5.4.2015 SEDEM MINÚT STRACHU, SYSTEMIC DAMAGE, NEEDFUL THINGS, CONTROLLED EXISTENCE; Košice, Collosseum

Autor: Adrik | Počet videní: 1142

Po trojročnej abstinencii od organizovania koncertov som priklepol na zaujímavú ponuku usporiadať ďalšiu veľkonočnú zabíjačku. A neľutujem. Takúto parádnu akciu som už dávno nezažil. Tobôž nie v Košiciach. A podľa reakcií nielen ja. Koncert začal o piatej vegánskou žranicou. Napriek počiatočným obavám prišlo mnoho ľudí (Hlavne cezpoľní! Košice zase nesklamali hyperaktivitou.) a bolo aj do čoho zakúsnuť. Štipľavé, sladké, koláče, šaláty, pomazánky ... paráda! "Normálny" koncert začína niečo málo pred ôsmou. To je už dole, ale aj hore po kokot ľudí. Stopky spustené a SEDEM MINÚT STRACHU ničia okrem aparatúry aj lampy. Sedem krátkych minút beštiálneho vraždenia ušných a mozgových buniek. Totál plechový zvuk! Pred koncom Rado odhadzuje ostych aj basu a hádže sa do publika k svojim fanynkám, aby si čo-to ohmatal. Nástroje sa hádžu na zem a za piskľavých spätných väzieb kapela mizne do backstage. Kto zmeškal, jeho smola, má chodiť na čas. Ďalšími vrahmi sú SYSTEMIC DAMAGE. Hrali tu síce nedávno na Vianoce, ale do tejto zostavy sa bez debaty hodili. Naozaj drsný death metalový grind core s ešte drsnejšieho kraja a s dnes už zase veľkým Matúšom za mikrofónom. Peťo si strúha na gitare ukrutné riffy ako pán a Maroš guľometom demoluje už aj tak rozbité erárne bicie. Dnes je to rýchlostná vojna bubeníkov. Nová nahrávka kedy? Po nich sa k slovu dostáva prvý český hosť - NEEDFUL THINGS. Na koncerte bolo aj zopár pamätníkov, ktorý si ešte pamätali ich koncert spred dávnych deviatich rokov dole na pódiu. Už to ani nie je pravda, kedy sme s kapelou pařili do rána, ja som šiel hneď z koncertu vykladať tovar do jedného hypermarketu a ešte večer som pri námatkovej kontrole nafúkal nejakých nulácelátri. Keď core, tak poriadne tvrdý, keď grind, tak old school. A to je aj prípad NxT. Úplná old school zverina s nenormálnymi klepačkami a beštiálnym spevom. Žiadne tuctarara toaletné toitoi sračky. Čo počúvajú bolo každý rok vidieť na výbere kapiel na Play faste (RIP). Troška zahulaný zvuk, to pri dvoch gitarách býva a možno aj bolo vidieť únavu po predošlých troch dňoch, ale aj tak sa celá kapela rozbíjala do posledných síl a poslednej kvapky potu. A na záver pre mňa jedna zo svetových špičiek ultra fast scény - CONTROLLED EXISTENCE. Pri tej rýchlosti som ani nestihol spočítať, koľkí ste mali otvorené ústa, že čo to Ljubljana za mikrofónom stvárala pri tých ultrapalových bicích, čo? Zvuk ako zo škatuľky, teda presne ako z platní. Vysypali na nás všetky známe české i španielské sekundovky plus cover od WARSORE. Masaker. Nevýslovná spokojnosť so všetkými kapelami, okrem tvrdohlavých 7MS všetci museli pridávať. Takisto aj s návštevnosťou, skoro 90 ľudí, čo je na grindcoreový koncert úplný zázrak. Dobré kapely, dobrý dátum alebo všetci, ktorí zarábajú vonku prišli na sviatky domov? Hory dobrého jedla, distro, fakt nič nechýbalo. Vďaka všetkým, čo došli, hlavne cezpoľným, ktorí kvôli koncertu nacestovali pekné kilometre (Zvolen, Lučenec, Liptovský Mikuláš, Poprad, Spišská, Vranov, tradične Prešov a ďalšie mestá) a samozrejme aj kapelám, že merali takú ďalekú cestu. Uvidíme sa možno všetci pokope na ďalšiu Veľkú noc opäť pri nejakej extrémne rýchlej muzike. Alebo možno aj nie.