29.3.2015 KARGE MERI, ZERRE, WLVS, BAIT; Košice, Chata Hrešná

Autor: DeeGee | Počet videní: 783

Netradičný koncert v netradičných priestoroch s tradičnými aj netradičnými kapelami. Ďalšia zápiska do histórie košického undergroundu je ďalší koncert pod hlavičkou Not positive collective. Koncert sa mal konať v nejakých nových priestoroch košickej Kotolne, neviem presne o čo ide, asi klub, no nakoniec zo strany klubu sa to "muselo" zrušiť, keď že páni z NPC sú strašní satanisti a Nemci BAIT si dovolili mať na obale dosky kozu. Proste neprijateľné v  roku 2015, takže úplne chápem, tiež by som to takto riešil. Celá táto ultra satanistická akcia ostala bez priestoru a vyzeralo to že to nakoniec padne, no neviem akým pekelným zázrakom sa podarilo vybaviť priestor neďaleko Košíc v Kavečanoch na vrchole lyžiarskeho svahu v chate Hrešná. Myslím že boli určite použité nejaké rituály, obete a podobne. Náš "poľský" kolektív sa ponúkol bratom Maďarom, že im pomôžeme aspoň takou formou, že navaríme nejaké jedlo a výťažok z neho poputuje pre kapely, keďže očakávania návštevnosti neboli až také vysoké ako to bohužiaľ u nás chodí... Z poľského Prešova nás ide 10 ks, čo je relatívne dobrý počet, povedal by som že priam výborný aj keď dalo sa lepšie... Máme prichystaných asi 50 porcii jedál, čo je tak ideál načo sme zvyknutí, väčšinou na konci to už rozdávame. Samozrejme mapku nijak zvlášť neštudujeme, a tak ideme podľa GPS súradníc. Doviedlo nás to do slepej uličky, tak zastavujeme pred nejakým rodinným dvorom na trávniku (dúfame že nám nikto neprepichne gumy) a s ťažkým hrncom sa trepeme svahom, ktorý vyzerá tak že, byť lyžiar, tak sa tam prinajmenšom poseriem. Pár prestávok, solidarita kamarátov, ktorí začínajú cvičiť a nesú nám jedlo je úžasná, díky Vinco. Okolo nejakej pol siedmej prichádzame na vrchol, kopu známych tvári ako obvykle, dnu sa zvučí prvá kapela, každý sa nás pýta na jedlo, že kedy už budeme dávať, rozbaľujeme pri distrách a pomaly začíname podávať.

Hneď na to sa už zvučí prvá banda, ako už tradične Košičania KARGE MERI. Videl som ich už toľko krát, že ich piesne poznám viac z koncertov ako z  nahráviek. Ako vždy nadupaný set obohatený dvoma novými skladbami, ktoré majú vyjsť ako split s Rusnákmi SOUND OF QUALM. Myslím že väčšina ľudí bola ešte von a ani nevedeli že sa začalo hrať. Mne to osobne nevadilo, aspoň bolo viac miesta. Bolo pár výhrad na zvuk, no ja som stál vedľa repráku a u mňa je spokojnosť.

Cez prestávku medzi kapelami zisťujem, že jedlo už skoro nie je, tak si idem uchmatnúť, čo som si navaril, tak isto oboznamujem kámošov nech si idú zobrať, keď niečo ešte chcú, v tom prichádza jeden zo "šéfov" tohto všetkého a prosí nás, či nemôžeme nechať časť jedla pre Rusov, lebo že ešte nedošli a ostatné kapely im všetko zožrali. Tak že prepáčte ľudia komu sa nezvýšilo, ale neočakávali sme takúto situáciu. Ostatným ktorí ochutnali chceme poďakovať, vyzbierané peniaze išli na dobrú vec, a to pre kapely, aby mali ako pokračovať vo svojich cestách. Snáď chutilo.

Na pódiu sa prichystávajú nemeckí ZERRE. Kapelu som si pár krát pustil, dal som im šancu, ale nahrávka nič moc pre môj sluch. Druhú šancu dostavajú naživo teraz, no tiež nič moc, no ľudí to baví a mne neostáva nič iné ako pozerať na premietačku, kde sa púšťajú všelijaké úchylne filmy. Tretiu šancu už nedostanú. Kapela mi proste len žánrovo nesadla, prišlo mi to nejaké nudné. Zvuk bol celkom ok, takže ani neurazilo ale zas ani nepotešilo.

Medzi tým prichádza ruská banda WLVS, čo je pre mňa tak tiež neznáma kapela, akurát čo som sa dopočul, tak je to, že chcú hrať zadarmo, len za nocľah a jedlo, čo si myslím že aspoň na Slovensku toto nemá obdobu. U nás sa stáva trendom, že pod kilo nehrám, podmienky ako pre Madonnu a podobné nezmysly. Tomuto dávam veľkú poklonu. Hneď v prvých tónoch zisťujem, že táto kapela je prekvapenie večera a keby som chcel priblížiť ich hudbu, tak by som to prirovnal k takému ruskému 9/11. Veľmi príjemné počúvanie. Určite sa k tomuto vrátim.

Keď to môžem tak nazvať, headlineri večera sú nemecký BAIT, mne osobne dobre známa kapela, keďže vlastním ich desaťpalec už nejakú dobu. Áno je to tá kapela s kozou na obale. Podľa outfitov kapely vidím, kam sa budú uberať a dostávame nekompromisnú dávku post metalu, post hardcoru, sludgu, black metalu a tak podobne. Klepačky striedajú down tempá. Krásna hudba v krásnych priestoroch s krásnymi ľuďmi. Užil som si to veľmi a dúfam že aj ostatní ľudia. Okamžite sa poberám podporiť kapelu, aj keď finančná situácia nie je bohvie aká, nevadí, aspoň niečo naškriabem.

Kapely naše jedlo ešte úplne nedojedli, tak im to prelievame do plastov, aby sa na mňa mamka nehnevala za tlakový hrniec a aby som mal aj do budúcna v čom pripravovať jedlo a poberáme sa domov, keďže je nedeľa a ráno práca volá. Príjemná cesta 80 stupňovým svahom po tme, s hrncom v ruke je po takejto dávke hudby priam dokonalá, až na nejakú mŕtvu mačku, do ktorej sme skoro stupili, to príjemné až tak nebolo. Asi to bola tá z tej satanistickej obety. Chlapci by ste si mohli to svinstvo po sebe pratať.

Celkovo ľudí bolo dosť, zábava bola taktiež skvelá, atmosféra vynikajúca, kapely výborne, niet čo vytknúť, možno len to že opäť sa trochu ukázalo, že košická scéna je na tom tak, že dané publikum podporuje iba tých svojich. Bohužiaľ. Asi sa to nezmení.