KULTÚRA SMRTI, SHALLOV, EDÚV SYN (18.6.2021, Bratislava @ garáže pod Prístavným mostom)

SEDEM MINÚT STRACHU / the WILDERNESS MC

MEDICATION TIME (Česko + Nemecko)

Igor Bancer strávi narodeniny vo väzení

11.4.2014 STEPASIDE, RETARTED FISH, DROM; Košice, Collosseum

Autor: DeeGee | Počet videní: 461

Po "dlhej" dobe sme sa opäť vydali do Košíc na akciu, ktorá sa tento krát odohraje v košickom Cassbare. Na moje šokujúce počudovanie sme sa nazbierali do plného auta ako to zvykom nebýva a poväčšine chodíme z Prešova tak 2-3, niekedy štyria. Pred koncertom mám dosť zmiešané pocity kvôli predkapelám, lebo vôbec sa mi tam nehodia a neviem (či bohužiaľ), ale takáto hudba obchádza moje uši. Takže organizátorovi z mojej strany dávam obrovské mínus za support (netreba brať osobne, je to len môj názor). Dokonca viem že aj niektorí jedinci kvôli tomu nešli.

Takže prichádzame do klubu, celkom je prázdno, možno desať ľudí plus kapely. Bez nejakého zbytočného zdržovanie ide na pódium humenský STEPASIDE. Kapelu som ešte naživo nevidel, je to taký mix post hardcoru a alternatívneho rocku, sem mi to prišlo až do popu. Kebyže že si odmyslím ten melodický spev, tak by som sa možno aj k tej kapele niekedy vrátil, ale bohužiaľ odmyslieť sa to nedá. Jednoducho nie je to moja šálka kávy. Počas setu sa do klubu nazbieralo celkom dosť ľudí na moje počudovanie, lebo deň pred tým na akcii v susednom Collosseu sa takéto divy neodohrávali a kapely hrali skoro pre kapely. Týmto pozdravujem všetkých ľudí čo radšej idú do krčmy dať si zo dve pivká ako podporiť dve zahraničné kapely a jednu domácu za smiešnych 3 €. Niekde na nejakom evente som čítal že že 3 € nie je punk. Takže takto.

Cez prestávku som sa rozhodol isť podporiť kapelu a vydávam si kúpiť nové split DROM / MORO MORO LAND. Priznám sa že na túto dosku som sa veľmi tešil. Ani som sa nenazdal a zo susednej miestnosti počuť že sa zvučia košickí RETARDED FISH. Takže sa ideme postaviť do predu a čakáme čo nám toto hudobné zoskupenie prinesie. Ľudí je hojne natlačených v úzkych priestoroch Cassbaru. RF som už pár krát zaznamenal na niektorých koncertoch, napríklad v Prešove aj Košiciach, no bohužiaľ tiež ma to nikdy neoslovilo. Dnes je to hudobne dobré (neviem ako minule, keďže som to nejak nevnímal), len mne bohužiaľ ten neopunk nejak nesedí, aj keď novšie pesničky by som zaradil skôr do toho melodickejšieho hardcore punku, no stále je tam cítiť tu vlnu neopunku. Kebyže som mladší (starý tiež nie som) a počúvam takúto hudbu tak určite sa mi to páči, no len bohužiaľ nie som a nepočúvam. Čo by som vyzdvihol tak sú príhovory, nie sú o hovne ale majú presah, to je veľké plus, môže to ľuďom aj niečo priniesť ako len zábavu.

Na rad idú český DROM. Kapela kvôli ktorej sme sem aj dnes večer prišli. Krátke zvučenie, aparát najhlasnejšie ako sa dá (počul som tam dokonca aj nejaké nezmysly že sa majú dať potichšie, to čo toto je! Veď práve takto to má byť!), ľudia natlačený v dusnom prostredí, vzduch vydýchaný proste tak ako to má vyzerať. Obsadzujem predné pozície kvôli foteniu. Výborný set, kde sa striedali songy z albumu "Hectop" aj z nového splitu, krátke skromné príhovory, poďakovania za účasť striedali desať minútové atmosférické songy, kde mi miestami stáli chĺpky na rukách. Pri okamihu kde sa spievalo "tohle mäso není tvoje" bol to najlepší a najemotívnejší moment večera aspoň pre mňa. Pre mňa je DROM jedna z niekoľko najlepších kapiel na českej scéne čo má čo povedať. Po koncerte som sa rozhodol že kapelu ešte podporím a opäť navštevujem merch, dokonca presviedčam ľudí aby si niečo kúpili :P Tak že zvolil som dámsku verziu mikiny, členovia kapely ma na to presvedčili, snáď si to nikto nevšimne :D Po koncerte som sa dlho takto necítil, naposledy asi po koncerte MARNOST alebo ██████ na Fluffe. čistá eufória. Ak sa bude dať určite podporím znova. Dúfam že po koncerte aj niekto iný so mnou zdieľa rovnaké pocity, a ak nie je mi to jedno, lebo ja som si to dokonale užil.