ATTACK SS / FRENZY 7"

Autor: Števo Holos | Počet videní: 485

Distort reality
Punk pre škôlkárov! Keby si deti prezerali distrá, tak túto ípku by si na stopro vytiahli. Takisto ako aj prvú od FRENZY. A ja tiež. Autor nezaprie zmysel pre humor a farbičky a mne sa to náramne pozdáva. A v podstate si viem aj predstaviť, ako sa deťúrence dokážu pri tomto vyblbnúť, keď by v škôlke zostali nestrážené... Ale asi len pri FRENZY. Predsa len ATTACK SS hrajú hrubšie zrno a o dosť maniakálnejšie. Japonsko sa proste nezaprie. Hlučný noise/punk vychádzajúci z tradície domácich legiend ako CONFUSE, GAI, KURO, no obohatený miestami o zborové zvolania typické pre GAUZE. A samozrejme nesmie chýbať naechované "Uhh!". Zvuk je ako sa patrí, však nahrával a mastroval Jack Control vo svojom štúdiu. Gitara vrčí ako kuchynský mixér, namiesto bicích plechové sudy s typickými chaotickými prechodmi a úsporná, no presná basa. ATTACK SS sem švihli dve vlastné veci s mierovým posolstvom plus prerábku "Hear nothing, see nothing, say nothing". A nie v d-takte.
FRENZY sú z Portlandu a mali by to byť ľudia z NERVESKADE a SCORNED. Tých prvých som nepočul a SCORNED ma veľmi nebrali. No už prvý sedempalec FRENZY bol jedným z najlepších vinylov, k akým som sa vlani dostal. Tým pádom som na ďalšiu nahrávku striehol ako sup. A to sa nejdem rozpisovať o tom šialenom obale, čo som už spomínal. Tento split si zobral do parády rovnaký kreslič a i keď sa už toľko nevyblbol, stále je čím sa kochať. Napriek tomu majú FRENZY texty pekne ostré a nepojednávajú o somarinách. Pre tých, čo majú problém s angličtinou, sú preložené do reči krajiny vychádzajúceho slnka. FRENZY hrajú v pätici, no majú len jednu gitaru, zato dve basy. Jedna klasicky drží rytmus a melódiu a druhou tvoria hlukové efekty, čím v podstate bývajú FRENZY radení k noise/punkovej vlne. Čo im však môže tak trochu škodiť, pretože táto portlandská banda znie dosť originálne a rovnako originálne kombinuje britský punk model ´82 s primitívnym hlukovým odkazom Japonska, no najmä dáva vzpomenúť na americký anarcho hc/punk, aký hrali starší RESIST alebo AUS-ROTTEN. Tri skladby na tomto splite sa nesú v rovnakom duchu, ako na ich prvotine, čiže v dvoch druhoch rytmu. Buď prasopal, alebo um-ta um-ta um-ta. Trochu chýba hitovosť prvej sedmičky, no nevadí. Podobne postihnutým jedincom odporúčam aj tak! Aby tej pestrosti nebolo dosť, vinyl je priehľadne žltý.

1. ATTACK SS - Peaceful world?
  2. ATTACK SS - Final countdown
  3. ATTACK SS - Hear nothing, see nothing, say nothing (DISCHARGE cover)