Bardejov, Bašta

DAVOVÁ PSYCHÓZA - EMANCIPÁCIA (PHR)
16.00 €

Nö fest 2019 (22 - 23.11.2019, Horná Lehota)

LOW THREAT PROFILE – PRODUCT NUMBER THREE 7" (recenzia)
Deep six
Jedného dňa mi discogs poslal pekný a dlho očakávaný email o tom, že nejaký dobrý človek v Amerike žijúci, má vo svojom distre prvý singel LOW THREAT PROFILE (alebo "Product number one" ak chcete) navyše úplne nový a nehraný kus za fakt ľudovú cenu. No tak to ma potešilo a ešte pred spečatením objednávky checkujem jeho ďalšie ponuky. A tu zrazu nejaká sedmička LOW THREAT PROFILE so zvláštnym obalom. Obzerám detailnejšie čo to je, a tu kukám, že dátum vydania je august 2014. Neváham a využívam tieto vymoženosti dnešnej doby. O cca dva týždne ma doma čaká malinký balíček obsahujúci prvý a tretí produkt tohto superzoskupenia. Totálnou náhodou som sa teda dostal k placke čo ešte vonia lisovňou, tak prečo o nej niečo nenapísať. Superzoskupenie sa bohužiaľ oproti predchádzajúcim dvom produktom scvrklo už len na superduo. Bob Kasitz (LACK OF INTEREST, ...) na bicích a Matt Domino (INFEST, ...), ktorý popri gitare poriešil na tejto placke aj vokály. To, že na tomto singli neparticipuje aj Andrew Beattie je rozhodne obrovská škoda, no každý kto počul album "The grand negative" od MANPIG vie, že Matt to vie s hlasivkami tiež pekne okoreniť, a na rozdiel od Andyho spevu, vie dodať skladbám dojem väčšej mohutnosti, hrubosti či nekompromisnosti. Predstavovať muziku LTP nezasväteným nie je úplne jednoduché. Faktom ale určite je, že ide o fakt živelnú a rezkú muzičku plnú nápadov v duchu stop´n´go powerviolence, oholenom na úplný základ, bez akýchkoľvek technických prikrášlení, čo odsýpa jedna radosť. Skladby znejú skvelo aj v tak oklieštenej zostave ako je gitara/bicie, pričom by som povedal, že práve takýmto skladbám tá oklieštenosť aj pristane. Niečo ako "menej je viac", či "z núdze cnosť". Pri všetkých tých vynikajúcich nápadoch a krátkej stopáži je skôr na poslucháčovi ako rýchlo dokáže muziku absorbovať a vychytať všetky tie skvelé nápady, ktoré sú nakomprimované v drážkach tohto malého asfaltu. Sedempalec na rýchlosti 45rpm preletí ako namydlený blesk. Skladbami sa to len tak hemží skvelými miniatúrnymi melódiami. Človek občas zatúži si aj niečo pohmkať. Lenže ako býva zvykom, hneď ako si začnete familiárne pokyvkávať s hlavou do rytmu, skladba končí. Hneď ako si to uvedomíte, skončí strana. Graficky sa to koncepčne pridržiava predchádzajúcich dvoch vydaní. Teda okrem titulnej grafiky, je tu ešte možné naraziť na nejaké minimalistické zábery zo skúšobne a klasicky vyzerajúci list s textami skladieb. Pekne biele na čiernom sa tu vynímajú texty skladieb, ktorých autormi sú vo väčšine Matt a zvyšok si podelili Bob a Chris (žeby Dodge, ktorý s Bob-om mastí v TO THE POINT a BURN YOUR BRIDGES? Nevieme). Texty sú dosť nasraného druhu. Fakju a fakoff tu lieta zhora zdola. Útočí sa tu hlavne na rôzne role, či pózy zaslepených ľudí ("The opportunist", "God complex", ...). Na paškál sa tu berú tiež rôzne temné fenomény dnešnej doby ("Medicate", "Middle age casualty", ...). A v neposlednom rade je tu aj zaujímavý "výchovný" text varujúci pred nástrahami drogovej závislosti ("Null and void"). Vynikajúca placička. Vy, čo ste na to nedočkavo čakali, tešte sa. Ostatným odporúčam.
  1. The opportunist
  2. Medicate
  3. Set yhe bar low