaz také to hauvúúúúúúúúúúúúúúúúú. Predposledná je ďalší nemonotónny škrípajúci bordel a posledná je miestami tanečný trance noise, vážne. Dobre, mám dosť. Vydržať počúvať toto hodinu v kuse je naozaj na diagnózu od doktora Chocholouška. Ja by som určite skladby skrátil, často to bolo dosť jednotvárne a monotónne až to brutálne nudilo, naopak tie chaotickejšie pasáže boli celkom v pohode, ale aj tak si idem pustiť niečo, čo menej dráždi uši, napríklad LYCANTHROPHY. Neviem, či kapela ešte žije, ale na svojich stránkach píšu o reedíciach starších nahrávok.

bandzone.cz/einleitungszeit

1. Biokybernetik
  2. Human scrap