Št 28.3.2024
Košice @ Košický hrad

OTRAS (SK), TEUFELSMAUER (SK), DRUGS (SK)

ESCARRES - PLUMERID CD

Autor: Milosh | Počet videní: 816

Oni red chords
Prvy klasicky album francuzskej kapely ESCARRES - Plumerid sa mi dostal do ruky pred par dnami a aj ked to nie je najcerstvejsi pocin, nechal som sa pocut ze by som mohol byt ten spravny clovek na spisanie nejakej recenzie. Tak podme na to. Tato kapelka co sa tyka nahravok toho vela za sebou nema (od ich vzniku v roku 2006 split CD s GREENWALD) avsak to sa uz neda povedat o pocte odohratych koncertov. Tento album vznikol v marci 2008 v REC STUDIO v Zeneve. Mastering robil na CD Dan Coutant z West West Side Music (USA) a album vydal francuzsky label Oni Red Chords. Ale podme k samotnemu albumu. Booklet je jednoduchy a neobsahuje ziadne knizocky s textami piesni ani s nicim podobnym, no celkom ma uputal svojou velmi vydarenou kreslenou grafikou.
Po vlozeni Cdcka do pocitaca (zialbohu jedninu funkcnu audiosustavu mam v aute) ma milo prekvapila multimedialna stopa, ktora mi hned ponukla jednoduche menu s dvoma volbami a to foto a video. Fotiek je vazne kvantum. Od klasickych koncertnych a fotiek z nahravacieho studia cez rozne fotky z tour, alko fotky clenov kapely po psika na zelenom travniku a hole zadky. Proste vsehochut, ale hlavne je toho naozaj vela. Sekcia video ponuka styri rozne videa. Prve je klip ku songe 1000 BORGNES ktora sa nachdza aj na albume. Druhe videjko s nazvom TIME TUNNEL je taka zmeska roznych live setov z roznych koncertov premiesanych roznymi situaciami z nahravania a vseliakych life situacii clenov kapely a je to vskutku zaujimava podivana. Tretie video s nazvom LIVE je jeden celistvejsi zaznam z jedneho koncertu. Stvrta a posledna video stopa na tomto CD ma nazoav TIMMY&JACOB a jedna sa o kreativny hrany kratky film s pribehom kde ucinkuju clenovia kapely ktory je vo Francuzstine. Ale inac dost ulet. Po tomto audio vizualnom spestreni sa konecne dostavam k audio stope ako takej a cakam co to na mna vypali. Album obsahuje 12 skladieb ktore uspokoja jednak frankofonnu ale aj anglofonnu cast nasho obyvatelstva a to vo vyrovnanom pomere 6:6. Takze spusta si to na mna songa #1 a to nijak priemerne ale poriadnym post hardcore chaotickym rifovanim s vykricanym vokalom a rychlou melodikou, so zaujimavym rakenrollovim interlude. Da sa povedat ze songa za songou je ina, cele sa to drzi v takej nejakej chaotik punk hardcore chrust rovine kde sa jednotlive pasaze velmi obmienaju. Co je typycke pre novodobu francuzsku povedzme ze screamo hc skolu (napr. Sons of Saturn, Parween), ktorej som ja osobne velky fanusik. Ako songy plynu citit ze album ma dostatocnu roznorodost avsak jeho necelistvost nemusi byt kazdemu podla chuti kedze rychle striedanie roznych pasazi v ramci jednej songy je celkom narocne na udrzanie si pocitu celkovej jednotnosti albumu. No pre tych, ktori sa v kazdej songe vyzivaju a nemaju radi pocuvanie kapiel stylu jeden song ako druhy je tento album ako stvoreny a nasiel by si svoje miesto v nejednej zbierke serizonych kupcov muziky;). Urcite ale plati ze tato kapelka patri na podium ovela viac ako do cd prehravaca. Ked si len prelozime slovo ESCARRES do nasej rodnej reci - `prelezaniny` tak som presvedceni ze pri pocuvani tohto albumu teda prelezaniny nehrozia ani jednemu s posluchacov;) A nakoniec pridavam jednu kuloarnu informaciu a to ze ich mozno uvidime na Slovensku nazivo. A pre tych, ktori by aspon sprostredkovane mali zaujem o kusok tovorby tejto kapely odporucam navstivit myspace domenu alebo myspace stranky ich vydavatelstva kde si tento album mozete zakupit za smesnych 9 eur. Takze snad niekedy nazivo na ich koncerte.bye.