Pi 24.5.2019 - 25.5.2019
Fear fest:
DEVIATED INSTINCT (UK), EXTINCTION OF MANKIND (UK), HONNÖR SS (Švédsko), AGNOSY (UK), SLUTET (Švédsko), SYSTEMIK VIOLENCE (Portugalsko), PISSCHARGE (Nemecko), BRINK OF DESPAIR (Nemecko), ATERFALL (Švédsko), PANIKATTACK (Švédsko), KILLBITE (Nemecko), TERRORVÄLDE (Švédsko), ANTIGEN (CZ / Nemecko), DEATH CULTURE DEPRIVATION (CZ), ENCORE (CZ), CAPSAICIN (CZ), KIBERA (CZ)

Praha, Modrá vopice

DIS-K47 / MORAL HANGOVER - LIMIT (TOTALITARIANISM STILL CONTINUES)
11.00 €

MORROW, ECHELONS (9.5.2019, Viedeň)

INCRIMINATE, HROBÁR, NOTHING CLEAN, ENDLESS SWARM (3.5.2019, Lovčica, Iba pohoda)

Urbura - Krvavá nevěsta CDr

Pozvánka na Fear fest 2019

Smrt #1 / 2006

SAME RIVER TWICE - ALL THOSE MOMENTS 12" (recenzia)
Nespomínam si, že by som niekedy predtým počul názov SAME RIVER TWICE. Dokonca som nezaregistroval ani ten (údajne) obrovský boom kapiel hrajúcich post hardcore, či emocore, ktorý sa za posledné roky udial v Českej republike a ktorý stále spomínajú naši západnejší susedia s kyslým výzarom v tvári. Ja som sa naopak tohoto štýlu ešte nepresýtil a (skoro) každú novú kapelu vítam s otvoreným náručím. Po prvom vypočutí na bandcampe mi album "All those moments" presvišťal hlavou bez nejakého výraznejšie zapamätateľného momentu a s malou obavou som si hovoril - čo teda teraz s tým? Nahrávke som ale dal šancu a stala sa na najbližiše 2 týždne mojou najprehrávanejšou doskou a hádajte čo sa udialo?
Prvé čo musím pochváliť je samotný obal a booklet. Mám strašne rád, keď to kapela neodflákne strohým insertom jednej farby s textami a maximálne jednou kapelnou fotkou. Tu mi tá hra modrej a krémovej farby dokonale sadla a s úsmevom prechádzam všetky obrazce zapracované do grafiky bookletu. Ďalšie plus sú české preklady anglicky spievaných textov. To poteší hlavne nás cudzojazyčne nezdatných. Priesvitný splatter s modrými fŕkancami je len čerešničkou na torte.
A teda čo očakávať od samotnej muziky? Na prvý posluch jednoduché riffovačky s drobnými rozkladmi harmonických akordov dotvárajúcich tak tú správne melancholickú náladu piesní. Krásne nazvučeným bicím sekunduje miestami nevýrazná basa, no nádherne zašpinená gitara. Ako celok to ale funguje dokonale a spolu so záhrobnými vokálmi tomu nie je čo vytknúť. Najmä rýchlejšie pasáže tu znejú obzvlášť dobre. Musím uznať, že so zvukom sa páni vyhrali excelentne. Je to hutné a vďaka už spomínanej špinavej gitare to má taký garážový nádych, ktorý znie autenticky živo! Najvýraznejšie songy z LP sú úvodná "Tax the life" a posledná "Plans". V druhej spomínanej je základná trojka gitata-bicie-basa doplnená o violu, ktorá k tomu všetkému dokonale zapadla a dodala ich muzike úplne nový rozmer. Skvelé! Viola zaznie aj v piesni "Trees", ktorá po pomalom rozbehu v úvode naberie na obrátkach. Keď som na úvode spomínal ako mínus jednoliatosť a nevýraznosť skladieb, tak s odstupom času musím túto obavu rezolútne zamietnuť. Dostalo sa mi to pod kožu, len som tomu musel dať trošku času.
Po všetkých tých palbách, ktorými nás Brno roky zásobuje, je SAME RIVER TWICE príjemné osvieženie (i keď neviem, či je to slovo pri tejto produkcii vystihujúce :-) ) a ak holduješ pomalšej melancho hardcorovej muzike, je to presne pre teba. Na bandcampe, či bandzone je celá doska k vypočutiu. Album si kapela vydala na vlastné náklady a svoj kus si kúpiš asi len priamo od nich, nezaznamenal som túto dosku zatiaľ v žiadnom slovenskom distre (kludne ma opravte, ak sa mýlim).

PS: Len zo zvedavosti som si pozrel aj ostatné recenzie dostupné na webe a kdesi som sa dočítal, že celý pôrod tejto nahrávky trval dlhé 3 roky. Stálo to čakanie za to? U mňa je odpoveď jasná.

samerivertwice.bandcamp.com
  1. Tax the life