6.4.2013 DNO, WYNSTON SMYTH, ROXOR, BOILING POINT; Zvolen, Pohoda

Autor: Adrik | Počet videní: 1055

Ďalší výlet našej nešťastnej grupy za rýchlou slávou smeroval do rodiska Vladimíra Mečiara, pomôcka pre tých apolitických, do Zvolena. V drancovaní miestneho lokálu nám mal pomôcť 1. východný stavebný batalión ROXOR, takže tí čo sa dostavili, mali po chlebe, ale aspoň mali nárok na peénku na pondelok.
Ešte som ani nenastúpil do auta a Vincovi spadla prepravka s mojimi platňami a totálne sa dochrámala. Tak za častých nadávok ideme po novú do Baumaxu. Vďaka menšiemu sklzu stíhame ultra rýchlu skúšku, pri ktorej nás ešte aj zamkli v priestoroch Collossea, aby sme mimo skúšobne s našim bordelom neobťažovalu ľudí, ktorí na to nie sú zvyknutí. Cesta prebehla bez komplikácií, žiadne pokuty a zobrané vodičáky. Vo Zvolene sme takmer úplne prví. Vonku je už konečne príjemne, preto navštevujeme diskont, ktorý je hneď pri klube. V náučnej literatúre ako je táto by mala byť aj nejaká rada alebo poučenie, tak hneď niečo na začiatok: nedávajte si fľašu vodky na strechu auta, zošmykne sa a budete musieť diskont navštíviť po druhý raz. Zašívame sa v parku pri pancierovom vlaku z druhej svetovej vojny, tí nekultúrni barbari konečne vidia niečo iné ako krčmu. Po hodnej chvíli zliezame dole, kde si ja rozkladám distro a zvyšok kapely aparáty. A pomaly do útrob Pohody zliezajú známe ksichty, vítanie a trepanie o počasí nenachádzajú konca kraja. Vo veľkom počte sa rozoberajú oranžové podpivníky IDIOTS PARADE, ktoré tu dnes na koncerte majú svoju svetovú premiéru. Vyťahuje sa aj poriadna žranica o niekoľkých chodov. Dík moc za ňu, chutili aj duple! Všetko ako má byť.
Ďaleko po plánovanom začiatku rozbiehajú dnešný mejdan Bystričania DNO. Platiacich tu dnes zo začiatku nie je veľa, odhadom tak 40 kusov a aj tí sa v predu ešte len oťukávajú. Taktiež chvíľu trvá, kým sa kapele nastaví počúvateľný zvuk, a keď už sa k niečomu pán zvukár Bibo dopracuje, tak sa mi nezdajú spevy. Nie je to prvý krát, kedy celá snaha kapely stroskotala na spevoch. Ale to je len môj názor. Ináč ak to nevieš, DNO mastia crustový kolovrátok, vzor Crustián 161. Veľké plus za cover CRUSADE OF FANATISM! Druhí ideme my, dnešní set dokonca nahrávame, zatiaľ od toho neočakávame nič, ale hralo sa nám fakt po piči a až na jednu väčšiu chybu to snáď nebola až taká katastrofa. Dávame všetkých 11 songov, ktoré máme naskúšané a opäť som múdry ako rádio. Tešte sa na flexi 11" haha :D Nejakí zombíci sa sem tam epilepticky váľajú na rukách ostatných zombíkov alebo po zemi a aj ľudí vpredu pribudlo. Šalených východňároch ste sa nezbavili ani pri tretej kapele a pokračuje sa opäť v kraste, beznádeji a stavbárčine. ROXOR stále dávajú do svojich vystúpení úplne všetko, ale dnes sa mi to zdalo kvapku pomalšie a bez klasického agresívneho nasadenia. Kto vie, čím to bolo, možno tým, že sa hrali predovšetkým skladby z poslednej dosky "Obete doby", ktoré nie sú zas až tak rýchle ako staršia tvorba, alebo sa na kapele prejavila únava zo včerajšieho mejdanu v Bratislave. Tak či onak, odohrané to bolo bezvadne a na slovenské crustové pomery stále nadpriemerne. To čo sa dialo na poslednú kapelu BOILING POINT sa asi ani nedá opísať. Budem citovať speváka Jakuba: "Ty vole ten koncert včera ako dáky WHAT HAPPENS NEXT v San Franciscu, úplná šialenosť." Šialenstvo sa začína vyhrávkou z budúcej sedmičky a tá je ako vykradnutá z reklamy na džúsy Relax. Za nejaký koncert na pláži by som sa neurazil. Hneď po nej sa začína bláznivá zábava. Skáče sa z reprákov, počas skoro každej pesničky končí na rukách niekto z kapely a prisahám, že v jednu chvíľu sme chceli zsvihnúť aj bubeníka. A to všetko úplne spontálne. BxPx dávajú jednu pecku sa druhou, hrajú sa aj úplne nové songy a ľudová zábava sa končí, až keď sú všetci úplne mokrí a pokrčení. Podobné spontálne uvoľnenie zábran som už dávno nezažil.
Po koncerte sa každý rozutekal ku baru, a to znamenalo len jedno, večer sa ledva prehupol do svojej druhej polovice. Podgurážení sme prekúsnutím pokrstili oranžové podpivníky a ďalej sa pokračovalo v bujarom objednávaní prťavých tekutín. Po niekoľkých opakovaniach sme mierne dezorientovaní vydaní na pospas asi polhodinovému pochodu smrti do bytu speváčky BASAL BANAR Maji. Dík moc za prespanie. Spať nikto nešiel, a tak aj tu sa točí ešte nejaké pivo. Pivo sa točí aj na druhý deň až do štvrtej poobede a domov prichádzame už za tmy v otrasnom stave.
Vďaka Marekovi za pozvanie a za fantastické jedlo, Maji za prespanie a tej väčšej či menšej hŕstky ľudí, ktorí zavítali pozrieť sa na šaleňých východňároch. Ta ňe?