2.50 €

MONDO GECKO (SLOVENSKO)
Začnem asi nejakým otrepaným úvodom, ako že Izraelcov MONDO GECKO u nás netreba vôbec predstavovať. Predtým už 2x navšívili Európu, pri oboch mali u nás nejaké zastávky, s tatranskými priateľmi TIME OF MY LIFE vydali spoločný split 7", navyše aj ako UZBEKS navštívili Európu (2 koncerty na Slovensku) a po dvoch rokoch opäť prileteli na náš kontinent. Tu je priblíženie, čo sa udialo na ich troch slovenských zastávkach (podobnosť s rôznymi reklamami na alkohol nie je vylúčená):

6.8.2011 - Košice @ Collosseum + K.I.T.T., TIME OF MY LIFE, WYNSTON SMYTH:

Prvý slovenský zápich absolvovala zelená jašterica v Košiciach na súkromnom koncerte pracovne nazvaného "oslava štvrťstoročnice". Aj keď som počul nejakú narážku, že je nehoráznosťou platiť za koncert na pozvánky, ktorý je ešte aj oslavou narodenín, mne to tak viac vyhovovalo. Ľudí by aj tak viac neprišlo a navyše ku koncertu bolo aj "niečo navyše", čítaj ďalej. Organizačné somariny asi nikoho nezaujímajú, takže rovno ku koncertu. Jeho začiatok sa posúva čoraz viac k hodine nočného kľudu, čaká sa na izraelskú posádku, ktorá má problémy s autom, ktoré sa vlečie už od Poľska, kde mali včera koncert. Navyše majú celý backline so sebou. Medzi štvrť a pol 9 už sú pred Collosseom, nasleduje rýchlovka vo vykladaní a zapájaní a večer sa môže začať. Medzitým a počas koncertu si návštevníci krátili čas lacným alkoholom na bare alebo dobrotami servírovanými na starých platniach (jednohubky, chlebíčky, štrúdľa, koláče, pizza) alebo v bekstejži (plnená kapusta, tekvica), všetko vegetariánske alebo vegánske. Vďaka každému, čo niečo doniesol. Aj obyčajný koncert sa môže zmeniť na gurmánske orgie. Dosť gastro odbočiek zo Slovenky, poďme ku kapelám: ako prví K.I.T.T., aktívna mládež zo Žiliny (nájdeš ich ešte v kapele PARTE!), začínajú s introm z Knight ridera, ale po ňom začína úplne šialení power violence výplach. Sem tam sa to aj spomalí, aby sa to mohlo opäť "nečakane" ešte viac rozbehnúť. Niektorí len čumia s otvorenými ústami (na východe tento štýl nikdy nebude masový), ale znalci si to užívajú. Na jeden z prvých koncertov naozaj šleha! TIME OF MY LIFE sú u nás ako doma, pred 3 mesiacmi tu predskakovali PIPES AND PINTS. Aj dnes so sebou doniesli podobný program ako naposledy vytvorený z poslednej nahrávky "Social life is overrated", ktorá je opäť viac do hard core ako punku a posledných sedmičiek. Že to bol vymakaný set s príhovormi snáď ani nemusím písať. Pamätá si niekto vôbec na vyslovene zlý koncert TIME OF MY LIFE? Aj väčšina prítomných sa zhodla, že to bola najlepšia kapela večera. Nemasírujme už tatranské egá, prejdime radšej na "headlinera" MONDO GECKO. Ultrarýchloriťnakopavajúci set s heslom s ničím sa nesrať, piesne okolo minúty a naplno! Z kapely končí každý na rukách okrem bubeníka (prečo na mňa všetci tak nechápavo pozerali, keď som ho navrhoval dvihnúť?), pučenica a dvíhačky aj medzi ľuďmi, žiadne zbytočné násilie iba zábava. Tak to má byť. Pred jedenástou ako "prekvapenie" (aj tak to už väčšina vedela alebo tušila) vyliezol na pódium nový košický spolok WYNSTON SMYTH. Že vraj hrali akýsi krastpunk, ktovie, mohlo to tak byť, nebol som pri tom. 3 skladby na predstavenie + improvizovaný cover UZBEKS s Nadavom, ktorý spieva aj v MG aj v UZBEKS. Nejakí ľudia sa rozliezajú, iní upevňujú svoje postavenie pri výčape a ostávajú na vinyl párty, dnes v podaní troch selektorov. Zabáva sa rozpútava až na konci (môže to byť tým vysokým promilé), kedy sa namiesto pitia tancuje (v bare došla všetka kofola a všetko nealko!). Okolo tretej to opúšťame miesto činu, zopár skalných ostáva dopiť aj posledné skryté zásoby na bare. Podľa rozličných povestí a bájí tí najortodoxnejší skončili svoju púť o 10 ráno na stanici v diskonte .. Vďaka všetkým čo došli, špeciálne návštevy z Prahy, Bratislavy a Bardejova, máte to u mňa!

