INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

25.5.2014 TRACES OF YOU, FOR THE GLORY, THE SETUP, NO TURNING BACK; Košice, Collosseum

Autor: Fog | Počet videní: 459

V poslednej dobe som toho stihol dosť obehať, hlavne čo sa týka koncertov. Bolo toho toľko, že reporty dobieham ešte teraz. Ničmenej, stihol som aj tri výborné akcie v Košiciach, ale keďže som toho mal celkom dosť, k reportom z nich som sa nie a nie dopracovať. Teraz však finálne všetko dobieham a keďže tie akcie boli dosť príbuzné, rozhodol som sa spojiť ich do jedného tri(re)portu. Je pravda, že od tej najstaršej už uplynuli aj nejaké tie mesiace, ale myslím, že aj napriek časovému odstupu si tie akcie zaslúžia pár slov. Akcie spáchali prakticky tí istí ľudia, preto veľká vďaka za toto všetko kolektívne patrí: Baklažán a Frukona booking, Outcasst crew, Slayerized crew, Not positive collective a Lucas. A každému, kto sa nejakým spôsobom podieľal na ich chode a priebehu. Tak poďme na to.

True spirit tour je putovná šnúra, ktorá brázdi Európu každý rok, dávajú ju dokopy chalani z NO TURNING BACK a jej cieľom je predstaviť a potlačiť európske HC kapelky. Tento rok si spravila zastávku aj v Košiciach, konkrétne hore na malom stagi. Súčasťou tour boli okrem holandského headlinu ďalšie tri EU HC záležitosti. Koncert otvárali TRACES OF YOU, svižný HC, ktorý na štart celkom nadupával. Pred kapelou sa už zhlukujú ľudia, začína prvý moshing a je mi hneď jasné, že dneska to tu ešte bude celkom slušné peklo. Kapela drtí, ich muzika nie je nejak extra originálna, doháňajú to ale energiou a nasadením. Ľudia sa bavia, vo vzduchu cítiť pot a smrad, ako to máme radi. Parádny rozjazd. Po Talianoch berú stage Portugalci FOR THE GLORY. Oni mi prídu ešte väčší rozjazd, peckujú song za songom a v ľuďoch to začína viac a viac vrieť. Muzika je pestrejšia, o niečo dynamickejšia a viac agresívnejšia. Možno sa pod to podpisuje kulminovanie energie pred nimi, každou ďalšou kapelou to bolo intenzívnejšie a intenzívnejšie. Hore začína byť nedýchateľne. Show pokračuje belgickým tlakom the SETUP. V rámci prvej trojice kapiel rozhodne najlepšie. Najviac nápadov, nasadenia, energie, dynamiky. Nadupaný HC klasického strihu, ktorý sa s ničím moc nejebe a natlačí do teba, koľko toho ide. Celkovo mám pocit, ako keby tento koncert gradoval každou kapelou. Vzduch hustne, ľudia začínajú byť šialení. Lietajú končatiny, vzduchom sa výstražne hýbu francúzske barly. Teplota a vlhkosť vzduchu dosahuje kritické limity a pred nami je headline: NO TURNING BACK. Týchto Holanďanov som videl prvýkrát práve pár rokov dozadu presne v tomto priestore, tak sa teším, lebo viem, že to bude nálož jak kokot. Nemýlil som sa. NTB do nás najebali strašný set, poskladaný hlavne z posledných troch dosiek, z tej poslednej "No regrets" zaznelo tiež dosť songov, ale prešli aj svojím debutom. Celkovo dosť vyvážený playlist. Chalani patria rozhodne medzi európsky top a touto showkou to potvrdili na totálku. Strašný kopec energie, ktorý ťa zasiahol ako vlak v plnej rýchlosti do ksichtu. Ľudia sa bavili, ako keby bol zajtra koniec sveta a v kombinácii s nedýchateľným vzduchom a potom, čo stekal od čela cez riť až po päty, to bolo celé dobre. Atmosféra pekelná, ničivá, deštrukčná. Tak ako to má na správnom HC koncerte vypadať. NTB bombovali jednu pecku za druhou, nezastaviteľne a s istotou kapely čo si to tlakuje už 15 rokov. S veľkým prehľadom. Mňa rozobrali na šróbiky. Bol som spotený a dojebaný, ale spokojný. Ešte aj v aute po ceste naspäť mi pot prekvapkával po chrbte. Mimoriadne vydarená akcia.
Ďalší koncert!