COCONUT BULLBOZER - ODER FLUSS FREUNDSCHAFT MC

Autor: Ondrej / ZINTAER | Počet videní: 481

Takže konečne je to tu. Nový Napalmanach. Dlhšia pauza medzi 666 a 667. Lepšie neskôr ako nikdy!! Keď sa objavila správa, že vraj nové číslo vychádza po tri a pol roku, skôr ma napadlo, že ten čas kokotsky rýchlo letí. Napalmanach tu rozoberať nebudem pretože som prečítal ešte len zlomok čísla. Nikdy som netrpel rýchlym čítaním. V čítaní som skôr pomalší jazdec. O to tu teraz až tak nejde, aj keď rád musím poznamenať, že Skulda (a každý, kto mu pomáhal) môže byť na svoj nový Napalmanach právom pyšný. Je plný článkov a rozhovorov, na ktoré sa teším a z tých, ktoré som prečítal mám pocit, že je v nich presne ten skvelý rukopis a zvláštna atmosféra ako v predchádzajúcom čísle.

Už to bolo dávno, keď mi Skulda vravel, že s novým číslom príde i príloha, kazeta COCONUT BULDOZER - výnimočný projekt z obdobia rokov 2006-2007, kedy chlapci zo SHEEVA YOGA spojili tvorčie schopnosti s Jasonom Flowerom z MEXICAN POWER AUTHORITY, v tej dobe pobývajúcim u severných bratov. Viac sa o tom píše v Hluboké orbě. No a je to tu. Žltunká kazeta ladiaca s obálkou Napalmanachu ukrývajúca sa v trocha infantilnom a skromnom obale.

Prvé čo napíšem je, že toto chce vinyl. Zbožňujem kazetový formát a veľmi sa teším, že svoju zbierku kaziet môžem rozšíriť o tento skvelý kúsok. No týmto hitom by pasoval asfalt jedna radosť. Keď sa ale vezme v úvahu koľko tento materiál ležal ladom, tak aj kazeta je super. Skladby by som rozdelil do dvoch skupín, a to originálky a kovery. Prerábajú tu chlapíci NEOS, NAŠROT, prekvapujúco aj MEXICAN POWER AUTHORITY a ďalšie čo nepoznám (prizrel som bližšie a vychytal, že TOMMOROW´S HOSTILITY a THIRD WORLD PLANET boli ďalšie Jasonove projekty). Tieto skladby tvoria takú fajn vatu medzi originál skladbami a výborne tie strangecore výkvety od seba oddeľujú. Teda je to taký oddych medzi parádnymi výbuchmi nápadov. Nechcem tým povedať, že by tie prerábky boli zbytočné. Ani náhodou. Len sa nevyznačujú takou výnimočnosťou ako vlastné skladby. Originálky, o tie tu ide, kvôli nim to tu píšem. "Immigrant rattrace" znie názov prvej skladby. Názov ma teda viac než súčasný. Obal neobsahuje texty a jaksi nezvládam vychytať o čom to je. Škoda. Hudobne je to paráda. Ako pocta DEAD KENNEDYS. Veľmi (ozaj v dobrom) mi to pripomína ich skladbu "We´ve got a bigger problem now" z albumu "In god we trust". Nemyslím tým žiadnu vykrádačku. Skôr je to o tom výbornom spracovaní a striedaní nálad. Chlapci do toho naporcovali až šialený zmysel pre presnosť a načasovanie. Ono vlastne všetky tieto originál skladby (šokujúco :-)) pripomínajú trocha tvorbu SHEEVA YOGA z doby pred LP "Svět ten čert vem", čo je asi aj logické a doba vzniku s tým korešponduje. Prvá skladba a ja sa fakt nestíham čudovať. Keď si uvedomím, že išlo o stretnutie ľudí, ktorí sa navzájom nepoznali, zdá sa, že si chlapci pekne padli do taktu od prvej chvíle. Nasledujú miniatúry "Blueclaw loves coconut" a "Armindaczacza". "Be kind, victoria" je riadna melodická hulákačka ako stvorená na koncerty. Jason sa tu predstavuje ako skvelý spevák s ozaj pekne znejúcim čistým hlasom. Sólo na fúkacej harmonike musí odrovnať každého. Škoda, že je také krátke.

Druhú stranu otvára "Panties and pigears". Pomalý začiatok skladby okorenený zaujímavou noise vrstvou prejde do riadnej death metal harakiri. Ozaj výborná atmosférická skladba. "Perpetual halloween costume", hovorí mám pocit o uniformovanosti príslušníkov subkultúr, čo je téma furt aktuálna (ale povedzme si otvorene, že bez tých handier by to nebolo úplne ono). Fajne vygradovaná skladba. Skladba "Hungry stepsô sľubuje ďalší hudobný minizážitok. Orientálny úvod vás unesie ako na lietajúcom koberci kdesi do výšav aby ste pekne mohli spadnúť pekne na riť. Prichádzajú na rad posledné dve skladby, ktoré chlapci veľmi premyslene dali na záver tejto výpravy. "You´ve chosen misery" je zase paradne melodická skladba, ktorá končí peklom. No a blíži sa záver a s ním aj nejaké pomyselné vyvrcholenie. Záverečná skladba "Clouds" je niečo čo mi otvorilo hubu jak vráta. Grunge(core) v tej najkrajšej forme ako staré SOUNDGARDEN alebo špeci projekt TEMPLE OF THE DOG. Jasonov čistý SPEV (miestami príjemne pripomínajúci spev Chrisa Cornella) v kontraste s výbornými hráčskymi výkonmi od chlapcov z Ostravy to je fakt niečo nezabudnuteľné. Púšťam tu kazetu znova a znova a fakt sa jej teším. No mňamka.

1. Immigrant ratrace
  2. They´ll destroy themselves (NEOS cover)
  3. Life sentence (NEOS cover)