7.8.2011 - Starý smokovec @ Casa dolce + RÚBANISKO, BULLBOXERS, TIME OF MY LIFE:

Spím netradične dlho, do nejakej 11. Doobedu sa okrem raňajok nič nedeje a do odchodu len tak vysedávame. Danka pod lavičkou na trhu objavuje posledného pozostalého zo včerajška. A to nie je rekord, ale to už patrí do bulváru :) Návšteva si dáva s kapelou nejaké špeky, balíme pakšamenty a keďže sú v dodávke dve fleky voľné, tak sme sa vopchali na zájazd. Pôvodný plán zahrňoval cestovať až do Koperu (viva la Slovenia) a ostať sa kúpať pri mori nejaký ten deň, ale plán nám pokazil ujo Fofao a Ffud fest. Celé leto hovno a zrazu všetko naraz. Ceste do hôr ubehne ako nič, nie je o čom písať, možno iba o tom, ako sa Izraelci smejú z našej výslovnosti izraelských kapiel, takže aby si vedel nabudúce, MONDO GECKO nečítaj ako vidíš napísané, ale čítaj Mondo gecho. V Casa dolce nás už čaká Kubo, pomaly sa vybaľuje, oproti včerajšku to skôr pripomína spomalený film. Totálny kľud v Casa dolce, majú tu čerstvý vzduch, dobré pivo a muziku z gramca. Pomaly pribúda kopec známych, Dáša, Shupovci, ktorí boli aj včera v Košiciach, Marchinovci atď. Nakoniec sa v nedeľu nazbieral skoro plný penzión. Ako prvý tento tatranský národný cirkus rozbieha Dáša v jeho reinkarnácií v podobe drsného drevorubača zo severu aka RÚBANISKO. Síce počas jeho koncertu sme večerali, ale dnes ma Dáša nebavil. Tešil som sa na jeho zjebistický oneman folk crust, ale dnes sa hral s novým efektom, ktorý vedel zničiť všetky tóny a z reprákov tak šiel len akýsi čudný experimentálny noise sludge. Pekne manželom Marchinovcom lezieš do kapusty! Ale zazneli klasické otrepané hity, akurát že zahrané neotrepane pomaly. Teším sa na Tvoj pičung Dáša v komentoch :) Od BULLBOXERS sme vydržali dve skladby. Viac piva, menej Zóny a. Radšej sme šli von kecať a piť so známymi. Notoricky známe Tajmko sledujeme z diaľky. Nemám čo by som k nim dodal, dobrý set ako včera. Ani mňa by už nebavilo čítať sedemdesiaty report na tú istú kapelu. Asi už začnem ignorovať túto kapelu. Záver nepatrí nikomu inému ako MONDO GECKO. Spevák vybehuje pred ľudí v zelenej maske a začína treškór párty s decentným hopsaním divákov. Z bední totálny fofr, a predsa je tam ešte počuť hard core aj keď v extrémne rýchlej podobe. Takto hrať každý deň v mesiaci, tak mi odpadnú ruky a hlasivky. Špecialitou Izraelčanov je nehrať každý deň to isté. Teda nejaký základ songov tam je, ale tie hrajú stále porozhadzovane a pridávajú a odoberajú ďalšie skladby. Zaznel tu aj cover od INFEST. Šleha! Ešte venovanie "Empty kofola bottles" pre Mareka Marchina (odbočka: nezdá sa ti, že čím ďalej tým viac zahraničných kapiel má skladbu o chlastaní na Slovensku? :D a podľa Nadavového vyjadrenia by mal pribudnúť ďalší :D) a je koniec. Párty sa presúva na poschodie, kde sa púšťajú dosky, šalíme sa a ohadzujeme sa snehom (nastrihanými papiermi) .. to všetko sa prekladá výdatnými porciami borovičky. Okolo 2 (?) sa zhasína a ideme na kutě.
Už som to tu niekoľko krát spomínal, ale nedá mi tu hodiť skrytú reklamu: ak budeš v Tatrách, určite navštív Casa dolce, buď len na pivko alebo aj na nocľah. Príjemný penziónik, žiadna zbytočne a nasilu predražená kvázinóbl sračka.

