ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

ITS EVERYONE ELSE, MAKATA-O (18.10.2019, Bardejov)

EXTINCT EXIST - CURSED EARTH 12" (recenzia)
Ruin nation
Nemôžem z tejto nahrávky. Počúvam ju stále dookola odkedy sme prišli z dánskeho K-town festu. Naživo neskutočná tlaková masáž neurónov a hoci hrali prvý deň hneď ako prvý, rozbili to tam tak, že ostatné kapely mali celý víkend, čo robiť, aby zo seba vypotili aspoň polovičné nasadenie. A že si o nich v živote nepočul? To bude asi tým, že žijú trošku ďalej od našich hraníc, konkrétne v austrálskom Melbourne. Ale ich predchádzajúce kapely by ti mohli niečo hovoriť: NUCLEAR DEATH TERROR, PISSCHRIST alebo ABC WEAPONS. Donedávna mali na konte len štvorskladbové demo na kazete, ale začiatkom júna im za kooperácie Ruin nation records a Aborted society records vyšla veľká doska, tiež demo na sedempalci, zbalili si saky paky a vyrazili do Európy, aby aj si tunajšie obecenstvo užilo trochu zúfalstva a špiny, ktorú produkujú. Prevedenie dosky nie je vôbec odfláknuté aj keď je celá ladená do čiernej (neviem si pri takejto muzike predstaviť žlto - ružový artwork), dôraz sa kladie na každý detail, každú nakreslenú bodku. Tie si vzal na starosť akýsi Santiago Mazatl (web). No a že nemajú len primitívne trojriadkové texty dokazuje 16 stránková brožúra práve s dlhými textami, ešte dlhšími komentármi ku každej skladbe a ďalšou kreslenou grafikou od vyššie menovaného pána. Smrtihlav vedie! A samotná muzika? Hrubá strenchcoreová špina, ktorá ti opadáva z tvojho spoteného tela. Trochen crustu a kus deathmetalu, ale s punkovým základom, čili metalpunk, aby som nepoužíval to cudzie slovo stenchcore. Je tu síce len šesť skladieb, ale s dlhou minutážou (dokopy nejakých 28 minút). 30 stupňový tieň sa ti zrazu zmení na snehové záveje a už to hučí. Hrubosť a špina. Hrubosť a špina. Hrubosť a špina. A nikdy nekončiaca bolesť. Divoké bicie a neotesaná gitara dominujú hneď od prvej skladby "Demon Fukusima" (o čom asi bude?). A ďalej a ďalej sa to nabaľuje. Primitívny spev a sólička k menu zdarma. Ale tak isto aj pomalé rozbehy a hranie sa so strunovými nástrojmi. Najmä v melodickej "Scourge Amazonia" s ďalším ekologickým textom na doske alebo až hypnotickej "Extinctio in ignorantia" s výkrikmi extinctio! extinctio! A celá LP končí zimnou vybrnkávačkou na konci kataklizmatickej skladby "Howls echo". Zabudni na INSTINCT OF SURVIVAL alebo DEVIATED INSTINCT, budúcnosť, ak nejaká bude, čo si po opakovanom počúvaní tejto LP nie som istý, patrí EXTINCT EXIST. Odporúčam!
"The death of all seasons - Glacial tides forever turned."

extinctexist.bandcamp.com
  1. Demon Fukushima