2.50 €

GLORIOUS? - WHO ARE THEY TO IMPOSE RESTRICTIONS? 12" (recenzia)
Adult crash
Áno, ako je už podľa obalu platne zreteľné, jedná sa tu o disbeat. Navyše v úplne čistej, s ničím nekolaborujúcej podobe. Úplné vzhliadnutie sa v  DISCHARGE. Samozrejme myslím v ich vrcholnom období "Hear nothing...". Žiadny metalovejší náhľad, alebo naopak, žiadna väčšia hrubosť a bordel. Nijaká japonská divoká a hlučná vízia. Dokonca, čo ma najviac udivuje, ani ma len nenapadajú pri nich žiadny DISCARD alebo DISCHANGE, čo by hádam najznámejšie švédske brúsky operujúce s pojmom DISCHARGE. U nich to Švédsko predsa len do produkcie tak trochu presiaklo. GLORIOUS? je totiž nové meno z Malmö a sami svoje pozdravy a pusy posielajú práve DISCHARGE, DISASTER a DISCLOSE. Ikeď by som povedal, že Kawakamiho spomínajú hlavne ako najväčšieho nositeľa ohňa dizbítu.
Ako to už býva, keď sem-tam mám hlad po nejakej novej muzike, musím si objaviť niečo sám, alebo niečo si mňa vyhľadá samo. GLORIOUS? bol presne ten druhý prípad, kedy sa na youtube podbiedzajú rôzne veci popri tom, čo tam niekedy počúvam. No a náhodný výber ma postavil hneď a zaraz do pozoru. Ďalšia frajerina od troch koruniek, ale s tým spomínaným háčikom. Proste, keby to tam nie je napísané, tak by som fakt nevedel, že sa jedná o Švédov, čo práveže väčšinou u kapiel z tejto krajiny aspoň tuším. Malmö má dosť plodnú scénu, veľmi k tomu napomáha fungujúce partnerstvo s neďalekou Kodaňou. Však label z  K-townu im túto platňu aj vydal. Tak som sa pustil do gúglenia, ktože to stojí za touto bandou. No a zistil som veľký prd. Akurát, že okrem tejto LP majú na konte už len demo, aj to tiež z tohto roku. Ani na discogse nie sú pri členoch uvedené žiadne iné odkazy. Pri počúvaní ich muziky mi to však vôbec nepríde, že by sa jednalo o nejaké rýchlokvasené zoskupenie. Niežeby bol disbeat nejaký náročný druh punku, no či ho má niekto v krvi, to cítiť a počuť. A z týchto dvanástich songov tu DISCHARGE páchne na hony ďaleko. Samozrejme predsa len zvuk nahrávky je už mierne inakší, to dá logiku. Snaží sa neodtrhnúť veľmi, no tých 30 rokov rozdielu tam proste je. Nahrávka znie príjemne špinavo a hlučnejšie, ako som však spomínal, s mierou. GLORIOUS? prinášajú na platni všetky klišé tohto štýlu, fanúšikovia by mali byť teda potešení. Hudobne ma skladby dostali, sú dosť energicky podané a celá nahrávka má slušný náboj, však inak by som to tu nerozoberal. Aj keď rezervy tam ešte badať. Myslím, že keď kapela dozreje ešte viac, máme sa na čo tešiť. Grafickú stránku platne má na starosti gitarista a niet čo vytknúť. Proste klasika s veľkým plagátom ako bonus.
Som len rád, že dizbít sa stále dokáže obmieňať do toľkých podôb s novými kapelami v rôznych kútoch sveta, potom dobre padne aj takýto klasický DISCHARGE worship od tejto mladej švédskej trojice. D-takt hardcore, raw punk, d-beat, hardcore punk 82... a podobné škatule, však to je jedno. Milujte to a množte to!

gloriousrawpunk.bandcamp.com
  1. A roaring sound
  2. Blue blooded parasites