CINNAMON WIND

DVERE, COCO BONGO, MITE DE CEMITIÉRE (14.9.2018, Košice, Collosseum)

FINAL EXIT / SEDEM MINÚT STRACHU 7"

Sami sobě #10 / 2003

JEŽIŠOVI PIVO NELEJ / ERIKAJEMOJA CDr (recenzia)
Haluzeum produkt
Tak toto je naozaj comeback kapely JPN aka JEŽIŠOVI PIVO NELEJ. Naposledy od nich registrujem CDrko "Niektorí spasitelia sú všetci rovnakí" (kurva rok 2007, je to normálne, že to takto beží?) a odvtedy už Ježišovi po celom svete ponalievali hektolitre piva a ohnivej vody. Aj JPN opäť koncertne ožili. Podľa názvu by ťa možno napadlo ich heslo "Keď si čakal kokotinu, tak sme ešte horší!", ale nenechaj sa prvoplánovo odradiť (ako moja priateľka, ktorá si myslela, že je to nejaký hipísacky folk - na koncerte jej to spočítajte, dobre?). V skutočnosti ide o dosť jednoduchý, ale prudko chytľavý punk, kde gitaru v nekomplikovaných riffoch nahrádza kazoo, takže to niekedy viac pripomína zvuky zo štadióna alebo nejaký párty protest ako slohy angažovaného punk rocku. Angažovaný nie len tak do vetra, žiadna apolitika, alebo zámerne uhýbanie sa niektorým témam, ale nahlas a bez servítok vykričané to, čo má celá kapela na srdci. Sedem nových skladieb, z ktorých by som väčšinu rád vypichol - "Tradičná rodina": "Bojíš sa, že zomiera čo nikdy nefungovalo, v strachu z neznámeho si vymýšľaš nepriateľov.", mierne pesimistický "(Anti)nihil song": "Že sme v riadnej piči tušili už aj naši rodičia, nádej na záchranu, že je s každým dňom iba menšia. Ďalej než za svoje vrecká si už nikto viacej nevidí a není sa ani kam odjebať do piči ..." alebo nová verzia songu od HNF - "Dům na revoluci": "Stojí tam na ulici, starý dům na revoluci." Hitovka! A za Montyho Pythona veľké plus! Ak máš rád bordel a nezvyčajné postupy v punku, ale crusty a prasopaly sú už pre teba nepočúvateľné chlievy, skús JPN, ktorí sú miestami dokonca hudobne aj celkom veselí. Druhá časť splitu patrí duu ERIKAJEMOJA. Nástrojové zloženie zostalo podobné; basa, bicie a spev (možno aj preto ten nápad na spoločnú nahrávku), len kazoo vystriedali echá, ozveny a odrazy akoby z jaskyne. Basa je naozaj mohutne nazvučená, dunivá ako asi pri takej muzike má byť, Zločincov spev sa stráca v diaľavách a bicie raz za čas vedia aj "zabúchať", no pre mňa to vyznie celkovo aj tak dosť monotónne aj keď viem, že aj pri takej hudbe sa dá vyblázniť a všetko zlé zo seba vykričať, dávam prednosť nekultúrnejším veciam a zrecenzovanie tejto časti splitka by som mal nechať asi na niekom inom. Zo všetkých skladieb vyčnieva cover od kapely KATARZIA s názvom "Paranoje". Pôvodnú verziu som síce nepočul, ale tento cover stále prepínam na úkor ostatných piesní. Na CDr verzii, ku ktorej som sa dostal ja, sú ako bonus dve skladby zo samostatnej sedmičky, len neviem prečo k nim nie sú v búklete aj texty, ba dokonca nie sú uverejnené ani na trackliste. Vonku je aj minimalistická LP verzia s diy pokresleným obalom zo starých platní. Videl som už podobnú recykláciu veľa krát aj na iných releasoch a podľa mňa sa s obalom dalo pohrať oveľa viac. Ten na CDr verzii vyzerá celkom spoko. Obe verzie v striktnom počte po 100 kusov.

bandzone.cz/jezisovipivonelej
  1. JEŽIŠOVI PIVO NELEJ - Comeback
  2. JEŽIŠOVI PIVO NELEJ - Tradičná rodina