PARASIT - BAG OF ENEMIES 7"

Autor: Števo Holos | Počet videní: 658

Nuclear fear
Sledujúc švédsku krastovú scénu posledného obdobia sa tak trochu strácam v tom, ktoré kapely mám pokladať za regulárne, a ktoré len za krátkodobé alebo príležitostné projekty. Muzikanti pendlujú medzi dvomi - tromi a  viac zoskupeniami, ktoré občas niečo vydajú. Sem-tam sa mihnú v  zavedených značkách, kde sa to tiež melie ako na swinger parties. Ani by mi to nevadilo, no akosi ma prirodzene ťahá k stálym menám, na ktoré sa môžem spoľahnúť, že by som mal možnosť ich niekedy vzhliadnuť aj naživo. Čo sa týka PARASIT, tak by ma to potešilo dvojnásobne, keďže vlaňajším albumom vytreli kocúra všetkým, čo nad smerovaním švédskej scény lámali už palicu. No čo inšie by sa dalo čakať od ľudí z UNCURBED a 3-WAY CUM, všakže?! Ich prvotina, a hneď LP na D-takt & råpunk records, prišla ako blesk z čistého neba. Vysoko otáčkový disbeat s trademarkom krajiny troch koruniek, dvaja prekrikujúci sa vokalisti, dve gitary, basa a  bubeník, čo to má proste v krvi. Gitary neznejú bordelovo, HM2 efekty všetko krotia, čím však pridávajú výslednému soundu na hutnosti a celé to šľape ako parná lokomotíva. Žiadne ponuré melódie, žiadny rokenrol, len kryštáľovo čistý d-beat v najlepšom duchu divokých 90-tych rokov. A  som rád, že táto ípka nesie rovnaké atribúty. Bodaj by nie, keď týchto päť zásekov je z rovnakého nahrávania ako album. Spieva sa tentoraz však len čisto v angličtine, čo je škoda, lebo švédštinu si pri tomto druhu muziky vyslovene užívam. No je zas čo si prečítať... A nemyslím, že svoje texty používajú len ako povinnú jazdu k muzike, čo naopak cítim u  veľa ich domácich kolegov. Však priložili aj text skladby od DISRUPT, ktorú prerobili. Zadnú stranu obalu zdobí fotka z veľkej platne, akurát že v čiernobielom: "Crustová romantika kdesi pri škandinávskom jazere/zálive". Myslím, že každý nadšenec Švécka už túto štokholmskú šesticu zachytil. Ak nie, silno odporúčam!!!

parasit.bandcamp.com

1. Your polluted soul
  2. Bag of enemies