Forever Megashit XIII. (14 - 15.6.2019, Bardejov)

INCRIMINATE, LOWEST CREATURE, LEEWAY (28.5.2019, Košice, Collosseum)

RATPACK - Mor CDr

Pozvánka na Forever Megashit XIII.

Info zine #1 / 1997

RANA - NESPRÁVNE OTÁZKY CDr (recenzia)
Ani neviem, kedy sa zo slovenskej scény prestal vytrácať poctivý hc/punk a začali ho nahrádzať rôzne fúzie ema, či power violence. Na Morave, či v Čechách sú tieto subžánre momentálne na vrchole a mám taký pocit, že aj na domácej pôde sa postupne začínajú zarývať do tvorby jednotlivých kapiel. Toho pévéčka je pomenej, no emíčko zasahuje naše srdiečka až v prudkých dávkach. Síce už bez mastných čiernych ofín, ale o to viac srdečnejšie a odpodlahy.
Formáciu RANA som už párkrát naživo zažil, dokonca sme im munulý rok spravili pár koncertov. Set, čo predviedli v Bystrici bol vyslovene epický (až na občasné opilecké popevky zvXhc). Navyše to boli (a stále sú) chalani sympatickí, takže ideálna kombinácia, kde nie je čo riešiť. Po demáči, ktorý vyšiel, ak sa nemýlim v 2017 a bol nahrávaný na skúšobni je toto prvá oficiálna štúdiová nahrávka, ktorá vyšla na profi potlačenom CDrku zabalená v luxusnom digipacku. Album je už nejaký čas von a celkom sa čudujem, že sa okolo nej nestrhla žiadna väčšia debata, pretože to, čo sa po vložení cdčka do rádia značky Daewoo začalo valiť z reprákov, som ešte s prepáčením nežral. Hutný zvuk prepracovaných gitár a krásne cinkavých činelov. Wau, až sa čudujem, pretože to rádio som nikdy nepočul hrať až takto tučne. Najviac ma z celej nahrávky bavia tie zasnené post plochy, kde krásne vyznejú hlavne čisté gitarky podfarbené strohým echom. Navyše sa pekne hrajú s melódiami a navzájom sa veľakrát dopĺňajú, čo mi osobne neraz spôsobuje zimomravé stavy. Tu nehrozí žiadna prvoplánovosť, tu sa ide na istotu. Texty sú tiež osobitná kapitola. Niekde osobnejšie a niekde zasa adresnejšie. Napr. pieseň "Zbohom" je zhudobnený Mečiarov prejav z 90 rokov. Fuj, ešte stále mám pred očami tú bravčovú tvár, ktorá sa snaží nasilu vytlačiť slzičku úprimnosti. 8 piesní, z toho jedna inštrumentálka ubehne ako voda a garantujem ti, že toto CD z prehrávača len tak skoro nevytiahneš. Ok, ale aby som zasa nebol až tak prehnane pozitívny, tak mi tu občas chýbajú nejaké zbory, či zvraty, ktoré by miestami okorenili trochu monotónny spev. Inak nemám výhrad. Ak si ideš uplakance, ktoré sa radi hrajú s rytmami a melódiami, tak je tento matroš práve pre teba. Celý náklad si vydala kapelka sama, takže sa nehanbi napísať o svoj kúsok. Ak chceš len sebecky a pasívne konzumovať - mrkni na ich bandcamp :-).

rana.bandcamp.com
  1. Aj tak
  2. Zbohom