24.4.2011 BLACK AND BLUE, MIDNATT DOD, FESTA DESPERATO, GLÖM DÄ; Čadca

Autor: Mirek | Počet videní: 785

Najskôr teda asi napísať čo tomu všetkému predchádzalo. Takže. GRIDE sme chceli do Čadce dotiahnuť už nejaký ten rok naspäť,ale vždy sa niečo posralo,ale jeden zimný deň prišiel od Inyho mail,že práve tohtoročnú velkú noc by to mohlo klapnúť,teda pokiaľ budeme mať záujem. Tak nebolo čo riešiť. Predkapely sme mali vybrané dá sa povedať už vopred a ani s jednou z ních nebola nejaká ťažká dohoda. Švédským GLÖM DÄ som spoluvydával minulý rok 7ep I skuggan av eran stia, a medzitým padla reč aj o ich tour na rok 2011, a že by mohli prísť aj do Čadce. A kapely FESTA DESPERATO a MIDNATT DOD som proste stiahol z ich mini tour po Polsku keď práve zháňali koncert na nedeľu. To asi tak na začiatok.
Deň druhý:
GRIDE z ubytovne išli niečo okolo 8 ráno. Takže pre mňa príliš skoro tak sme ani nestihli nejakú extra rozlúčku zapiť,a ani ukázať mesto. I keď toho k videniu nie je až tak moc :) Ja sa po včerajšku dávam do kopy okolo 12, alebo 13 hodiny. Do Čadce posielam sms info okolo stavu jedla,a zdá sa všetko ok. Tu musím poďakovať Herbertovi,že nechal tu várnicu zo žrádlom ešte v CA. Díky chlape!!! Okolo pol 4 mi prichádza sms od Paayu, že za nejakú hodinku sú v Čadci teda nech pošlem adresu klubu. I keď na nás dosť priskoro,ale čo už.Na facebooku ešte čítam info od Francúzských kapiel,že to nestíhajú,a že neprídu. Opäť z Turzovky vyrážame v počte troch kusov. V Čadci klasicky okolo 18.hodine. Na mieste už sú obe Moravské squadry. Po príjazde do Čadce sa spustil pekný leják,ktorý trvá skoro počas celého koncertu. Dá sa,ale povedať,že to pekne vytváralo kulisu dnešnej akcii,teda hlavne tie blesky a hromy. Ok,ale poďme ďalej. Okolo siedmej hodiny do Čadce prichádza dodávka Švédov,a keďže trochu blúdia tak sme ich navigovali ku Tescu,a tam sme si pre nich prišli. Pri Tescu už čakala velká čierná dodávka plná Švédských polomrtvol :). Nastalo srdcervúce privítanie a poďme ho do klubu. Švédi ihneď vyberajú komplet backline (okrem spevu),a kapely sa môžu pomaly pripravovať. Ešte predtým než sa začne hrať ideme zo Švédskou posádkou smer bankomat. Bavíme sa hlavne na tom ako šofér štartoval dodávku s vidličkou,a pri Kajovom vyslovovaní mesta Čadca. Do klubu prichádzame včas,pretože sa pomaly chystajú Moravský punkeri BLACK AND BLUE. S ich gitaristom Tomášom sme už nejaký ten rôčik kamaráti,a pred troma rokmi sme robili BRATROVEJ SVATBE koncert kde hrával na basu. Tentokrát sa nejednalo o melodický punk rock,ale poriadne nasraný punk v štýle 82.I keď ich tvorbu nejak extra neznám tak musím povedať,že sa mi to dosť páčilo. Bicmen kapely mal triko YACOPSAE takže možno kapela nezostane,len u punku :). Dnes si našlo cestu na koncert puhých 30 platiacich,ale tak s tým sme trochu rátali. BLACK AND BLUE dohrali,a medzi kapely rozdávame vegan guláš. Hlavne Švédi si poriadne pochutnali. Po večeri ide na plac mladá nádejná crustová kapela z okolia Znojma a to MIDNATT