5.8.2016 ZOZOO, ANUS, NIČITEĽ, BLIND RATTVISA, PRŮMYSLOVÁ SMRT, MRAVCOLEV, WILDERNESS, BRUNNER TODESMARCH, SOUND OF QUALM, THE PUBLIC, SHEEVA YOGA, PRUGELKNABE; Bardejov, Bašta

Autor: DeeGee | Počet videní: 1419

Piatok:
Neúnavné knieža východoslovenského punku dospelo a na počesť svojich 30-tich narodenín sa rozhodol zorganizovať festival s lineupom, za ktorý by sa nemusel hanbiť nejeden promotér. Čas vopred dostávam inštrukcie ku grafike na plagát, no zatiaľ bez kapiel. To sa inde nestane iba pod záštitou punkgen.sk, aby si robil grafiku bez informácii. Nevadí zvládol som to. Naše osadenstvo je nejako vyčerpané po každotýždňových udalostiach a festivaloch a samozrejme majú aj iné životy ako chodiť neustále na koncerty, tak auto zapĺňame v  počte 5 ks a dúfame že účasť bude aspoň taká, aby sa pokryli náklady. Hneď po práci sa stretávame a cca o 18:00 sme pred Baštou v Bardejove, kde už posedávajú rôzne tváre hlavne zo stredného Slovenska. Na druhom podlaží sa už vyvára, tak hneď koštujeme cestoviny zas za super ceny od punkovej kuchyne z Martina. Trošičku sklz, ale to je len dobre lebo ľudí stále pomenej, no napokon prichádzajú autá z Košíc, vlaky z Prahy a lokálny uctievači rýchlej muziky. Ako prvá kapela sú ZOZOO od Martina, ktorí majú prsty aj v kuchyni a udierajú do nás svoju dávku hc punku. Pozor nie klasická škatuľka, ale hc punk pekne temne líznutý crustom. Hneď na to si nástroje vymieňajú medzi sebou, posilňujú o nejakých členov a je na "stagi" ANUS. Rýchlejší priamočiarejší, nasratý punk taktiež so silnou dávkou crustu. Ľudí pribudlo, začína sa to trochu hýbať a večer sa kryštalizuje na celkom peknú zábavu. Spišská Nová Ves, basa, bicie, matka, les, gaia a NIČITEĽ. Pomalé tempo, neľudský vokál, masky a spoločenské tance. Čoskoro uzrie svetlo sveta ich nový album a páni dokazujú, že to, čo nahrali vedia aj výborne zahrať. Osobne mi tam trochu chýba atmosféra. Pridal by som viac tmy, alebo dymu, neviem, no k takejto hudbe si viem predstaviť niečo sprievodné. Thrash punk BLIND RÄTTVISA, sledujem skôr z opodiaľ, nakoľko by som nechcel hneď prvý večer prísť k úrazu, keďže sa spolu s kapelou do bordelu zapojilo ihneď niekoľko postavičiek. Príjemný set uzatvárajú s coverom od MOTORHEAD a je koniec. Na rad sa dostávajú českí páni PRŮMYSLOVÁ SMRT. Fastcore českého strihu a najrýchlejšia kapela večera. Opäť bordel pred kapelou, no tentoraz som sa odhodlal viac a ustál som celý set zpredu. Kotrmelce a všetko čo k tomu patrí. Krása. Ako posledná kapela sú staré známe tváre z kysuckých lesov MRAVCOLEV. Tentoraz žiaden powerviolence ani sludge, ale celkom experimentálny black metal. Ľudia doslova ako jebnutí, skáču hore dole, všelijaké kreácie, Nelové neľudské pohyby a tak isto spev. Ťažko to popísať, veď kukni fotky. Mne a mojej priateľke je jasné že spať v bašte pri toľkých ľuďoch nie je veľmi dobrý nápad ak nemáte 3,5 promile, tak lámeme ďalšieho 3 ročného hardcoristu, berieme autá a ideme spať niekde do lesa. Trochu krátky kufor ale na spánok stačilo.

