14.5.2011 OBSCENE SOCIETY 2011; Pardubice, Žlutý pes

Autor: Adrik | Počet videní: 1228

Na Obscene society fest sme sa dostali asi ako slepý k zbrojnému preukazu. Pred necelým týždňom mi volá Matúš z Vranova, že má voľné miesta v aute. Bez dlhšieho rozmýšľania to odklepávame ako hotovú vec, aj keď bez peňazí. Nejaké peniaze sa nakoniec zohnali, a tak vyčkávame ráno na Matúša s autom na prešovskej stanici. Len vychádzame z Prešova a už oproti pôvodnému plánu meškáme o necelú hodinu. Nevadí, v pohode to doženieme na diaľnici. Omyl. Ani si nespomínam na nejaký výlet, kde by sa niečo neposralo. Pred Levočou nás na diaľnici zastavuje ochranca poriadku. Zisťujeme, že sme zabudli nalepiť diaľničnú známku. Pravým dôvodom zastavenia je však prekročenie rýchlosti. Po odmietnurí zaplatenia pokuty dostáva Matúš namiesto vodičáku papierik a šek. Až potom mu je vysvetlené (v správnom poradí), že s papierikom môže jazdiť iba na slovenských cestách. Takže nám neostáva nič iné, iba pokutu zaplatiť. Ideme za fízlovským autom na stanicu diaľničnej polície, kde Matúš necháva všetky svoju hotovosť. Namiesto rýchleho uháňania na festival sa ideme pozrieť do Levoče. Nie však za pamiatkami, ale do bankomatu, či z neho Matúš niečo vyžmýka. Ak nie, tak sa môžeme pekne vrátiť domov a rozmýšľať aké to mohlo byť na festivale. Aby to celé nebolo také jednoduché (a samozrejme aby si nečítal iba o tom, čo hrala aká kapela), tak Matúš nevie pin kód. Preto uháňame do Popradu nájsť v sobotu otvorenú banku. V Poprade sa krútime ako kokoti, ale nakoniec banku nachádzame a už s brutálym meškaním uháňame smer Pardubice. Niekde pred Žilinou Matúša prechádza nasranosť a cesta už plynie rýchlejšie. U nás s pivom a vínom určite. V Čechách ešte kupujeme pre istotu diaľničnú známku a o pol 7 sme konečne v Pardubiciach. Môžeme poďakovať štátnym zložkám za zmeškanie hneď dvoch peciek zo začiatku festivalu, a to MIDNATT DÖD a FESTU DESPERATO. Počas deathmetalových BRUTALLY DECEASED sa ešte len spamätávame z cesty, dávame pivec a čumíme po areály. Vyzerá to tu ako na menšom letnom festivale, milión krasterov, pankerov, grinderov a inej hávede, kopec distier s bohatými výbermi (kde vziať na nákup od každého z nich?) + k tomu všetkému najlepšie distro z celého festivalu s názvom Vegan food, v ktorom sme nechali väčšinu peňazí. Tlačenka, cestovinový šalát, burgre a brutálny guláš, úplné hody. Medzi kapelami som sa cítil viac ako gastroturista ako cestovateľ bažiaci po muzike. Ale späť ku koncertnej časti (pokračovanie gastrocestopisu si môžeš prečítať v štvrťročníku Grilovanie, pyromania a kremácia). Od ONANIZERu som toho veľa nevidel, ale tých zopár songov ma nebavilo vôbec. Radšej sme kecali so známymi vonku (pozdravujem emigrantov Alexa a Paťa - basáka z DOOM, Luisa a Šakala). EVIDENCE SMRTI bola už iná kávička. Klasiky "Neexistujíci smír" alebo "Obětovat duše" sa striedali s novými skladbami z novej dvanástky, ktorú už v čase písania tohto reportu práve pán Barvák usilovne po nociach balí do obalov. Prvý krát som ich videl s druhým gitaristom, ale musím povedať, že v niektorých pasážiach (v starých skladbách) mi znela zbytočná, alebo nasilu vopchaná. Sorry za debilný názor. Ale texty bolo zo spevu počuť, to je myslím si hlavné. Ďalší nárez bol v podaní LYCANTHROPHY. Krátko a rýchlo bez zbytočného preťahovania brutálne odmydlili svoj set. Treba to rozpisovať? Pusti si poslednú LP alebo split 7" s FUBAR a z polovice budeš vedieť, čo dialo na pódiu. Alebo určite si na nich na nejakej akcii už narazil. Nehovor, že nie. Maličké povzdychnutie nad neodohraným koncertom v Košiciach na Veľkú noc a už LYCANTHROPHY vystriedali na pódiu NEEDFUL THINGS. NT grind som mal tú česť vidieť už veľakrát a