2.50 €

EVIDENCE SMRTI / BRŰNNER TODESMARSCH 7" (recenzia)
Márova EVIDENCE si už popri ako-tak prežívajúcej FESTE DESPERATO vybudovala svoje vlastné postavenie na českej scéne. A keď obe kapely skolabovali zhruba v rovnakom období, väčšie šance na zmŕtvychvstanie sa predsa len dávali funkčne mladšiemu zoskupeniu. FESTA ešte na rozlúčku zamávala jedným sedempalcom a chlapci sa pobrali nadobro každý svojou cestou. A že to bola kurva poriadna rozlúčka!
Vedúci preskupil formáciu a návrat na pankové pódiá mal takú ľahkosť, akoby ani o návrat nešlo. Prvé dve nahrávky hodili na kompilačku "Na krev" a hneď za ňou malo nasledovať toto splitko, keďže všetko je z toho istého pobytu v štúdiu. Lenže bez meškania by to už asi ani nebolo ono. Zrejme si už na takéto oneskorené vydania zvykám, a tak mi trištvrte rok ani nepríde veľa. Čiže spoločné turné zo začiatku tohto roku sa vinylu nedočkalo. Nebolo by od veci strihnúť si ešte jedno teda.
Všetci čakali, či sa nová zostava nejako zásadne odrazí na produkcii, no Mára a spol. si idú jasne svoje. Cieľ je daný, prostriedky sú k dispozícii, výsledok máte tu. Berte alebo nechajte tak! Odporúčam prvú možnosť. Na tomto kuse vinylu sú k dispozícii ďalšie dve porcie. Prvá vec je v strednom tempe, stenchcore á la EVIDENCE SMRTI. Odriekanie textu hneď s nástupom nástrojov. Márovo frázovanie ja hlavným rozpoznávacím znakom tejto kapely. Druhá "Vězni" síce odsýpa rýchlejšie, no nemá na mňa až taký účinok ako "Hlad". Témy songov sú viac než klasické, ešteže však pán veršotepec sa s tým vie pohrať a žiadna bezduchosť od neho nehrozí. Predsa len ma trochu omíňa taký slabý pocit, že silnejšie, resp. hitovejšie skladby poskytli na spomínanú kompiláciu.
B stranu okupuje ďalší básnik z FESTY so svojou novou bandou. Ich prvé stretnutie s vinylom sa rovná šesť minútových vypalovačiek roztatáreného hardcore/punku. Už pri prvom živom vzhliadnutí som bol zvedaví, ako ten divoký chaos skrotia v štúdiu. Tých 10 - 12 minút z pódia na Yachte zaváňalo kadečím. Hluk, bordel a rana za ranou. Ako keď sa japonské kapely snažia napodobniť fínsky pal alebo taliansky chaos. No ako tak teraz počúvam, predsa sa najviac predrali na povrch ich domáce korene. Však koľko brnianskych kapiel na svojich prvých nahrávkach začínalo takto kostrbato. Akurát tu sa to deje zámerne. Na druhú RISPOSTU tým pádom zabudnite. BRŰNNER TODESMARSCH stavili na totožné štúdio a aj master-mana ako ich ostrieľanejší parťáci. O kvalitu zvuku sa teda netreba obávať. Možno je zbytočne viac heavy, možno uberá na rozlete, na druhú stranu to znie viac crusty a dáva spomenúť práve na FESTU v akcii za pokročilého nočného času. Už som vyzdvihol lyriku? Nie, tak si to prečítajte.
Aj napriek nejakým mojim menším poznámkam, toto viac-menej brnianske splitko netreba premeškať. Štandardná kvalita od skúsených borcov podzemného punku. Mne osobne ešte silno imponuje grafika tejto ep. Je to strohé a svieže!

bandzone.cz/evidencesmrti
bandzone.cz/brunnertodesmarsch
  1. EVIDENCE SMRTI - Hlad