ARCRA, SUKOB, KORIDOR (17.5.2024, Žilina @ Hájovňa)

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

14.5.2010 INVASION OF MADNESS, MALIGNANT TUMOUR, ČAD; Košice, Collosseum

Autor: Adrik | Počet videní: 1257

Dlho plánovaný ťažký víkend je už tu a ja premýšľam, aké nezmyselné situácie opäť prinesie. Varíme už od obeda (zbytočne!!!) a pred 5 som už v klube, kde sa všetko pripravuje na večernú jazdu. Prví prichádzajú domáci Invasion of madness. Volám Pištovi z ČADu, kde sú a on mi oznamuje, že ešte len v Žiline. Niekoľkokrát sa ho pýtam, či si robí srandu, no nakoniec vyplynie, že idú zo Svätého Jura sami autom a nestihli sa skôr vymáčknuť z práce, ale že to na koncert v pohode stíhajú. Prichádzajú aj Malignanti, ktorí mi to potvrdili. No "sranda". Po nazvučení to o 7 všetko začína, koncert otvárajú domáci trešeri Invasion of madness. Ľudia akurát ešte len prichádzajú, no tí, čo tu už boli skôr, tak len postávajú a z diaľky koštujú muziku z reprákov. Košičania dali 7 či 8 skladieb (vrátane skladby "Nevera") s menšími príhovormi. Štýlovo by sa to dalo zaradiť niekde ku starému pomalšiemu thrash metalu (kapelu nech si dosadí každý sám), no trochu zrýchliť by neškodilo :) Myslím si, že na Košice solídne zahrané. V Koloseu plno ľudí, až som zostal prekvapený! Nejakých 120 platiach, dík moc, že ste došli. Košice strieda Ostrava: Malignant tumour a ich tenkrát poprvé na východe. Zvuková skúška a chvíľu pauza na prezlečenie do olskúlových rifloviek, leopardích legín a fúzov. Začiatok sa síce Bilošovi trochu pokazil, ale ďalšie skladby to už frčí naplno. Na začiatok dávajú skladby z nového CD Earthshaker, ktoré ide v zabehnutých koľajách poslednej radovky "In full swing", ale dostalo sa aj na skladby zo splitu s Gurkha alebo dosky "Burninhell". Všetko rock´n´roll reznutý so správnou dávkou metalu a nasadenia. Malignanti sú naozaj šoumeni a vidieť, že už majú čo-to za sebou. Fajne odohrané skladby, hlášky typu "byly jsme kokoti, že sme v Košicích nehráli 20 let" a podobne, proste paráda. Z pódia lietajú ľudia ako handry, dokonca aj starší pamätníci (nazdar Laco!). Ľudia všetky staré hitovky poznali, dokonca si "We are the metal" prišlo zopár vagabundov zaspievať aj na pódium s kapelou. ČADi sú ešte len pred Košicami, tak sa dávajú asi dva prídavky a je koniec, lebo nejaký skokan vykopáva Šimkovi kábel z basovej hlavy aj so vstupom. Chvíľku sa to tam potom rieši, ale nakoniec sa to našťastie hneď opraví. Fópa, za ktoré nemohli, no aj tak je to najlepšia fúzatá kapela, aká kedy hrala v Košiciach! V auguste sú tu zase, nenechaj si ich újsť. To už sú na parkovisku ČADi, rýchle nosenie vecí a hrá sa v štýle plug and play. Kto neskoro chodí, ďaleko býva. Na hranie majú takých 15 až 20 minút. Stíhajú dať "Posledný z roty", "Piče idú do Polusu" alebo "Konflikty". Pre každého niečo. Chvíľu je bordél zvuk, ale po každej skladbe sa to upravuje k lepšiemu. Ľudia zveria, pýtajú si skladby (väčšina prišla na koncert hlavne kvôli nim), no o dvadsiatejdruhej sa nekompromisne musí končiť. Bolo vidieť, že sa snažili, ale dopadlo to ako dopadlo. Dnes pre mňa veľké sklamanie, pre mnohých ľudí tiež, no myslím si, že Malignanti toto sklamanie s velikánskym navýšením urovnali. Fakt škoda! Pišta aj s rodinkou sa hneď balia a zbierajú sa domov. Odchytávame ich aspoň na 15 minút, nech sa idú najesť. Už len to cestovanie na otočku by ma zabilo, ale čo narobíš. Párty pokračuje aspoň s Ostravákmi, ktorí bez mrknutia oka dokážu vypiť polku baru. Z celého pokoncertného večera okomentujem Bilošovými slovami aspoň posedenie s mladšími ročníkmi Vranovčanov, ktorí ich núkali pálenkami s rečami, že Češi nevedia piť a nič nevydžia, no po dvoch poldecách sú na sračky: "Hele, tyhle dělají machry a jen si čichnou k svršku a jsou death". :D Potom ešte kecáme o konceroch, ale aj o všetkom možnom, aby si niekto nemyslel, že nás zaujíma len muzika. Posledný klinec večera sa dáva pred šiestou ráno, kedy klub zatvára. No smädný Biloš ide sám do mesta na skusy, ale to som už oslintával v spánku vankúš hore v klubovom byte .. Dnes jednoznačne Malignant tumour kicks your ass!