INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

19.10.2014 WHITECLAUDIA, MARJORY STEWART-BAXTER, LAST OF MY KIND, GAGARIN, BLACK HOURGLASS, CHUCK BASS; Krakow

Autor: DeeGee | Počet videní: 836

Neubehol ani rok a v Krakowe sa konal ďalší minifest s názvom "Please don´t cry". Samozrejme naša divízia tam nesmela chýbať. Aj keď týždeň pred festivalom sa nám dosť menila posádka, no napokon sme sa nazbierali 8 kusov a vyrazili sme smer Poľsko. Kľudne môžem povedať že sa oplatilo. Zatiaľ najlepšia akcia na akej som v Krakowe bol, aj keď dosť mizivá účasť, keďže koncert začínal o 16:00 kvôli tomu že to bola nedeľa. Prišli sme tam o nejakej 17:00 a moje číslo na ruke bolo 11. Nakoniec sa ľudí nazbieralo maximálne 50 ks, čo dosť nechápem vzhľadom na to, aký bol lineup a aké bolo vstupné (20 pln, čo je ani nie 5 eur). Asi prichádza do módy "jebanie" na koncerty, nie len u nás, ale aj v Poľsku. Poslednou vetou čo som napísal, by som chcel pozdraviť všetkých, ktorí sa taktiež vyjebali na koncert v Košiciach, ktorý bol deň potom v  Collosseu, kde hrali taktiež CHUCK BASS. U nás idú zatiaľ rekordy, lebo tam bolo asi 15 ľudí.
Takže ako skoro prví návštevníci akurát zachytávame prvú kapelu WHITECLAUDIA, ktorá pochádza zo smutne známeho mestečka Oswiecim. Mix post-hardcoru a screama. Energická show, no z tých málo ľudí sa nejako nikto nehýbe, len tak postavajú. Kapela vyzerá dosť mlado, neviem posúdiť, či majú za sebou veľa koncertov, ale ich set je dosť zohraný. Pre mňa spokojnosť s touto neznámou kapelou. Určite si ich nájdem niekde na bandcampe.
Cez pauzu ideme von na terasu, niektorí na "cigu", niektorí len z  princípu, aby fajčiari neboli sami (veď sme tolerantní). Zatiaľ si dole nacvičujú husle ďalší poliaci MARJORY STEWART-BAXTER, ktorí zazneli aj na minulom ročníku PDC festu. Takisto sme ich mali možnosť vidieť aj v Prešove, niekedy na jar. Pre mňa dosť chaotický a rýchly emo-violence. Minule sa mi to páčilo nejako viac, neviem prečo, možno som bol len naladený na inú vlnu. Akurát z pomalších piesni, kde boli aj spomínané husle, mi behal mráz po chrbte, niečo na spôsob WE CAME OUT LIKE TIGERS.
Ďalšou kapelou sú Česi LAST OF MY KIND. Atmosférický post-rock, ktorý až tak často nevyhľadávam, no teraz mi to celkom sadlo a výborne som sa bavil. Krásna inštrumentálna depresia, dosť dlhý set, plus nejaké prídavky na koniec. Opäť mám čo hľadať na internetoch v týchto jesenných dňoch.
Poberáme sa k merchu a kupujeme nejaké triká od ďalšej kapely, ktorá je na rade. Pre mnoho ľudí isto extrémne spojenie disca a screama sa volá GAGARIN. To je ako by ste si predstavili spoločný koncert napríklad REMEK a Scooter. Iné spojenia ma nenapadajú, keď že nevidím veľmi do tejto "disco scény". Určite jedno z najenergickejších vystúpení večera, z uplakaných ľudí sa stávaju disco tanečníci a pod "pódiom" nastáva doslova pravá diskotéka osemdesiatych rokov. U mňa to malo dosť zmiešané pocity, keďže vokál je dosť naliehavý a hudba veselá. Nevedel som, či sa mám tešiť alebo byť smutný. Síce nič revolučné, ale určite spestrenie tých rovnakých žánrov. Chcem to ešte určite pár krát vidieť.
Trošku dlhšia pauza a z niektorej našej časti posádky sa stávajú zombíci. Kto by povedal, že poľské pivo dokáže takéto divy. No našťastie každý je ešte schopní pohybu. Na rade je BLACK HOURGLASS, čo je maďarská kapela niekde skoro až od Chorvátska, čo som sa dozvedel. Melancholický set, zvuk naplno a dokonalá atmosféra, ktorá dokáže byť podľa mňa takáto len naživo. Keďže vlastním dosku, ktorá vyšla u nás na Autumn leaves records, vedel som o čo pôjde, ale naživo ma to fakt odrovnalo. Hneď po dohraní idem podporiť kapelu aspoň kúpou trika, keďže iné nahrávky vo fyzickej podobe nemajú.
Z útrob pivníc vychádzajú rozospatí nemci CHUCK BASS, ktorých ako som spomínal na začiatku uvidíme behom dvoch dni dvakrát. Kapela sa taktiež objavila na minulom ročníku a minule to bolo prekvapenie aké asi nikto nečakal. Popravde ani teraz tomu nie je inak. Spevák behá po celej miestnosť, plave na ľudoch, "spieva" ľuďom do uška, čo viac si priať o  jedenástej večer v uplakano Krakowe. Kapela nám zvestovala, že mali nejaké technické problémy s dodávkou, no na druhý deň sme sa dozvedeli, že si zohnali odvoz, takže všetko je v poriadku a vidíme ich aj na ďalší deň v Košiciach. Opäť ma kapela tak nadchla, že sa poberám podporiť a  kupujem ich dva nosiče, 7 palcový split vinyl a kazetu, ktorá bola taká pekná, že by bol hriech ju nekúpiť.
Nakoniec to zhrniem asi takto, že fakt to bol najlepší koncert na aký som bol v Krakowe, absolútne nemám čo vytknúť, jedine to, že aká bola účasť, no ale za to nemôžu ani kapely, ani organizátori. Je to bohužiaľ smutné, no ale čo sa dá robiť, keď má niekto u piči takéto úžasné akcie ako bol tento festival alebo koncert CHUCK BASS v Košiciach. Možno sa raz ľudia spamätajú alebo príde čas, keď koncerty nebudú a tí istí ľudia budú nadávať, že nemajú kde chodiť. Dúfam že sa organizátori PDC festu na to nevykašlú a uvidíme sa aj na ďalšom pokračovaní tohto výborného minifestu.