24.11.2012 COCK HEADS, DIMENZIA X, BARACKCA; Kolárovo, Orange klub

Autor: Radim | Počet videní: 805

Po všetkých možných crust-grindových nárezoch bodne trochu odľahčenia v podobe punkového koncertu. A akého! Report sa bude niesť v trochu melancholickom duchu, ale snáď mi to ctený čitateľ punkgenu odpustí. Udalosť sprevádzali menšie obavy. Bolo potrebné vyzbierať aspoň 3 kilá, aby sa pokryli všetky náklady. Žiaľ spraviť koncert je v dnešnej dobe neistá investícia. O to väčší rešpekt ľuďom, čo sa do podobných akcií púšťajú! Takže tranzit opäť slušne narvaný. Blúdenie po Kolárove. Normálne som mal pocit, že ideme stále dokola. HEHE. Neva, hlavne, že sme dorazili na čas. Zdravím sa s organizátormi celej tejto srandy. V cene vstupného je aj zahrnutý aperitív v podobe domácej borovičky, ktorej ako slušne vychovaný hosť nepohrdnem. HEHE. Black Orange je inak velice príjemné, útulné miestečko. S brutálne duchaprítomným čašníkom pri bare, s kalkulátorom u pasu. Cítime sa tu skvelo. Pomaly sa to tu začína zbierať, je tu prekvapivo dosť ľudí nad tridsať, ale aj mrťe mladých punks s takýma vyšponovanýma čudlákama na hlavách. HEHE. Prvou kapelou sú asi domáci borci COCK HEADS. Moc to nesledujem. Väčšinu času trávim vonku kecaním a pri bare slopaním. Kapela hrala klasický, jednoduchý punk. Nič svetoborného nepredviedli, ale ako začiatok pohoda. Na DIMENZIU som sa fakt kurevsky, mrdne tešil! Pamätám sa, ako som si ako malý soplák na ZŠ ke stáčal punkové nahrávky. Medzi nimi práve spomínanú DIMENZIU. Magneťák na plné gule, pogovanie v deckej na koberci, skákanie z postele atď. Mimochodom, kazetu aj magneťák ešte mám! Ostatne, chalanov som videl hrať naposledy v dobe, keď sa ešte platilo korunami. Takže nadšenie z mojej strany veliké. Príjemnou správou bolo aj to, že gitary sa zhostil pôvodný člen kapely Vladimír. Hoši vyzbrojení solídnymi hráčskymi dovednosťami, veľmi chytľavými, ľahko zapamätateľnými a tým pádom aj spievajúcimi refrénmi. K tomu si ešte pripočítaj jednoduché, ale nie primitívne texty. Kapela to spustí a odozvy z publika sú úplne spontánne. Pogo, skákanie, striedanie sa na rukách ako na bežiacom páse! A v neposlednom rade zborové hulákanie všetkých refrénov. O mohutných ováciách po každej skladbe nehovoriac. Odzneli staré dobré šlágre ako "Čistá lož", "Herostratos", "No one is inocent", "Alkoholická" atď. Neboli opomenuté ani vály z nového albumu. "V mene vlasti", či "Hitlerove deti". Po círka hodine a pol hrania, padli aj nejaké prídavky. Som veľmi spokojný a DIMENZIA X je aj podľa mojich očakávaní kapela večera. Záver patrí kepele BARACKCA. Úprimne, mne táto kapela po hudobnej stránke nikdy moc nerezala. Myslím, že ani slovenskému poslucháčovi by nemala byť úplne cudzia, (Hirax mal v distre kopec ich kaziet), ale samozrejme si prišlo na svoje skôr maďarsky hovoriace publikum. A podľa slušného mosh pitu pred kapelou to vyzerá, že väčšina platiacich prišla práve na nich. A že sú určite uznávanou a rešpektovanou kapelou. Podgurážený alkoholom som si na niektoré odtrhovačky aj ja zaskákal. JA wol, ja wol, ich liebe alkohol. HAHA. Celkovo mi prišli aj ľudia v kapele dosť v pohode aj po názorovej stránke, súdiac podľa príhovorov. BARACKCA hrala určite najdlhšie zo všetkých kapiel, ale nevyzeralo to, že by to niekomu vadilo. Pridávalo sa a pridávalo, niektoré songy sa opakovali. Po koncerte ešte porovnávanie vojnových jaziev, narazená hlava, koleno a pod. Čiže slušná bilancia. Na záver ešte nejaké panáky a potom dopraviť domov naše telesné schránky v dezolátnom stave.