DÖD. Už predtým som počul dosť pozitívne ohlasy na túto kapelu tak preto som rád,že mohli prísť do Čadce. A absolútne nesklamali. Vynikajúci mix crust/d-beat punku so ženským spevom a s Čikom (ex-Mrtvá Budoucnost) za basou. Hlavne tenspev bol proste excelentný,keby že tam nevidím to drobné žieňa tak myslím,že to spieva nejaký chlap :). Už na tejto kapele sa riadne kotlilo,a hlavnými zabávačmi boli Švédi a rožňovský crusties. Padli aj covery od ASOCIAL – Revolt,ktorý sa nachádza aj na ich cd-r deme,ďalej ak sa nemýlim tak ešte od WARVICTIMS a MOB 47. Po koncerte dostávam cd od Čika zdarma,a zisťujem,že náhradný gitarista (teraz možno už s kapelou hráva normálne) je veľkým fanúšikom MŠK Žilina,tak chvíľu kecáme o futbale,a nadávame na Baník :). Po Znojme poďme do Brna. Urobiť koncert kapele FESTA DESPERATO bolo niečo ako splnenie si sna. Viem,že to nie je nič veľkého,ale musím sa priznať,že Českú scénu milujem :). Parádný crust mangel. Pred kapelou sa zverilo asi jak včera na GRIDE,a opäť hlavný mosheri boli zo švédska. Padali hlavne nové vály z platne Psi Vatikánu. Kto nemá tak ihneď napraviť. Opäť musím napísať,že perfektná záležitosť. Medzi válmi Paaya pozýva ľudí do Brna na blokádu náckovského pochodu,i keď neverím,že tam kto bol z Čadce,ale myšlienka dobrá. Hlavne bicmen šlapal jak dobre namazaný stroj,a Brňáci na záver ešte pridávali. Ale všetko sa pomaly už chystalo na Švédskú raw/punk spúšť. A čo sa očakávalo to sa aj udialo. Za osvetlenia bleskov a dunenia hromov hrábli do strún Švédsky maniaci GLOÖM DÄ,a mohlo sa začať to pravé šialenstvo. Poriadne sa rozjel aj kotol pred kapelou...dochádzalo k stage diving-u, circle pit-u,a moshovalo sa až do konca. Tu,ale jednoznačne vládli Rožňovský crusties,ktorý robili to pravé peklo pred kapelou. (Zdravím Lapy!!!). Pri pesničke Spritad rozdáva ľuďom zdarma piváky,a že ich bolo dosť :) ,a počas tohto songu dochádza aj k stage divingu basáka Kaja. GLOÖM DÄ na záver ešte pridávali tri songy,a je koniec. Proste toto bola zverina. Kto ste premeškali ich návštevu tak to môžete napraviť tento rok na Play Fastu v Hradci Králové (viem,že Filip ich chcel vidieť,ale dopadlo to takže ked hrali Švédi v Brne SYIH boli u nás :) ). Po koncerte ešte dochádza k masivným foto sejšnom,nejaké tie posledné piváky,a to bol koniec týchto skvelých dvoch dní. Lúčime sa s českými kapelami pretože so Švédmi sme mali ísť do Turzovky na ubytovňu,ale pretože už všetci z nich chlastali tak zostávajú v Čadci a spia v dodávke. Takže dohováram s nimi stretnutie na druhý deň. Do postele sa dostávam okolo druhej hodiny,a ráno ma budí sms od Švédov,že už ma čakajú pred Tescom. Tam ešte prehodíme nejaké to slovo,a lúčime sa...ja smer domov s GLOÖM DÄ smer východný a to Bardejov. Na záver už asi,len toľko,že to boli super trávené dva dni,i keď tých ľudí mohlo byť trochu viac,ale čo už. Rešpekt tým čo prišli pozrieť na oba koncerty,a na záver vďaka Mišovi,Retsilovi a Tchymovi...vy viete zač,a bez vašej pomoci by to snaď ani neklaplo.