Čurby

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

25.10.2016 SAPROPHYTE, KUNTA KINTE, DEATH WISH KIDS; Košice, Collosseum

Autor: Ondrej / ZINTAER | Počet videní: 1062

Toto mám naozaj rád, ten pocit keď ešte na druhý deň po koncerte, okrem toho, že mi hučí v ušiach, stále cítim tú eufóriu z koncertu a v hlave mi hrajú fragmenty melódií. O včerajšom koncerte som sa dozvedel v poriadnom predstihu, keďže Marika, najnovšia hlasová posila KUNTA KINTE je defacto kámoška z detstva z rodnej hrude, mi písala s prosbou o nejaké to info okolo koncertovania v Collosseu, že zvažujú v Košiciach urobiť zastávku svojho Tatramatky rodeo tour spolu s kapelou DEATH WISH KIDS. Čas plynul a deň koncertu je tu. Tak nachystám nejaké to občerstvenie pre kapelu a poďho von za kultúrou. Dnešný program doplnila POxHC úderka SAPROPHYTE, čo bolo pre mňa aj trocha prekvápko, hlavne aj čo sa týka istej žánrovej odchýlky od bratov spoza rieky Morava. No nakoniec to všetko veľmi pekne zapadlo do zaujímavej hudobnej koláže. Keď už som spomínal kámošov z detstva, tak pri SAPROPHYTE nemôžem nespomenúť Trafika Džupa spoza bicích, ktorý zase už v nie práve ranom detstve po mojom menšom presune z Humenného do Sniny bol mojím susedom z vedľajšieho paneláku a ej bisťu narobili sme sa zbojstva svojho času. No dosť bolo srandovnej nostalgie. Poďme ku koncertu. SAPROPHYTE sa nazvučia a spúšťajú svoj POxHC na plné obrátky, pričom od prvej sekundy im to riadne fičí. Ja moc tento HC nepočúvam ani nesledujem a teda to ani neviem moc zaradiť. Jedno je ale jasné, že zahraté to bolo bezchybne. Navyše ma to prekvapujúco bralo. Včera odohraným skladbám samozrejme nechýbala typická dávka hrubosti a agresivity, no na druhej strane im nechýbali ani ozaj dobré a premyslené nápady, a nebolo ich málo. Hutné a nadupané pasáže boli vždy podfarbené či doplnené nejakou zaujímavou melódiou, pričom dochádzalo aj k ozaj zaujímavým gitarovým sólam, čo z takého skôr metalového uhla pohľadu bolo teda fakt super a veľmi ma to bavilo. Takže to vlastne bolo pre mňa veľmi príjemné prekvápko. Po kratšej pauza sa chystajú KUNTA KINTE a po kratšom zvučení na nás vybehnú so svojím zaujímavým podaním speedcrustpunkuplusdačoneviemčo s dvoma spevmi, ktoré teda fakt zarezonovali. Marikin hlboký chrapák ozaj parádne kontrastoval (nielen s jej mladučkým dievčenským výzorom) s Jendovým jačákom, ktorý ale naváhal prepínať aj do ďalších hlasových polôh. Čo mi ozaj rezonuje v spomienkach na včerajšie živé predstavenie KUNTA KINTE je veľmi zaujímavá kombinácia rytmiky bicích a strojovo drsne monotónnych riffov, ktorou ma ozaj priklincovali. Tu som zase v pozícii, kedy to vlastne neviem nejak extra k ničomu prirovnať, čo je vlastne v podstate super, pretože mne sa to čo a ako hrali veľmi páčilo a po koncerte som ostal ozaj omráčený. Veľmi pozitívne hodnotím miestami skôr kratšie výplachoidné skladby. Takže ďalšie super prekvápko včerajšieho večera mám za sebou a po kratšom vykecávaní už prichádzajú na pódium poslední vystupujúci, a to DEATH WISH KIDS. Názov by (neviem ako vás) evokoval nejaké emoniečo, ale realita prehovorila veľmi jasne a hlavne ručnestručnespakrukypreplesk. Chlapíci hrajú PUNK!!!! jak noha. Celý dnešný večer si tu vypekám kazetu čo som si od nich kúpil a paráda!!! Presne to bavi tak jak včera. Rytmika neskutočne našľapaná a vytočená do až pomaly, že ad absurdum, všetko fičí jak šalene a do toho chlapíci nakladajú tri spevy. A toto sa mi strašne páčilo jak to majú pekne rozdelené. Vrb takým tým nasraným krastovreskom odspieval väčšinu skladieb, pričom Manni kolo bassy vypomáhal so spevmi skôr v zboroch a pod. Ostatné skladby odspieval popri gitare Vápno, pričom jeho spev je pre zmenu melodicko punkový, pričom tá kombinácia fest nadupanej muziky a melodických pankových popevkov ma nesmierne baví, a ako som spomínal baví ma to aj z kazety. To mám veľmi rád, keď hudobný suvenír z koncertu predlžuje ten pôžitok aj ďalej. Po koncerte sa ešte fajne vykecávame kolo distra a domov odchádzam s dokonalým kultúrnym zážitkom a hlavne s úsmevom na perách, ktorý mi celkom, že držal aj počas dnešného dňa. Dík všetkým kapelám za dobitie batérie. Dúfam, že ste si pobyt na východe dostatočne užili a vlastne v tomto čase ešte dúfam aj užívate. Všetko dobré!