LEADERS OF THE FUCKING ASSHOLES / BARBAR 7"

V úzkostnej depresii vzbury

Purulent grind #1 / 1999

Cuketa na kari

JEDINÁ MOŽNOSŤ - DNI HNEVU CD (recenzia)
Jediná možnosť production
Tak túto kapelku registrujem už dobrých 12-13 rokov. Ako mladého zanieteného pankáča ma dostalo ich prvé demo "Zmysel konania" svojím rýchlo a tvrdo zahraným punkom, nakričanými vokálmi a na tú dobu aktuálnymi textami s problémami nás násťročných. Plus totálne pankový zjav členov radil vtedy túto bandu - podľa môjho skromného pohľadu, ku špičke domácej podzemnej scény. V súčasnosti toho o kapele moc nepočuť. Raz za čas vylezie z podzemia a zahrá svoj set naživo, a potom je opäť niekoľko mesiacov ticho. Zhruba pred dvoma rokmi v tichosti vydala svoje druhé CD s názvom "Dni hnevu". Mne sa toto CD dostalo do ruky len pre niekoľkými mesiacmi (dík Peťo), takže je to pre mňa čerstvá novinka :-). Poďme sa teda pozrieť, čo pre nás po toľkých rokoch táto trojica pripravila.
Farebný digipack zobrazuje postapokaliptickú víziu horiaceho mesta a nesmie tu chýbať ani pavučinou poprepletaný rozkladajúci sa kostlivec. Vzhľadom na pochmúrne posolstvá textov, ktoré sa tiahnu všetkými siedmimi skladbami verne zobrazuje náladu celej nahrávky. Celkom by ma zaujímalo, odkial páni vytiahli túto grafiku. Booklet obsahuje všetky texty a fotku kapely s popisom zostavy. Všetky piesne z CD vznikali v rokoch 2006 až 2010 s drobnými úpravami v neskoršom období a zazamenané boli roku 2014 v štúdiu Plug & play, ktoré vlastní ich spevák Peter, takže snáď netreba hovoriť, že sa so zvukom páni vyhrali poriadne. Celý náklad lisovaných CD si kapela vydala sama pod hlavičkou Jediná možnosť production.
Keď môžem porovnávať (čo by som asi nemal, vzhľadom na to, že medzi nahrávkami je 10 ročný rozdiel) - stále je tam zachovaná tá priamočiarosť z obdobia prvého albumu a tiež tu cítiť podobný cit skladateľa pri komponovaní jednotlivých piesní. Samozrejme o hráčskej vyspelosti, či inštrumentálnej istoty celej trojice hovoriť netreba. Tam je ten posun počuteľný od prvých sekúnd. Na prvýkrát mi nahrávka prefičala hlavou bez nejakého výraznejšie zapamätelného momentu. Toto by som uviedol ako jediné negatívum. Určite to chce viac vypočutí, aby sa ti to dostalo pod kožu. Všetkých sedem piesní je viacmenej v rovnakej réžii - rýchlejší a nasratý hardcore punk s občasnými metalovými vyhrávkami, tvrdým spevom a sem tam započuješ aj drobné gitarové sólo. Po obsahovej stránke nečakaj nejaké radikálne burcovačky a heslovité refrény. Texty sú osobnejšieho charakteru s nie moc ružovým pohľadom na svet. Favoritom je pieseň "To sú oni".
Ako som už spomínal, kameň úrazu celej nahrávky je v splynutí všetkých songov v jeden, a tak sa ťažko hladá niečo konkrétne, čo by som mohol vypichnúť. I keď úplne rovnaký pocit som mal napoprvý krát aj z veľkej dosky MACGYVER, pričom teraz je mojou modlou, ktorú ti odrecitujem naspamäť. Chce to asi vážne viac času na strávenie :-).
Na bandzone kapely sú všetky piesne k vypočutiu, takže nečakaj sa nič a hor sa do počúvania!
O CD si napíš priamo kapele.

bandzone.cz/jedinamoznost