Pi 24.5.2019 - 25.5.2019
Fear fest:
DEVIATED INSTINCT (UK), EXTINCTION OF MANKIND (UK), HONNÖR SS (Švédsko), AGNOSY (UK), SLUTET (Švédsko), SYSTEMIK VIOLENCE (Portugalsko), PISSCHARGE (Nemecko), BRINK OF DESPAIR (Nemecko), ATERFALL (Švédsko), PANIKATTACK (Švédsko), KILLBITE (Nemecko), TERRORVÄLDE (Švédsko), ANTIGEN (CZ / Nemecko), DEATH CULTURE DEPRIVATION (CZ), ENCORE (CZ), CAPSAICIN (CZ), KIBERA (CZ)

Praha, Modrá vopice

DIS-K47 / MORAL HANGOVER - LIMIT (TOTALITARIANISM STILL CONTINUES)
11.00 €

MORROW, ECHELONS (9.5.2019, Viedeň)

INCRIMINATE, HROBÁR, NOTHING CLEAN, ENDLESS SWARM (3.5.2019, Lovčica, Iba pohoda)

Urbura - Krvavá nevěsta CDr

Pozvánka na Fear fest 2019

Smrt #1 / 2006

URBURA - KRVAVÁ NEVĚSTA CDr (recenzia)
Prvý kontakt s touto bandou sa u mňa datuje koncom leta 2014, kedy sme sa vybrali na malý výlet tesne za hranice do malebnej obce menom Francova Lhota (report nájdeš tu!). Vtedy to bol pre chalanov ich prvý koncert. Súdiac podľa matných spomienok a dobového reportu usudzujem, že išlo o celkom zaujímavý počin. Crust sa aj po všetkých tých rokoch drží u susedov na popredných priečkach a myslím si, že zo všetkých subžánrov punku je stále tým najobľúbenejším. U nás mám naopak pocit, že sa už pomaličky odsúva do úzadia a uvolňuje trón rôznym fúziám punkového pavrvajlensu. Ale to je len môj osobný dohad bez podložených faktov, takže to ber s rezervou :-).
V ruke držím farebnú dvojstránku s podlačeným CD-r zabaleným v plastovej fólii. Ako bonus objavujem v balíčku aj nálepku s titulným motívom. To vždy poteší. Celé to na mňa pôsobí maximálne minimalisticky. Pár základných informácií ako tracklist, info o nahrávaní, web stránky, zostava a komplet texty. Je to málo alebo to úplne stačí? Všetko ostatné si vieš dnes dohladať na nete, tak nebuď nevďačný :-). Zaujímavý je ale motív obalu. Prvý dojem je, že sa mi dostala do rúk nahrávka nejakej romantickej black/doom kapely ala Cradle of filth. Mesiac, lesy a starý hrad odetý v sýto červenej farbe evokujúci drsnosť stredoveku. V "booklete" je zasa fotka tajomnej kozatej slečny, ktorá leží pod oknom s výhľadom na mesiac. Vskutku zaujímavá grafika. Všetko mi ale začalo dávať hlbší zmysel až po prečítaní textov, ktoré sú surovou naturalitou doslova nasiakle. Nie je to tá typická crustová lyrika, o ktorú zakopneš u každej druhej kapelky. Jeden spoločný menovateľ by sa ale možno našiel. Sú chladné, plné beznádeje, presne tak, ako to má byť. Život je len tŕnistá cesta a smrť je jediné vykúpenie. Na mňa je to moc depresívne, ale to bude možno tým, že som posi slniečkar, ktorý sa snaží dofarbovať si realitu dúhovými farbami, aby nemusel na ramenách niesť všetku biedu sveta :-). Ale plne rešpektujem výrazové prostriedky, aké chalani použili na dotvorenie mrazivej atmosféry.
CD ukrýva 9 songov, ktoré by sa dali na jednej strane zaškatulkovať ako "typický český crust punk". No našťastie to až také jednoduché nebude. Táto nahrávka sa z tej škatulky vymyká ako už spomínanou lyrikou, tak aj členitosťou jednotlivých skladieb. Super vyznejú občasné zbory a príjemným osviežením hlavného vokálu je aj vokál sprievodý. Trochu ma irituje zvuk rytmičáku, hlavne v prechode mi to pripomína výstrel samopalu (žeby trigger?). Jednoznačná hitovka je pieseň číslo 4 "Prázdná slova". Trocha mi to pripomína SEE YOU IN HELL krížených s EVIDENCE SMRTI. Zaujímavá kombínácia že? Myslím, že táto poloha sedí kapele (podľa môjho názoru) asi najviac. Titulná "Krvavá nevěsta" je zasa pomalá vec začínajúca španielkou a dokonale dokresluje náladu vyššie opisovaného obalu. V "Perfect drug" zasa počujem na začiatku riff ranných ČSR thrash kapiel. Aspoň vidieť odkiaľ fúka vietor inšpirácie (teda ak sa nemýlim). Suma sumárum. Muzika je nadupaná a plná energie, no chýba mi tam akýsi bod, vďaka ktorému by som si nejakú konkrétnu skladbu vryl do pamäte. Je ale celkom možné, že som už zhýčkaný všetkou tou napočúvanou muzikou a proste len neviem oceniť kúzlo jednoduchej údernosti. Každopádne, ak si ideš doma crust punky, tak vrelo odporúčam. Aspoň uvidíš, aká muzika sa varí len pár km od našich hraníc!
Nahrávku si chalani vydali sami a v prípade záujmu im píš na ich bandzone.

bandzone.cz/urbura
  1. Do morku kosti