4.10.2014 PUSSY TERROR, ANGRY BRIGADE, ADACTA, DISCHARGE; Trenčín, Lúč

Autor: Adrik | Počet videní: 1115

Po ťažkom piatku jedného potencionálneho cestujúceho ideme autom na DISCHARGE iba traja. Ľudí už neprilíka ani takáto legenda. Čo už. Cesta po dialnici, ktorá bola dokončená v roku 2010, ale ešte ju nikto nenašiel, je až na tie samé obmedzenia a obchádzky celkom nudná. Pred Lúčom sme o štvrť na osem, vonku pred klubom je plno ľudí, ale vo vnútri mŕtvo. Máme čas sa v kľudne nažrať, volíme Plzenskú reštauráciu na začiatku centra, kde majú naozaj zaujímavý výber vege/vega jedál a až kráľovské porcie. Odporúčam! O hodinu sme späť a ešte len začínajú púšťať ľudí dovnútra. Prichádzajú Poľky PUSSY TERROR, hneď sa zapájajú a spúšťajú svoj nasraný uvrieskaný punk rock poľského strihu. Na tri baby celkom slušný bordel, aj keď zvuk nič moc, skôr to bola hluková guľa a miestami bolo počuť, že veľa koncertov ešte za sebou nemajú. Tak isto aj v prejavoch, dve tri slová po anglicky a koniec. Aj keď si myslím, že viacej ľudí by rozumelo po poľsky ako anglicky. Ale tá nasranosť to vyvážila. Nevadí, každý nejako začína. Dnes sa s nazvučovaním nikto veľmi neserie, kapely sa striedajú ako na páse, bohužiaľ vďaka čomu trpí aj zvuk. Partia "pamätníkov" ANGRY BRIGADE z Prahy funguje viac než 10 rokov, ale doteraz som s nimi nemal česť, ani koncertne, ani na nahrávkach. Zvuk stále dosť zlý, furt pískajú gitary, ale z reprákov počuť nadupanú muziku so spevákom z DREAD 101, ktorý jej pridával ešte väčšie grády. Trochu crustu, chaos punku, ale aj štipka rocknrollu, ktorý by tam ani nemusel byť, ale ináč to bolo celkom fajné! A potešil ma cover EXEKUCE, spokojnosť! Lúč plný besniacich ľudí, predrať sa k baru alebo pod pódium vyžadovalo pokročilé nielen teoretické znalosti gymnastiky a v tom celom ľudskom bordeli si Majto (taký pánko s veľkou bradou, ktorý je na všetkých akciách na západnom Slovensku) popíja na stojáka kafíčko z malej šálky. Dobrá úchylka. Nastupuje ADACTA a je to celkom niečo úplne iné ako predchádzajúce kapely. Výbuch! Dokonca aj Angličania chvália. Perfektne zohraná partia. Zvuk sa výrazne zlepšil, nasadenie o 500% väčšie a zverský bordel pod pódiom, kde ľudia lietajú ako posledné handry na verejných záchodoch. Hrajú sa skladby z poslednej nahrávky "Amen", ale aj mnoho nových. Je už určite na čase zaliezť do štúdia. Po ADACTE sa podnik vyprázdňuje a pri prvých skladbách DISCHARGE je pod kapelou dosť prázdno, vyzerá to, ako keby všetci prišli len na ADACTU, ale netrvá to dlho a ľudia zase začnú padať z pódia. DISCHARGE vyzerajú ako vyslúžilí basisti často aj s autentickými kerkami (jeden z gitaristov vyzerá ako Roger Miret z AGNOSTIC FRONT, ešte mal aj tielko NY HC haha) a popri týchto kriminálnych zjavoch pobehuje ako zmyslov zbavený nový mladý spevák. A vo svojej role sa vyžíval od začiatku do konca. Najväčšou atletikou bývalého (ale charizmatického!) speváka Rata bolo natrasanie pivného pupka okolo stojana na mikrofón. Fyš end čips píčo. Zahrali všetky známe kúsky z ich bohatej diskografie. Vlastne sa šlo celkom chronologicky, od zľudovelých hitoviek z "Hear nothing see nothing say nothing" až po novinky "War is hell", "Beginning of the end" atď arď a množstvo prídavkov z poslednej radovky "Disensitise", ktorú až tak napočúvanú nemám. Šupa, žiadne sklamanie, skôr naopak. Príjemný opak. Brnenský koncert pred štyrmi rokmi sa oproti tomu nechytal ani trochu. Opäť si v hlave túto kapelu premenuvávam z PISSCHARGE na DISCHARGE. Po koncerte ešte kecáme s anglickým šoférom / distromanom, ktorý grátis rozdával cédečka ako pominutý a je ukecaný až až. Domov pomaličky za tmy, hmly, dve benzínky a o pol 7 za svetla šťastne i nešťastne naspäť do bežného života. Díky Kukovi za túto akciu! Nabudúce by si niečo podobné mohol stiahnuť aj do našich zhnitých Košíc, aby kapely spoznali exotickú Áziu.