CITADEL / TYRELLS OWL 7"

Autor: Adrik | Počet videní: 618

Ffud rec.
Pekný jednoduchý kreslený biely obal ukrýva pekný biely mramorovy sedempalec. Na etiketách nie je označené, komu ktorá strana patrí, tak to nechávam na náhodu. A predsa som sa trafil do kapely, ktorú som chcel počuť ako prvú. Galantskí the CITADEL si už normálnu platňu zaslúžili dávno. Na svojej strane majú tri skladby, ktoré už určite dávno poznáš buď z koncertov alebo internetu. Dve sú v slovenčine, ktoré sú Kristiánom parádne nafrázované a dopasované k muzike a jedna v maďarčine. Texty všetkých skladieb nájdeš na obale, k tej maďarskej by som určite zvolil aj slovenský preklad, nielen anglický. Ináč je všetko v poriadku. Parádny melodický old school hard core, ktorý sa nebojí ani pomalších emotívnejších pasáží a ktorý dopredu ťahajú presné bicie, ale aj Kristiánov skvelý spev. Keď tak nad tým rozmýšľam, podobnú muziku u nás asi ozaj nikto nehrá. Tri skladby sú málo a vôbec sa nezunujú. Vedel by som to počúvať celú noc, trebárs aj na samostatnej LPčke. A aby to naozaj nenudilo, to dokáže len málokto. Naživo je to ale ešte oveľa lepšie! Konečne otáčam stranu. TYRELLS OWL z Budapešti som pred vypustením informácie o spoločnom splite vôbec nepoznal. Dve skladby, ktoré zvukovo začínajú mne nie veľmi obľúbeným post-všetko štýlom. Našťastie sa to po chvíľke rozbehne do stredného hard core tempa, v ktorom dosť počuť vplyvy epických crustových spolkov. Do toho podobné hudobné postupy ako ich kolegovia z opačnej strany plus navyše chrapľavý vokál. Dosť čudná kombinácia, ktorá sa sa votrie pod kožu až po niekoľkých vypočutiach. Keby sa v druhej skladbe trochu zmenil spev, nepresvedčíte ma, že to nie je nejaká demonahrávka the CITADEL. Nie je to zlá kapelka, ale viac mi režú the CITADEL, či zvukovo alebo štýlom. Ale ináč veľmi vydarený split dvoch kapiel, ktoré si k sebe našli cestu nielen cez internet, ale aj v skutočnom živote. Uvidíme sa v kotli!!!

thecitadel.bandcamp.com
tyrellsowl.bandcamp.com

1. the CITADEL - Útek / Návrat