2 MANKY HOOKERS AND A RACIST DWARF - DEMO MC

Autor: Turčo | Pridané: 8.8.2022 | Počet videní: 430

ANXT
Prajem všetkým príjemný deň, dúfam, že prší a fúka silný vietor. Dostalo sa mi takejto milej povinnosti, zrecenzovať demo kapelke môjho kamarádička z druhej strany repuBLITKY a ja som si povedal, že teda poďme na to a zbúrame hradby medzi východom a západom, he he he. Hneď v úvode sa priznám, že niekedy keď recenzujem nahrávky kamarátom, tak ma to zvádza trošku nadržiavať, ale teraz sa prisámvačku budem snažiť nepodliehať tejto skutočnosti.

Keď mi voľakedy dávnejšie písal Lichtle, že má novú kapelu s Terezkou, a že je to taký HC/punk, tak mi srdce zaplesalo. Západný re-trend nových HC/punkových spolkov zavítal aj k nám, čo je viac než sympatické. Neskôr mi v chate na sociálnej sieti pristálo videjko 2MHARD z koncertu z bratislavských garáži a tu som zbystril, lebo sa mi to dosť ľúbelo a malo to parádne grády, slušnú porciu špiny a hluku a navyše to malo parádny ťah na bránku.

Tak si teda poďme posvietiť na oficiálnu demo kazetku kapely s origo názvom 2 MANKY HOOKERS AND A RACIST DWARF, vyskladanú z all-stars ľudí (Lichtle - BETON, Tereza – exBETON, Holub – FYASCO a speváčku neznám), čo ma máličko uisťuje v tom, že toto nebude len tak nejaká tuctová záležitosť. Mimochodom, chválaneviemjakejvyššejsile, ktorá osvietila niekoho z kapely a nenechali si názov Invalid.

Pani vrátnička v škole mi odovzdáva maličký balíček a ja dobre tuším, keď tuším, že dorazila kazetka od Lichtleho. Hneď otváram a vykukne na mňa obal s dvoma štetkami a Adamkom Mufflolinim, čo mi príde trošilinku prvoplánové, ale pekné pozadie zo skury ibalginového leoparda to celé zachraňuje. Aj kazetka je vo farbe ibalginovej. O design celého albumu, jak som hneď predpokladal, sa postaral Lichtle (to mi bolo jasné hneď, jak som tam uvidel Adamkov ksichtík, he he he). Trojstranová skladačka obsahuje bio kapely, info o nahrávaní, odkazy na kapelové profily, zo zadnej strany texty a download kód na stiahnutie celej nahrávky, takže nezúfaj, môžeš si to najebať do svojho supersmart telefónu, aby si to mohol počúvať aj počas čakania u zubára (zaručene ťa asi prestanú bolieť zuby). O vydanie tejto ibalginovej záležitosti sa postaral label ANXT, podľa čísielka je to v poradí ôsme vydanie tohto pražského labelu, ktorý existuje od roku 2019 a ja len márne na obale hľadám informáciu o schválení tohto produktu európskou zdravotníckou komisiou.

Na každej strane sa nachádzajú 4 songy a hneď na úvod ťa privíta výborne znejúce intro, ktoré, pokiaľ som si to dobre naštudoval, tak by mala mať na svedomí Tereza. Hneď do intra sa spustí lavína prechodov bicích, silný tlak gitár a začne sa prvý song "Vírus". Trošku ostávam v pomykove, pretože som čakal špinavý HC/punk a namiesto toho dostávam poriadnu porciu punkom zneucteného metalu. Nahrávalo a mixovalo sa v štúdiu PULP a o master sa postaral Jakub Spiszak. Nechcem to napísať urážlivo, ale táto nahrávka si podľa mňa zaslúžila viac sprasený sound. Menej HM2-kového feelingu a viac vytiahnuť flanger efekt. Áno, on tam je, ale potrebuješ poriadne nastražiť uši. Trošku mi ten veľmi kvalitný sound pokazil moje očakávania, ale vo všeobecnosti, keď niekto prepadol aktuálnej metalpunx vlne, tak tento počin ho veľmi poteší. Aj čo sa týka zvukovej stránky, tak aj kompozične u jednotlivých songov. Ja osobne som teda očakával asi väčší punk a toto je viac metal (možno za to môže práve ten metalový sound). Zo začiatku môžete mať pocit, že vám to dosť pripomína spomalený BETON so ženským nahallovaným spevom, čo je asi pochopiteľné, ale po pár vypočutiach tento pocit opadne (aspoň u mňa to takto bolo). Trošku sa vloudila chybička, kedy druhý song nehrá podľa playlistu na obale (namiesto uvedeného "Samota" hrá "Šikana" a naopak - ale jebať, hlavne nech to poriadne odsypáva). A na strane A to odsypáva dobre, všetko spomalí až posledný song "Stalaktit", ktorého riff mieri až niekde k metalcore-u, stoneru. V každom songu narazíš na punkové aj metalové pasáže. Strana B začína podobne, ako predošlá, introm od Terezy. Úvodný song "Feminista" si počas celej doby drží ustálenú rytmiku, v nasledujúcom songu Svine sa objavujú až crustové pasáže. V songu "Samota sa v jednej časti song spomalí tak, že mi to pripomína jak kúsok songu Linking Park (akože smrteľne vážne to myslím). A najviac ma zaujal asi posledný song nahrávky, ktorý je asi najpestrejší, čo sa mojich chúťok týka. Mieša sa v ňom punk s crustom a to je furt najlepšia kombinácia, môžete si hovoriť čo chcete. Celá nahrávka končí opäť inštrumentálnym elektronickým outrom, tak ako to bolo v prípade intier. Väčšinou sú medzi songami vopchané rôzne dialógy, ktoré ma naopak po niekoľkých vypočutiach trošku otravujú, ale nie je to nič prehnané, sú krátke a vlastne neurazia.

Texty tvoria samostatnú kategóriu, pretože keď si predstavím členov kapely, tak asi ťažko by mi bolo si ich spojiť s nejakou hlbokou lyrikou. Skôr ma to hádže k irónii a  humorne ladeným výkladom zásadných existenčných tém. O texty sa postarala speváčka a rozoberá v nich dôležité témy každodenného života. Vypredaný kvások počas pandemickej doby, kedy nemáš na výber a musíš si vziať vyjebané ochytané rožky. Nemožnosť cestovania počas korony. Šikana prírody na náš človieči druh v podobe alergií. Existenčné problémy, ktoré mnohých ľudí nútia riešiť problémy samovraždou. Všetko podané svojsky, jednoducho, ale núti ťa to porozmýšľať o týchto zásadných témach. Za mňa texty TOP!

Tak a záverom to zhrniem asi tak, že toto demo sa po zvukovej stránke radí medzi veľmi kvalitné počiny, až mám chuť napísať, že mu to viac škodí jak prospieva, ale názor si musíte vytvoriť už sami. Jeden bodík ide za mňa dole, ale to neznamená, že kvalitatívne sa pohybujeme medzi priemernými crustovými kapelami, práve naopak, pohybujeme sa v aktuálne veľmi boom-ovej metal-punkovej vlne, vyšperkovanej kvalitným soundom (za ktoré by niektoré české crustové kapely aj vraždili) a pestrou paletou multižánrových vplyvov (dúfam, že ich tam všetci nájdete). Všetko podčiarknuté vtipne ladenými textami, ktoré netreba podceňovať. Toto demo nájdeš určite u kapely a u každého kvalitného dealera s fúzami. Ber ho! HOUGH!

2mankyhookersandaracistdwarf.bandcamp.com

1. Vírus
  2. ikana