stále im to skvelo šľapalo. Veď majú aj za sebou 15 ročnú prax a milión nahrávok. Škoda, že som si nestihol napočúvať nové CD. Aj tak nezvládame celý set, pred koncom sa ideme vyvetrať na vzduch. Prvým dnešným zahraničným exportom boli ruskí KOMATOZ, ktorí na posledných dvoch nahrávkach (split 7" s REPULSIONE a poslednej veľkej doske "Two hands") kompletne vymenili okovaný a číratý punk za ťažkotonážny thrashmetalcrust. Zvedavosť bola na mieste s čím sa budú prezentovať naživo. Metalová gitara a presné bicie už od začiatku naznačoval, že zo starých nahrávok sa nič hrať nebude. A naozaj sa nič nehralo. Priestor dostali z 99% spomínané posledné dve nahrávky čili mix rôznych tvrdších odnoží metalu a crustu. Spevák a gitaristi pobehujú po pódiu s plným nasadením, tvrdé riffy striedajú ultrarýchle sóla, všetko pekelne zahrané, ale miestami sa mi to zdá až príliž chaotické. Veľmi nahustený mix všeličoho. Asi u KOMATOZ zostanem pri starších a jednoduchších pankových skladbách .. Počas pauzy vyťahujem z jedného distra LP HNF - Váleční území, bez mihnutia oka cálujem za neho ako šialený a s osvieteným výrazom budhy dosku odkladám do auta. Mať tak viac peňazí, nerozmýšľal by som asi ani o LP SKIMMED. Dobrá diagnóza nie?ô Prekvapením pre mňa boli austrálski NOW YOU´RE FUCKED, do festivalu pre mňa úplne neznáma kapela. Spustili totálny fast grind nájeb, ku ktorému sa podpísali aj rôzne spevákove diagnózy. Vysoký týpek s poprepichovanými bradavkami a v tesilákoch nemal problém s jedným nadýchnutím týrať svoje hlasivky aj 30 sekúnd. Do toho si predstav klepačky na bicie, ako keby mal bubeník šesť končatín a je na svete dôvod k návšteve psychiatrickej kliniky. Skús sa po nich pozrieť, majú dve demá, nudiť sa určite nebudeš! Komu patrilo finále? Nikomu menšiemu ako DOOM, kvôli komu tu meral cestu asi každý platiaci. Hustá atmosféra a tlačenica sa už vytvárala počas ladenia nástrojov. Každý chcel byť vpredu a nezmeškať ani song. Vyvesené tričká s antifa motívmi na aparatúre iba dokazovali nekompromisný postoj kapely k nacistickým sračkám. Po prvom hrabnutí začalo v celej sále peklo. A to nie je iba prehnané prirovnanie. Každú chvíľu niekto lietal po pódiu, na rukách alebo spieval do mikrofónu. Bolo aspoň z polovice tak husto aj minulý rok na Obscene extreme? Že nesmeli chýbať stokrát každým okopírované hity "Police bastard" a "Nazi die" bolo hádam každému jasné už od začiatku. Na nich sa zverilo ešte viac, veď refrény pozná aj malé dieťa. Haha po koncerte si zberatelia ukojili vášne playlistami. "Starouši" ešte vedia po toľkých rokoch rozhýbať obecenstvo, žiadne prepité a prefetované múmie, ktoré z posledných síl v smrteľnej agónií hrajú staré evergreeny. Zvlásť srandovné bolo, keď speváka niekoľko krát trafilo tričko, s ktorým si vytrel na pódiu svoju plne pokérovanú riť. Tri prídavky na koniec pre nikoho nestačili, a tak sa kapela vracia zahrať poslednú skladbu. Nič z nej však nie je, lebo prestal poslúchať basový aparát. Nemal po ňom skákať spevák. Škoda. Spotení hneď po koncerte to balíme, sadáme do auta a ideme aspoň kúsok cesty, aby sme to zajtra nemali tak ďaleko. Opäť sa s nami niekto pohral, najprv sme natrafili na most, ktorý opravovali a cez ktorý mohli prechádzať ledva tak bicykle, takže sme sa si dali peknú obchádzku a nakoniec spadla taká hustá hmla, že to pred Mohelnicemi parkujeme pri motoreste. Matúš si ihneď sklápa sedadlo, my ideme ešte na jedno fľaškové. Skoro ráno budíček a cesta domov už prebehla celkom rýchlo.
Minifestival Obscene society s nie miniobsadením môžem na ďalší rok len odporučiť! Budem tam. Skvelá organizácia bez jedinej chybičky ujo Barvák a ujo Čurby!
PS: už šuškajú hlasy v hlavách organizátorov, čo bude na ďalší rok? :)