2.50 €

ROSA PARKS / SMÍCH HYEN MC (recenzia)
Rosa punx collective
Za sebou druhá recenzia na kazetu, takže to s nimi nebude až taká katastrofa, žiaden posledný mohykán, zbytočná nostalgia atď. Je to vďaka neúnavnému kazetovému kajšmentkerovi Herbertovi a najnovšie Danovi (ex TOML), ktorí si kúpil kazetový duplikátor (keby niečo, tak píš tu: jakesdaniel@gmail.com). No ale poďme na samotnú kazetu. Väčšinou sa na koncertoch hrabem len v platniach, ale ak ma kapela zaujala a nemá vinyl, ale iba kazetu (CD som si nekúpil hádam aj zo šesť rokov, ak nie viac), tak siahnem aj po nej. ROSA PARKS boli na Ffude parádny, navyše majú kazetu zabalenú do ručne strihaného, lepeného a kresleného obalu, takže nebolo o čom. Ak si úplnou náhodou na Ffud feste nebol a ROSA PARKS nepoznáš, tak kapelu tvoria ľudia z TUPAK AMARU, ktorí chceli ďalej pokračovať v hraní. Premenovaním asi chceli urobiť čiaru za predošlou kapelou, ale nech sa snažia ako chcú, jablko nepadlo ďaleko od stromu a ROSA PARKS je verným pokračovaním ich predošlej kapely ako keby sa ani nič nestalo. Ešte možno viac nasratejší a angažovaný hard core punk. A možno aj o kúsoček s melodickejšími partami, kde sa speváci vedeli pohrať so svojimi hlasivkami. Aj sound je rovnaký, a to nevravím o navzájom sa doplňujúcich Danových a Blankiných vokáloch a vrieskotoch. Majú tu ešte aj intro aka ticho pred búrkou ako tomu bolo na LP. Ospravedlňujem sa za to neustále porovnávanie. Texty na premýšľanie. "Vládcem je vrah": "Atmosféra strachu je jejich největších zbraní, vzájemná zášť a nenávist. Hlídací pes je pak v každém z nás." Asi najlepší song "Nic než ticho": "Kolikrát! Kolikrát jsi už otevřel ústa naprázdno?". A mohol by som pokračovať. Všetky si môžeš prečítať v malej brožúrke. Vyčnieva posledná skladba "Různé barvy starých hader" s upraveným textom od Karla Kryla.
Emo crustoví SMÍCH HYEN na svoju stranu umiestnili iba štyri skladby a ak ťa nezaujímajú iba pekné farebné tričká a počet stiahnutých albumov cez noc, tak budeš vedieť, že v kapele, medzi inými, pôsobí aj onen spomínaný kazetový Herbert, Skulda (sorry, na vypísanie všetkých kapiel nemám dostatočné miesto na servri) alebo napríklad Kristië (predtým napríklad COLONY). Takže žiadni zelenáči, ale pekný mix nie? Výsledkom je zaujímavý "vybrnkávačkový" emo crust v štýle čo ja viem, FALL OF EFRAFA alebo ICTUS? Moc toho v tejto sfére nepočúvam, takže to ber s rezervou. Páči sa mi tá vybrnkávačka v treťom songu. Úplne ukľudňujúce. Nahral by som si to aj na celú stranu kazety, ale gitaristovi by z toho asi odpadli ruky. Parádny temný vokál, ktorému z druhej miestnosti sem tam niekto pomôže. Zvuk je krásne špinavý, žiadne sterilné somariny z veľkých štúdií. Miestami možno trošku kostrbaté zohranie. Že pán Skulina za bicími, nie je to sranda hrať tak rýchlo, že? Hrať unikátny pávrvájlenc nie je len tak, ale inak vďaka za tipy ďalších extrémych kapiel v Zintær zine.
"Masky": "Stručně řečeno - plná huba keců a nikdo ani nehne prstem!"

"Armáda maloměšťáků se přidává k náckům v nenávistném marši za svobodné pokrytectví, zatímco hardcoristi hrozí pěstmi pod pódii na kapely sponzorované průmyslovými giganty, nejlépe s hamburgerem z Mcdonalds v jedné a volebním lístkem Top 09 v druhé ruce. Sežráni sami sebou zaživa a vyvržení jako bezcenná cetka z řady neustálých replikací replik ve spodních regálech supermarketů.
Nulový potenciál revolty s obrovským potenciálem kupním, jen další zkurvená obyčejná tancovačka zlaté mládeže.
"

Veľmi vydarené splitko! Fuck the system ... a co dál?