FUK - NEW WAVE OF BRITISH PUNK ROCK 12"

Niektorým nahrávkam to trvá dlhšie, niektorým vôbec, ale hlavne, že sa stáva, že už pri prvom vypočutí máte sánku dole a viete, že toto je muzika presne pre vás! U mňa ďalší zásah Papagája do čierneho, teda pardón, do priesvitného. FUK sú nasledovníci CHAOS UK, sami sa označujú za novú vlnu anglického punk rocku. Stihli už vydať album v Japonsku a aj túto krajinu počas turné celú precestovať. Niet sa čomu čudovať, Japonci boli už od začiatku 80-tych rokov zaťažení na vtedy vychádzajúce hlučné spolky alá CHAOS UK alebo DISORDER (x kapiel kopírujúcich tieto kapely, y japonských vydání atď). Druhý album si už vzal pod palec Papagájův hlasatel a koncertná smečka Culburger.
13 skladieb rýchleho a špinavého punk rocku s vlastným soundom made in Bristol. Čistá špina! Starí fotri a aj tak to nenahrávali v žiadnom veľkom štúdiu, master nerobila žiadna známa "osobnosť", a predsa vedia stále ničiť svojim fandom prenosky na gramofónoch. Dá sa vôbec odbiť táto recenzia bez porovnania k ich predchodcom? Pochybujem. Ako som už písal, typický sound pre túto smečku si zachovali, muzika je trošililinku možno odľahčená rock n rollom a nájdeš tu aj viac vyhrávok. Žeby už skľudnili? Pochybujem. Skôr za tie roky sem tam aj niečo pochytíš o hraní na hudobný nástroj. Niektoré riffy (napr. úplne v "Carry on abroad") dokonca znejú ako vykradnuté z obdobia "Radioactive earslaughter", len je to mierne pokojnešie. Vykrádačka nie je zrejme ten správny výraz, len pokračujú tam, kde s predchádzajúcou kapelou skončili. Parádne sú aj vybrnávačky v "Eaten alive", z čoho to je? Každý text je v potlačenej kapse svojsky spracovaný a má svoju koláž aj s komentármi. Nechýba ani sebairónia a kritika, ale aj útoky na anglický konzervatizmus alebo tradície, na jednej koláži si to odniesli dokonca aj CRASS. Najvýstižnejší text je ku skladbe "A.S.B.O. kids" (Anti - social behaviour order). Bonusom k tomu všetkému je ešte ultra priesvitný vinyl.
CHAOS UK is dead, A.S.B.O. kids attack!

1. Smash up the kitchen
  2. Instant depression