ONDREY ZINTAER, SEDEM MINÚT STRACHU, MAREK MARCHIN (22.5.2021, Bardejov, Bašta)

NOTHING CLEAN - Disappointment 12"

MEDICATION TIME (Česko + Nemecko)

Igor Bancer strávi narodeniny vo väzení

28.9.2014 JAKUBYSKO, ABORTION, SIX BREW BANTHA, ARCHAGATHUS; Žiar nad Hronom, Next bar

Autor: Sanberg | Počet videní: 668

Ubehlo 5 rokov a 6 mesiacov odkedy som napísal posledný koncertný report. Prečo to neskúsiť znova, zvlášť, keď chcem opísať tak dobrú akciu. Je krásna slnečná nedeľa, moje telo sa spamätáva z predošlej prehýrenej noci, takže mám z pekného dňa bohužiaľ hovno. Večer je však na programe výlet do Žiaľu nad Hrobom a.k.a. hlavného mesta slovenského grindu, takže tá hlava by už aj mohla prestať bolieť. Odjazd je vzhľadom na včerajší žúr chaotický. Telefón pána Bubeníka je ešte o piatej nedostupný. Nakoniec sa nám podarí spojiť a zrazu mi volá, že je pred domom. Keď sa na neho pozriem, je mi jasné koľká bije. Keď na mna začne hovoriť, je to ešte jasnejšie. Sadáme do vozu a ideme vyzdvihnúť nežnejšiu časť našej posádky. Medzitým pán Bubeník stihne odbiť miestneho pátrača drobných, ktorý potreboval príspevok na cestu pre jeho priateľku na vlak. Jasné kámo, veď aj jednorožce grcajú dúhu a serú bujónové kocky. Vyhovujem žiadosti pána Bubeníka a zastavujeme sa ešte u neho doma v blízkom meste, čím dostávame pomaly časový sklz. Čosi pred siedmou sa konečne hýbeme smer BB Reich. Volíme trasu cez horskú cestu a veru som rád, že šoférujem, lebo tieto zákruty by vo mne z pozície spolujazdca vyvovali vypudenie žalúdočného obsahu ústnou dutinou. Nezvyknutí na skoršie stmievanie dostávame pocit, že ideme už z koncertu. Osadenstvo stíha dopiť luxusnú Lidl borovičku a po ceste ešte naberáme Tomfejsa, ktorý vyzerá, že je tiež dosť narobený po včerajšku. Nič mu však nebráni navrhnúť kúpu fľaše burčáku na miestnych hodoch. Neodpustím si poznámku ohľadom kombinácie borovičky, burčáku a piva a jej možnom účinku na zažívací trakt. Jeden neštastník sa o nej na druhý deň aj presvedčil na vlastnej riti. Na miesto prichádzame niečo po ôsmej a podľa tónov z vnútra sa už prasí. Tipujem, že stíhame dve tretiny setu JAKUBYSKA, kapely, ktorá odpaľuje večer. Naposledy som ich videl v júni v B. Bystrici a nič sa nezmenilo, stále rovnaký masaker. Táto kapela by si zaslúžila oveľa väčšiu pozornosť a pridávam sa k názoru, že ich nahrávka na split LP s PASKUDOU je jedna z najlepších slovenských za posledné roky. Chlapci to aj teraz drhnú na plné gule, bubeník šlape ako stroj, nástroje a šialené vokály ničia zvukovody. Taký crustovejší DAHMER s vlastnou tvárou. Vystúpenie pána režiséra sa bohužiaľ rýchlo končí, a preto sa idem zoznámiť s Danom z kanadskej kapely, ktorá na koncerte hrala ako posledná. Skvelý chlapík, debatujeme o všetkom možnom a dozvedám sa, že tour je perfektné, akurát v Grécku im vykradli dodávku, škoda je asi 1000 USD, ale že sa veľmi tešia do Ruska. Želám, nech to dopadne bez podobných incidentov. V zápale rozhovoru už medzitým vnútri začína vystúpenie grindových praotcov ABORTION. Zmenili zostavu, keďže za bicími už nesedí Osama bin Laden ako predtým. Znejú skladby z nového albumu "Konvert", ale aj zopár klasík ako "Bomby na Nitru", či "Heavy mental". Samozrejme nechýbajú humorné vložky, aj keď atmosféra nie je vybičovaná. Predsa len je nedeľa, aj keď niektorí sú nabudení a dokonca sa zjebala jedna bedňa. Dostávam pociť, že celý koncert sa rúti svetelnou rýchlosťou vpred a ABORTION už aj dohrávajú svoj grindujúci set. Nasledujú kapely spoza mora, ako prví SIX BREW BANTHA. Toto bola šleha do gulí: bicie, gitara a spevák utrhnutý z reťaze. Recept bohato postačujúci na poctivé prepláchnutie hlavy. Kurva, to bola jednoducho beštiálna rúbanica. Žiadny metalový grind, ale punk na 6666 otáčkach. Zvuk mohol byť podľa mňa ešte o niečo lepší, ale vzhľadom na priestor to asi bolo všetko, čo sa z toho dalo vyžmýkať. Asi 20 minút a dovidenia priatelia. Blesková zmena na pódiu a spúšťa sa mince grind inferno v podaní ARCHAGATHUS. Touto kapelou som bol istý čas doslova posadnutý a netrpezlivo som čakal na každú novú nahrávku, ktorých je nekonečné množstvo. Na tomto tour prezentujú nový album "Dehumanizer", z ktorého odzneli skladby, ale prišlo samozrejme aj na poriadne tanečné veci a tuším tam padol aj cover od ROT. Tu už ľudia besnia poriadne a nechávajú sa unášať na vlne masakrálneho zvukového predstavenia. Možno som nebol úplne mysľou prítomný, ale zdalo sa mi, že hrali ešte kratšie ako SBB. Inak bubeník z ARCHAGATHUS nemohol ísť na toto tour, tak za neho zaskakuje chalanisko zo SBB, hravo zvládajúci takéto dve guľometné predstavenia za sebou. Úprimne ma pobavila fajčiarska pauza počas vystúpenia, kedy sa vpredu rozdali cigarety a ľudia si povedali, že dosť bolo pohybu, treba si posledný song vychutnať. To som fakt ešte nevidel. Po koncerte mením nahrávky s kapelami a odchádzam domov nabalený ako Santa Claus. Medzitým sa už stihlo takmer všetko pobaliť, čo len potvrdzuje môj dojem, že zvukár sa veľmi ponáhľal. Pred odchodom domov sa ešte zoznamujem s Arturom, ktorý prišiel na koncert z Poľska a deň predtým strávil s priateľkou v Trenčíne. Svet je vážne malý. Inak chalan má asi najbrutálnejšiu zbierku vydaní UNHOLY GRAVE, rešpekt! Ďakujem Rišovi za ďalší skvelý večer, o ktorý sa nám postaral a všetkým, ktorí došli koncert podporiť. Nabil ma rovnako skvelou energiou ako naposledy vystúpenie AGATHOCLES.