8.8.2011 - Sereď @ Kemping + DISENT:

Opäť spíme celé doobeda. Po rannej hygiene raňajkujeme s celou Dášovou výpravou Šariš. Vôbec sa nám nechce opustiť Tatry, ale čaká nás dlhá cesta, ale po diaľnici nám to šlo jedna radosť. Pri každej zrúcanine hradu spomaľujeme, aby si ju mohla návšteva vyfotiť. Ani sa im nečudujem, keď v celej krajine majú jeden hrad. Kemping nachádzame hneď a hneď sa aj vítame so známymi tvárami Pipom a Radom. Koncert v Seredi sa vybavoval narýchlo na poslednú chvíľu, ale to vôbec neubralo na jeho kvalite, aj keď ubehol bleskovo rýchlo. Skvelá večera o dvoch chodoch, lívance ako dezert, rýchle nanosenie vecí a už sa hrá. Koncert je vonku pod krytou terasou, či čo to je. Návštevnosť nejakých 40 hláv, na pondelok to nie je vôbec zlé. Síce vstup bolo až neľudové euro .. Prvou kapelou sú "domáci" DISENT bez gitary. Borci sa na bandzone priznávajú v violence punku, no ja by som ten punk nahradil grindom. Miestami dobré klepačky, aj Izraelci poklepávajú hlavami, takže spokojnosť (možno viac príhovorov pred piesňami?), aj keď ľudia väčšinou len posedávali na lavičkách okolo provizórneho pódia z paliet. MONDO GECKO postavilo na nohy väčšinu prítomných, dokonca sa pred spevákom rozbieha aj menší bordel. Sám spevák nestojí na mieste, dá sa to vôbec pri takej rýchlej muzike? Venovanie "Empty kofola bottles" dnes patrí mne, po dvojdňovej masáži borovičkou nikto z kapely nechce alkohol ani len vidieť. A asi ani mňa :D Opät mierne zmenený set, trochu skrátený, ale to snáď nikomu nevadilo. Po koncerte na väčšinu doľahla ospalosť, spí sa na poschodí, takže paráda. Lúčime sa s kapelou, vstávajú skoro ráno, čaká ich brutálny prechod až k Jadranskému moru, a my ostávame s Radom a s fľašou čučoriedkovice a dnes to končí extrémnym bordelom v hlave ..

9.8.1011 - Sereď -> Košice - vytrievenie:

Ako sa dalo predpokladať, Izraelčanov sme ráno prespali, tak aspoň budíme Rada, ktorý spí na chodbe na gauči, ja preklínam celý víkend aj keď dobre viem, že náš čaká ešte možno ťažší. Po ceste na stanicu sa zastavujeme v hamburgárni, kde sa nás pýtajú, aké mäso chceme do čísburgeru, na stanici v bufete pivo na raňajky a pekne na osobák do Trnavy a z nej rovno do Košíc.
Veľký rešpekt patrí MONDO GECKO, že boli opäť ochotní absolvovať turné po takej alkoholickej krajine ako je Slovensko.
Ak sa nejakému militantnému sxe otváral počas čítania nôž vo vrecku, tak mu treba, vyššie spísané spísané riadky sa stali tak, ako sú napísané.

Tento cestopis už bol zobrazený 629 krát