Sobota:
Ráno tvrdé, vstávame podchladení okolo 9-tej hodiny rannej na potrebu močenia, po ceste späť kupujeme raňajky a mierime naspäť k Bašte. Ľudia celkom rozsekaní posedávajú vonku, hneď som oslovený či nemôžem skočiť do obchodu na nejakú zeleninu, tak prečo nie, keďže sa v areáli nenájde jediný triezvy šofér. Zatiaľ sa do centra Bardejova trepú boh vie odkiaľ všelijakí čudesní uznávači zlého vkusu, rýchlych áut na tunnig zraz. Debilné ksichty na teba čumia z každého rohu ako keby si prišiel na jednu obrovskú diskotéku. Jebať, ideme na kávu do dobre vyzerajúceho podniku v srdci Bardejova. Našťastie som zabudol ako sa to tam volalo, káva chutila ako z automatu na bratislavskej stanici, mätový čaj ako harmančekový vo výpredaji niekde v nonstopke, akurát fľašový nealko Bernard bol fajn. Teta čašníčka, príjemná ako učiteľka fyziky na strednej škole priemyslovej v Levoči, tak sme sa aspoň vyložili ako to šlo a vypadli sme kade ľahšie. Čas je relatívne dobrý a ako správny 3 roční hardcoristi sme si so sebou priviezli bicykle nech čas nejako využijeme a nevysedávame len tak niekde na obrubníkoch. Smer Svidník, Mlynský potok, nejaký trial smerujúci do Bardejovských kúpeľoch, napočudovanie vegánsky trdelník, trocha hanby, šokovaní dôchodcovia, cca 18km za nami a s dobrým pocitom opäť k Bašte. Osadenstvo sa už poprebúdzalo, falafel skoro navarený, ďalšie káve tentoraz inde, pre istotu a postupne začína pribúdať ľudí. Je zjavné, že dnes to bude o niečo horšie, čo sa poriadku týka. Už v noci sa predviedol Pisscaso na medziposchodí a poobede to zapil pálenkou s príchuťou štrku. To sú Kysuce, to nevymyslíš. Prichádza aj kolaboračné auto Prešov/Košice, ktoré bohužiaľ končí v servise a posádka bohužiaľ musí odložiť svoj #inýlajf a prenocovať. Zatiaľ na stagi WILDERNESS z Trnavy so svojím výborným punkom. Každým koncertom to je pre mňa lepšie a lepšie nevraviac o príhovoroch. Ak máte niekde ich prvé 7", tak píš na deegee@riseup.net, nutne to potrebujem, lebo som pribrzdený chuj a nezadovážil som si to vtedy keď sa dalo. Dík. Brno, crust a BRUNNER TODESMARSCH. Extrémny nájeb, výborný koncert a mám dojem že odkedy som to videl naposledy, tak aj nejak zrýchlili. Pár dni pred víkendom bolo oznámené, že lineup doplnia domáci SOUND OF QUALM s ich ževraj posledným koncertom. Podotýkam že by nás všetkých veľmi mrzelo, ak to je pravda. Opakujem VEĽMI. Koncert výborný ako vždy, extrémne emócie, na rukách skončili všetci členovia, snáď sa tam nepotrhali žiadne káble. Fakt koncert s veľkým K a nevravím to preto, že by som to chcel niekedy ešte vidieť. Ale asi hej, aj preto. Ak to je fakt koniec, tak by som asi nielen za seba chcel povedať, že veľké díky za tých XY koncertov, čo som mohol zažiť. Ujovia the PUBLIC a ľudia opäť lietajú ako handry. Náš najstarší krajan sa nevie veľmi ovládať z tej dávky kultúry a nielen že si rozbíja okuliare, ale ako naschvál musí zvalcovať aj reprák. Človek by povedal, že v toľkých rokoch máš už aspoň aký taký rozum. Prídavok "12 hodín" a je taktiež koniec. Ostravskí SHEEVA YOGA, konečne kultúrny výplach v podobe svojského powerviolencu. Asi už dnes veľmi chválim, ale inak sa nedá. Fakt ďalší výborný koncert. Škoda že tak krátko. Adrikov príhovor, aby ľudia neodchádzali, tak isto ďakovačky a posledná kapela PRUGELKNABE. Sekundové pesničky striedajú 10 sekundové, a tak isto nášup ako sa patrí. Výborná bodka tochto viac menej fesťáku. Lúčime sa, ďakujeme za pozvanie, balíme a vyrážame do našich domov nech sa aspoň túto noc vyspíme normálne pred pondelkovou realitou. Dík všetkým, ktorí sa podielali na tomto evente, dík Adrik za super akciu, dík Different za priestor, dík kuchári za super jedlo, dík kapely za super hudbu a dík ľudia že ste došli a urobili takúto atmosféru. O rok ževraj zas, ale niekde mimo civilizácie.